iSight probleempje
22 februari 2004 - 17:00   
geplaatst door: Edmans
Ik heb gisteren een iSight gekocht en die werkt nog steeds niet, heb het forum gecheckt, dus de 4 poorten open in je firewall gezet, het kpn ini bestand veranderd en de udp ingesteld op de router en nog steeds niks!
Mijn configuratie is: adsl basis van xs4all, speedtouch 510 router en werk op een G5.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft?
iSight probleempje
22 februari 2004 - 17:21    reactie #1
geplaatst door: Theo
Wat krijg je voor melding? Ziet hij de camera niet of kun je geen verbinding krijgen of zie je geen mensen om mee te chatten of lukt het niet een verbinding te maken heb je de update al geinstalleerd? En welke versie van OSX gebruik je
iSight probleempje
22 februari 2004 - 17:32    reactie #2
geplaatst door: Edmans
Hoi! Theo,
Ik kan wel typen maar geen geluid en beeld ontvangen.
Ik werk op OSX 10.3.2 en heb de update geinstalleerd.
En krijg de volgende melding:
2004-02-22 16:51:35 +0100: de andere gebruiker heeft niet gereageerd.
Er is geprobeerd om de UDP SIP "invite" te versturen naar de volgende IP-adressen en poorten:
xxxxxxxx:23992, xxxxxxxx:5060, xxxxxxxx:5060
iSight probleempje
22 februari 2004 - 17:39    reactie #3
geplaatst door: Theo
Maar iChat geeft dus blijbaar wel aan dat je een camera hebt geinstalleerd en als je op het camera-icoontje naast je eigen plaatje klikt zie je een preview van jezelf?

Is de gebruiker die je probeert op te roepen wel OnLine, weet je zeker dat bij hem haar iChat normaal wel goed werkt en weet je zeker dat deze gebruiker je niet toevallig geblokkeerd heeft?

Tot nu toe meer vragen dan antwoorden. Ik lijk wel een consultant  :biggrin:

iSight probleempje
22 februari 2004 - 17:52    reactie #4
geplaatst door: Edmans
Alles gaat goed, ik krijg een preview van mezelf, hij maakt contact en geeft deze melding: starten van videochat mislukt, oorzaak de andere gebruiker heeft niet gereageerd.
Ik heb wel een chatverbinding met de ander dus ben niet geblokkeerd.
De ander krijgt ook dezelfe foutmelding en bij hem werkt de audio/video met anderen wel.
iSight probleempje
22 februari 2004 - 18:02    reactie #5
geplaatst door: Theo
Dezelfde melding heb ik ook wel eens en wordt dan veroorzaakt doordat we elkaar op precies hetzelfde moment oproepen. Allebei naar de uitgangssituatie en afspreken wie wie oproept brengt dan uitkomst.
Probeer mij anders eens op te roepen, zal de blokkade even uitzetten: verriet@mac.com
iSight probleempje
22 februari 2004 - 18:20    reactie #6
geplaatst door: jackgr
Ik heb hier weleens een draadje over gelezen, je kunt via de terminal in je speedtouch iets veranderen. Ik heb het zelf ook gedaan, maar hoe precies weet ik bij god niet meer.
macbook pro
iSight probleempje
22 februari 2004 - 18:27    reactie #7
geplaatst door: Theo
iSight probleempje
22 februari 2004 - 19:31    reactie #8
geplaatst door: Edmans
Ik heb mijn instellingen volgens het draadje gewijzigd, wie o wie wil mij helpen testen!
iSight probleempje
22 februari 2004 - 19:55    reactie #9
geplaatst door: Edmans
Het is gelukt! Iedereen bedankt! Na een nieuwe reboot, 't is zonde van je uptime, werkt het perfect! :thumbs-up: