Joepie! Ik geloof dat mijn probleem opgelost is. Ik heb op twee Macs de DNS-servers erbij gezet en op hun webstek geregistreerd (dat moet blijkbaar)en nu komen de pagina's daar snel binnen!Ik ga nu het modem ook configureren. Heb even contact gehad met iemand van de CS-helpdesk en hem dit draadje doorgemaild. Hij was belangstellend en laat mij zijn bevindingen nog weten. Hij kende dit probleem niet. Hij raadde meaan dit toch in het WAN te wijzigen. Zo staat het ook in de instructies van OpenDNS. Mijn 'grijze servers' kwamen overigens uit dat modem, vandaar datik ze niet weg kon krijgen. Ik laat nog weten hoe de operatie in het modem uitpakt.
Robert nog geweldig bedankt voor je aanbod om jouw Zyxel uit te proberen, maar het is nu niet meer nodig!
off topic: dit probleem past natuurlijk ook heel goed, en misschien wel beter in de categorie Netwerken.
PeterCornelis om 13:54, 18-05-2009off topic: dit probleem past natuurlijk ook heel goed, en misschien wel beter in de categorie Netwerken.
???Daar staat deze topic toch ook???
(Bewerkt door ernst om 12:35, 19-05-2009)
In januari besloot ik weg te gaan bij Telfort. Heb toen veel providers vergeleken, op prijs, snelheid en prestaties (o.m. Imap), en kwam toen uit bij Compuserve.
Van vroeger meende ik CS te kennen als een soort spruitjesprovider. Maar ja, dat was vroegûh...
Paul Sondervan om 14:53, 18-05-2009CitaatPeterCornelis om 13:54, 18-05-2009off topic: dit probleem past natuurlijk ook heel goed, en misschien wel beter in de categorie Netwerken.???Daar staat deze topic toch ook???
Oh shit! Hahaha!Ik bedoelde eigenlijk een ander onderwerp (voor de zoekfunctie).
Citaat uit de voorwaarden:
Na de Minimum Duur kunt u of kan CompuServe de Breedband Overeenkomst opzeggen met inachtneming van een periode van dertig (30) dagen.
Maar ook:
Indien wij geen schriftelijke opzegging van u ontvangen wordt uw Breedband Overeenkomstna verloop van twaalf (12) maanden automatisch verlengd met opnieuw een periode van twaalf (12) maanden.
Betekent dat nu dat je toch in het tweede jaar per maand op kan zeggen?
(Bewerkt door PeterCornelis om 22:20, 29-05-2009)
Vervolgens heb ik de maximale 12,50 opgemaakt tijdens de wachttijd bij de helpdesk, om daarna te horen te krijgen dat er 'iets' mis is gegaan bij de transfer van Telfort naar CS. En dan moest ik mij maar even opnieuw aanmelden. op de vraag hoe lang dat zou gaan duren was het antwoord 4 tot 6 weken. De stoom sloeg mijn oren! Ook vroeg ik, of CS mij niet eerder had moeten waarschuwen. Het antwoord van de medewerker was kort en simpel. Ja, dat hadden ze eigenlijk moeten doen, maar het is niet gebeurd.
Ik zie het nu helemaal niet meer zitten met CS, ik meld mij niet opnieuw aan, je loopt er leeg op de helpdesk en ik ben er helemaal klaar mee.
Tot overmaat van ramp ben ik nu dus ook nog mijn telefoonnummer kwijt.
Ik zou er nog één telefoontje aan wagen en kijken of je een toeschietelijker helpdesk-medewerker treft en of ze meer snelheid kunnen maken (want die overstap kan véél sneller) en de kosten van deze ellende kunnen compenseren. De fout lag tenslotte aan hun kant.
Verder helpt het (niet al te dreigend) Kassa/Radar en/of dit draadje noemen ook nog wel eens, beide hebben nogal wat bereik en slecht nieuws hier kan ze klanten kosten...[/news]
Daarnast heb ik nu 0% vertrouwen meer in het bedrijf.
Wel overweeg ik een koude douche. Met Radar heb ik in het verleden goede resultaten geboekt. Ik was toen op TV (jawel!!) tegen Ericsson. De toen zeer dure telefoon van mijn vrouw viel toen steeds uit en ik bleek niet de enige te zijn.
(Bewerkt door tantepoes om 10:17, 4-06-2009)
Het enige dat ik merkte was dat enkele van mijn oude Telfort (voorheen Tiscali) mail-accounts niet meer werkten. Wat logisch was. Enkele smtp-instellingen overgezet naar Gmail, en klaar was ik.
Niks veranderd in het modem (dat ik al in januari van Compuserve alvast kreeg). Gewoon, lekker snel internetten.
Omdat Robert meldde dat je de instellingen voor telefonie ook telefonisch kon opvragen, heb ik daarvoor twee keer vrij lang aan de lijn gehangen en zonder contact maar weer opgehangen. Daar verdienen ze wel flink op! Twee dagen later kreeg ik het password voor telefonie, en dat werkt nu ook.
@tantepoes: als zij een fout maken, moeten zij dat ook rechtzetten. Dus zet een dikke staart op en krabben met je pootjes! Dat kan zo niet. Sterkte.
CS beweert geen starttarief te gebruiken naar vaste nummers binnen NLIk bel geregeld met BelBudget naar het buitenland voor 1 cent per minuut.
Toen ik mijn gesprekskosten eens ging bekijken bleek dat CS meer rekent dan die ene cent. Toen ik daarover een mailtje stuurde kreeg ik als antwoord:
Dat belbudget andere kosten in rekening brengt dan dat hun beloven is niet iets wat CompuServe moet oplossen. Dit is iets voor de OPTA of de consumentenbond.Ik raad u dan ook aan contact met hun op te nemen.
Lekker klantvriendelijk, BB zegt dat ze 1ct/min rekenen. Na een kleine berekening bleek dat CS wel degelijk 1 ct/min rekent , maar dat ze daar een starttarief van 4 cent bovenop zetten. Toen ik dit meldde kreeg ik een heel ander antwoord:
Dit is geen vast nummer maar een service nummer.Hier geld wel een start tarief.
Geen vast nummer... ik zie ze bij BB allemaal met mobieltjes rondlopen. Nu is het natuurlijk maar 4 cent, maar toch... het is nergens te lezen.
Om technische redenen kunnen wij vanaf 1 juni 2009 geen nieuwe klanten meer aannemen.Wij adviseren u ADSL te bestellen bij een andere provider.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Guido Slenter
CompuServe Ledenservice
PeterCornelis om 21:52, 6-08-2009Xs4All is wel de beste (lees ik overal).
Nee, XS4all heeft misschien nog wel de naam van vroeger uit het hackertijdperk, maar in mijn ogen is het tegenwoordig niets anders dan Yet Another Stukje KPN.
Ali Kruik om 13:01, 11-08-2009Om technische redenen kunnen wij vanaf 1 juni 2009 geen nieuwe klanten meer aannemen.Wij adviseren u ADSL te bestellen bij een andere provider.
Kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte heer,
Om technische redenen kunnen wij de CompuServe website ook niet aanpassen.
Guido SlenterCompuserve Ledenservice
Maar nu wat anders. Een mailtje aan een @hetnet-account krijg ik maar niet verstuurd. En met een ander hetnet-adres had ik dat ook. Tests wijzen uit dat dat niet aan mij ligt, noch aan de ontvanger. Dus Compuserve gevraagd of ze opheldering kunnen verschaffen.Nou, dat kunnen ze niet.Om spam te verminderen, blokkeren ze bepaald verkeer. En dat is niet mis, lijkt mij, na het lezen van het antwoord dat ik van hen kreeg. Ik kan de reikwijdte van dat antwoord niet goed inschatten (daartoe ontbreekt me de noodzakelijke netwerk-kennis), maar ik vind het nogal wat.Ze schermen, net als in de voorgaande posts, vooral weer veel met 'technische redenen'.Het antwoord van Compuserve luidt als volgt:
"Geachte heer,
Helaas kunnen wij u geen eenvoudige uitleg geven waarom mail soms niet aankomt. Compuserve/AOL blokkeert e-mail op technische criteria. Wij zijn genoodzaakt deze manier van blokkeren toe te passen om er voor te zorgen dat uw mailbox en onze mailservers niet overbelast raken door het aantal aangeboden spamberichten. Begin 2003 is het aantal weggefilterde emails opgelopen tot 780 miljoen berichten per dag, dit aantal geldt voor alle AOL services (waaronder CompuServe 2000) wereldwijd.
Met deze technische criteria worden de volgende zaken bedoeld:
- AOL/CompuServe servers accepteren geen mail van onbeveiligde servers; dit zijn servers met open relays, open proxies, open routers of systemen die het mogelijk maken om zonder logingegevens e-mail te versturen- AOL/CompuServe servers accepteren geen mail van systemen die dynamisch een IP-adres toewijzen of van systemen met residentiele Ip-adressen- AOL/CompuServe bezorgt geen e-mail waar een hex-gecodeerde URL instaat (bijv. http://%5a%4e%3c)- AOL/CompuServe weigert e-mail van servers die geen rDNS hebben (Reverse DNS)- AOL/CompuServe kan verbindingen weigeren met servers waarvan de lijst met ontvangers een hoge (meer dan 10%) bounce-failure-rate veroorzaken. - AOL/CompuServe kan verbindingen weigeren met afzenders die minder dan 90% van de bounce-return messages accepteren (mailer deamon berichten, die gericht zijn aan dat domein)- Klachten van AOL/CompuServe leden worden gebruikt om bepaalde domeinen te blokkeren
Zelfs met deze uiterst strenge maatregels, blijft het onmogelijk elk spambericht te blokkeren van onze mailservers. Wanneer mail onterecht geblokkeerd wordt, betekent dit in elk geval dat de ISP (Internet Service Provider) van de afzender zich niet houdt aan de voorwaarden die AOL (en een hoop andere providers, waaronder Microsoft) Deze provider zal dan contact moeten opnemen met AOL om ervoor te zorgen dat de e-mail niet meer geblokkeerd zal worden. De AOL Postmaster kan bovendien helpen de instellingen aan te passen, zodat de mail van die provider nergens meer geblokkeerd zal worden. Al deze instellingen zijn tevens te vinden op http://postmaster.info.aol.com Op deze site kan een ISP zich bovendien aanmelden, zodra de instellingen gewijzigd zijn, om gedeblokkeerd te worden.
U kunt dit ook zelf melden aan de postmaster van AOLAls u van bepaalde mensen geen E-mails ontvangen, dan zou u aan de verzender moeten vragen of dat zij een E-mail van de Postmaster van AOL terug hebben ontvangen, met daarin een foutmelding.
In dat geval staat meestal in het midden de foutmelding met het foutnummer, 550 of 554 of 557
Recentelijk is er een link (zie onderstaande link) in deze berichten toegevoegd, die verwijst naar de Postmaster. Via die pagina kunnen de verzenders die volgens AOL/CompuServe een onveilige mailserver hebben, zichzelf op de WHITELIST laten plaatsen.
http://postmaster.info.aol.com/tools/whitelist_guides.html
U heeft inderdaad gelijk niet meer op uw email te kunnen vertrouwen. Helaas is het zo dat wanneer wij niets zouden ondernemen tegen Spam, het probleem alleen maar groter zou worden. Een streng anti-spam beleid is op dit moment noodzakelijk. Betrouwbare ISP's worden op deze manier gedwongen om op dezelfde criteria te blokkeren waardoor het Spamprobleem hopelijk op lange termijn te verhelpen is.
Ik hoop dat ik u toch enigszins ons beleid heb kunnen uitleggen, ondanks dat het een gecompiceerd verhaal is.Een echte (snelle) oplossing heb ik helaas niet voor u. Ik kan u wel verzekeren dat AOL/CompuServe contact onderhoudt met providers die door onze leden worden aangegeven als betrouwbaar en toch op dit moment geblokkeerd worden vanwege technische criteria om tot een oplossing te komen. Hier is het probleem dat niet elke provider, zeker de kleinere, de middelen hebben om de instellingen van hun servers aan te passen, waardoor het oplossen van het probleem langer duurt.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groet,CompuServe Ledenservice"
Kan een MF met netwerkkennis hier nog iets zinnig over zeggen?
Overigens ben ik redelijk tevreden over CS. Weinig of geen storingen, erg goedkoop, snelheid niet denderend: 4-5 Mb/s, maar ik heb ook wel eens 12 gehaald. Ik gebruik het CS-mailadres nooit.
Heden ontving ik daarover een papieren brief.Per 1 december vindt de overdracht plaats.
Ben ik net weg bij Telfort omdat ik daar niet tevreden was, en dan dit.Onderhand ontkomt niemand meer aan de KPN-familie. Tante Pos rules.....
Misschien toch maar overstappen naar Ziggo..?
@ MacWim: Al geprobeerd om via een andere mailserver te versturen? Bijvoorbeeld met Gmail?[/news]