In een ander draadje heb ik al verteld van mijn probleem met het uploaden van foto's met iPhoto naar mijn iDisk. zie
http://www.macfreak.org/cgi/forums/topic.cgi?forum=12&topic=113Apple heeft op zijn website nu het probleem helder:
When uploading files to your iDisk via the Finder, or when publishing content to HomePage from iPhoto, you may find that the files become corrupted in certain circumstances—images may display with streaks of color, appear to be "truncated" vertically, or simply don't display at all, while other files may be simply unusable. For the issue to occur, you must be connected to iDisk via WebDAV. This is the default protocol used by Mac OS X and iPhoto, and certain 3rd-party applications are also capable of connecting to iDisk with this protocol. AFP connections to iDisk are not affected.
The issue has two possible causes:
1. Certain networking devices, including the Apple AirPort Base Station (Graphite) and certain other, 3rd-party routers.
This issue can affect any computers that are connected to such devices via Ethernet; however, it does not affect wireless connections to such devices. You may want to contact the vendor of the networking device to see if a firmware update may be able to resolve the issue.
At this time, we have no word on whether Apple has any plans to attempt to resolve this matter with a firmware update for the AirPort Base Station (Graphite).
If you are using a networking device and are experiencing this issue, you should connect your computer directly to the Internet connection to see if doing so resolves the issue. If it does not, proceed to step 2.
2. Certain proxy servers.
This issue can occur if your Internet Service Provider (ISP) or Local Area Network (LAN) is using a proxy server that is not fully compatible with WebDAV. If you have already followed the recommendations in step 1, a proxy server is then the most likely cause and so the appropriate ISP or LAN administrators should be referred to the following URL for information on how to correct the matter:
http://www.webdav.org/other/proxy.html
The appropriate administrators may also be able to resolve the issue by providing you with access to an alternative proxy server. If so, such information would be entered into the Proxies tab of the Network system preference.
Ik wil dit in ieder geval met jullie delen. Mijn probleem heb ik bij Chello aangekaart (mijn ISP) en nu maar hopen dat ze er wat aan (willen) doen.
_______________________________________
Ik viel vanmiddag van mijn stoel toen ik zomaar door een techneut van Chello werd gebeld die mijn probleem behandelde. Duidelijk klantgericht en meedenkend :colgate:
De helpdesk van Chello werkt en dat mag ook wel eens gezegd.
Waar ik jullie hulp bij nodig heb is het navolgende:
Wie is abonnee bij Chello en heeft geen problemen met het uploaden van foto's via iPhoto of de finder naar iDisk? De tweede vraag is dan, welk merk en type kabelmodem heb je? De derde vraag die voor Chello interestant is is of je in Alkmaar woont?
Chello gaat verder met het uitzoeken van dit probleem en hebben, om het te kunnen uitzoeken, antwoord nodig van Apple gebruikers die wel of geen last hebben van het door mij gesignaleerde euvel.
(Bewerkt door Roman om 18:25, 26-07-2003)
(Bewerkt door Roman om 23:01, 26-07-2003)