Compuserve plus vast bellen
18 mei 2009 - 13:54    reactie #25
geplaatst door: PeterCornelis
Ik kon ook inloggen met http://adsl-modem, maar nu niet meer.
Overigens zou het wachtwoord volgens de begeleidende brief '1234' zijn.
Daar kwam ik niet mee binnen. Toen maar wat andere dingen geprobeerd,
met '1111' lukte het wel, en nog steeds. Ook zoiets raars...

Joepie! Ik geloof dat mijn probleem opgelost is. Ik heb op twee Macs de
DNS-servers erbij gezet en op hun webstek geregistreerd (dat moet blijkbaar)
en nu komen de pagina's daar snel binnen!
:worship:
Ik ga nu het modem ook configureren. Heb even contact gehad met iemand
van de CS-helpdesk en hem dit draadje doorgemaild. Hij was belangstellend en
laat mij zijn bevindingen nog weten. Hij kende dit probleem niet. Hij raadde me
aan dit toch in het WAN te wijzigen. Zo staat het ook in de instructies van
OpenDNS. Mijn 'grijze servers' kwamen overigens uit dat modem, vandaar dat
ik ze niet weg kon krijgen. Ik laat nog weten hoe de operatie in het modem
uitpakt.

Robert nog geweldig bedankt voor je aanbod om jouw Zyxel uit te proberen,
maar het is nu niet meer nodig!

off topic: dit probleem past natuurlijk ook heel goed, en misschien wel beter in
de categorie Netwerken.

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
18 mei 2009 - 14:53    reactie #26
geplaatst door: PS-MacGek

Citaat
PeterCornelis om 13:54, 18-05-2009
off topic: dit probleem past natuurlijk ook heel goed, en misschien wel beter in
de categorie Netwerken.

???
Daar staat deze topic toch ook???  :happy:  :wacko:

MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac Studio M1 (2022), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
Compuserve plus vast bellen
19 mei 2009 - 12:35    reactie #27
geplaatst door: ernst
Goh,surf ik even langs de subzones zie ik daar de naam Compuserve! :D
Ik dacht " bestaat dat dan nog? " Als ik aan Compuserve denk,dan denk
ik aan mijn eerste Compaq 300 MHZ laptop van weleer en om nou te zeggen
dat ik daar geweldige goede ervaringen mee had..nou nee, maar dat had
meer te maken met Compuserve zelf. Maar goed, het bestaat nog enne
hoe goed is Compuserve nu ivg met vroeger en de huidige providers?

(Bewerkt door ernst om 12:35, 19-05-2009)

pm's worden niet gelezen,e-mail wel.
06-08-2004 +  14-10-2009
Compuserve plus vast bellen
19 mei 2009 - 13:08    reactie #28
geplaatst door: MacWim
Ernst, welkom in 2009...   :cool:

In januari besloot ik weg te gaan bij Telfort. Heb toen veel providers vergeleken, op prijs, snelheid en prestaties (o.m. Imap), en kwam toen uit bij Compuserve.

Van vroeger meende ik CS te kennen als een soort spruitjesprovider. Maar ja, dat was vroegûh...

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 13 mini | iPad 2025 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Compuserve plus vast bellen
19 mei 2009 - 13:20    reactie #29
geplaatst door: PeterCornelis

Citaat
Paul Sondervan om 14:53, 18-05-2009

Citaat
PeterCornelis om 13:54, 18-05-2009
off topic: dit probleem past natuurlijk ook heel goed, en misschien wel beter in
de categorie Netwerken.

???
Daar staat deze topic toch ook???  :happy:  :wacko:

Oh shit! Hahaha!
Ik bedoelde eigenlijk een ander onderwerp (voor de zoekfunctie).

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
29 mei 2009 - 22:19    reactie #30
geplaatst door: PeterCornelis
Net een e-mail van CS ontvangen waarin ze een wijziging in de Algemene Voorwaarden
aankondigen: Nu heb je na de minimum duur (in de regel de eerste 12 maanden denk
ik) een opzegtermijn van 30 dagen. Is dat onder druk van de Opta gebeurd?

Citaat uit de voorwaarden:

Na de Minimum Duur kunt u of kan CompuServe de Breedband Overeenkomst opzeggen
met inachtneming van een periode van dertig (30) dagen.

Maar ook:

Indien wij geen schriftelijke opzegging van u ontvangen wordt uw Breedband Overeenkomst
na verloop van twaalf (12) maanden automatisch verlengd met opnieuw een periode van
twaalf (12) maanden.

Betekent dat nu dat je toch in het tweede jaar per maand op kan zeggen?

(Bewerkt door PeterCornelis om 22:20, 29-05-2009)

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
4 juni 2009 - 09:44    reactie #31
geplaatst door: tantepoes
Op 2 juni zou Compuserve mijn verbinding overnemen van Telfort. Dat zou gegarandeerd zonder problemen verlopen. En als je al via het Tiscali netwerk aangesloten was, dan zou een nieuw modem ook niet eens nodig zijn! Maar er gebeurde niets.

Vervolgens heb ik de maximale €12,50 opgemaakt tijdens de wachttijd bij de helpdesk, om daarna te horen te krijgen dat er 'iets' mis is gegaan bij de transfer van Telfort naar CS. En dan moest ik mij maar even opnieuw aanmelden. op de vraag hoe lang dat zou gaan duren was het antwoord 4 tot 6 weken. De stoom sloeg mijn oren! Ook vroeg ik, of CS mij niet eerder had moeten waarschuwen. Het antwoord van de medewerker was kort en simpel. Ja, dat hadden ze eigenlijk moeten doen, maar het is niet gebeurd.

Ik zie het nu helemaal niet meer zitten met CS, ik meld mij niet opnieuw aan, je loopt er leeg op de helpdesk en ik ben er helemaal klaar mee.

Tot overmaat van ramp ben ik nu dus ook nog mijn telefoonnummer kwijt.

MBP
Compuserve plus vast bellen
4 juni 2009 - 10:09    reactie #32
geplaatst door: Robert
[news]Ai, dat is een partij waardeloos! En geen enkele handreiking vanuit CS? Heb je daarop aangedrongen, want als de fout kennelijk aan hun kant zit zouden ze zich toch wel wat extra inspanning kunnen getroosten...

Ik zou er nog één telefoontje aan wagen en kijken of je een toeschietelijker helpdesk-medewerker treft en of ze meer snelheid kunnen maken (want die overstap kan véél sneller) en de kosten van deze ellende kunnen compenseren. De fout lag tenslotte aan hun kant.

Verder helpt het (niet al te dreigend) Kassa/Radar en/of dit draadje noemen ook nog wel eens, beide hebben nogal wat bereik en slecht nieuws hier kan ze klanten kosten...[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Compuserve plus vast bellen
4 juni 2009 - 10:15    reactie #33
geplaatst door: tantepoes
Ik heb het hogerop gezocht, maar CS stelt zich erg star op.

Daarnast heb ik nu 0% vertrouwen meer in het bedrijf.

Wel overweeg ik een koude douche. Met Radar heb ik in het verleden goede resultaten geboekt. Ik was toen op TV (jawel!!) tegen Ericsson. De toen zeer dure telefoon van mijn vrouw viel toen steeds uit en ik bleek niet de enige te zijn.

(Bewerkt door tantepoes om 10:17, 4-06-2009)

MBP
Compuserve plus vast bellen
4 juni 2009 - 13:15    reactie #34
geplaatst door: MacWim
Bij mij zou de overgang plaatvinden op maandag 1 juni (2e pinksterdag).
En dat is gebeurd. Hoe? Gewoon, volkomen geruisloos. Dus extreem soepel. :biggrin:

Het enige dat ik merkte was dat enkele van mijn oude Telfort (voorheen Tiscali) mail-accounts niet meer werkten. Wat logisch was. Enkele smtp-instellingen overgezet naar Gmail, en klaar was ik.

Niks veranderd in het modem (dat ik al in januari van Compuserve alvast kreeg). Gewoon, lekker snel internetten.

Omdat Robert meldde dat je de instellingen voor telefonie ook telefonisch kon opvragen, heb ik daarvoor twee keer vrij lang aan de lijn gehangen en zonder contact maar weer opgehangen. Daar verdienen ze wel flink op!
Twee dagen later kreeg ik het password voor telefonie, en dat werkt nu ook.

@tantepoes: als zij een fout maken, moeten zij dat ook rechtzetten.
Dus zet een dikke staart op en krabben met je pootjes! Dat kan zo niet. Sterkte.

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 13 mini | iPad 2025 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Compuserve plus vast bellen
4 juni 2009 - 13:53    reactie #35
geplaatst door: PeterCornelis
Voer voor (ex-)Telfortklanten.
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
6 augustus 2009 - 15:56    reactie #36
geplaatst door: PeterCornelis
Toch nog een vervelend ding gevonden bij CS:

CS beweert geen starttarief te gebruiken naar vaste nummers binnen NL
Ik bel geregeld met BelBudget naar het buitenland voor 1 cent per minuut.

Toen ik mijn gesprekskosten eens ging bekijken bleek dat CS meer rekent
dan die ene cent. Toen ik daarover een mailtje stuurde kreeg ik als antwoord:

“Dat belbudget andere kosten in rekening brengt dan dat hun beloven is niet
iets wat CompuServe moet oplossen. Dit is iets voor de OPTA of de consumentenbond.
Ik raad u dan ook aan contact met hun op te nemen.”

Lekker klantvriendelijk, BB zegt dat ze 1ct/min rekenen. Na een kleine berekening
bleek dat CS wel degelijk 1 ct/min rekent , maar dat ze daar een starttarief van
4 cent bovenop zetten. Toen ik dit meldde kreeg ik een heel ander antwoord:

“Dit is geen vast nummer maar een service nummer.
Hier geld wel een start tarief.”

Geen vast nummer... ik zie ze bij BB allemaal met mobieltjes rondlopen. :happy:
Nu is het natuurlijk maar 4 cent, maar toch... het is nergens te lezen.   :devil:

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
6 augustus 2009 - 21:49    reactie #37
geplaatst door: rocksoff
Klinkt goed en stuk goedkoper dan Xs4all. Alleen is de postcodecheck stuk.
Compuserve plus vast bellen
6 augustus 2009 - 21:52    reactie #38
geplaatst door: PeterCornelis
Xs4All is wel de beste (lees ik overal).
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
7 augustus 2009 - 08:17    reactie #39
geplaatst door: rocksoff
Ik ben er ook tevreden over, maar het is wel ook ff de duurste. 39,95 voor een 8 mbit verbinding.
Compuserve plus vast bellen
11 augustus 2009 - 13:01    reactie #40
geplaatst door: Ali Kruik
Na aanvraag gemaild te hebben naar Compuserve ( postcode check werkte niet ) de volgende reactie:
Geachte heer,

Om technische redenen kunnen wij vanaf 1 juni 2009 geen nieuwe klanten meer aannemen.
Wij adviseren u ADSL te bestellen bij een andere provider.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Guido Slenter

CompuServe Ledenservice

De betekenis van je kommunikatie is de respons die je krijgt.
Compuserve plus vast bellen
11 augustus 2009 - 13:44    reactie #41
geplaatst door: Cailin Coilleach

Citaat
PeterCornelis om 21:52, 6-08-2009
Xs4All is wel de beste (lees ik overal).

En ook de duurste.

Nee, XS4all heeft misschien nog wel de naam van vroeger uit het hackertijdperk, maar in mijn ogen is het tegenwoordig niets anders dan Yet Another Stukje KPN.

Compuserve plus vast bellen
11 augustus 2009 - 17:58    reactie #42
geplaatst door: PeterCornelis

Citaat
Ali Kruik om 13:01, 11-08-2009
Om technische redenen kunnen wij vanaf 1 juni 2009 geen nieuwe klanten meer aannemen.
Wij adviseren u ADSL te bestellen bij een andere provider.

Huh? Om 'technische' redenen... me hoela, zou KPN weer op oorlogspad zijn?
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
12 augustus 2009 - 00:05    reactie #43
geplaatst door: Ali Kruik
Sterker nog, op mijn reactie:
Waarom zet u dit bericht dan niet gewoon op uw website?

Kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte heer,

Om technische redenen kunnen wij de CompuServe website ook niet aanpassen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Guido Slenter
Compuserve Ledenservice

De betekenis van je kommunikatie is de respons die je krijgt.
Compuserve plus vast bellen
21 september 2009 - 22:25    reactie #44
geplaatst door: MacWim
De laatste weken ben ik niet zo  blij meer met Compuserve, althans niet met de verbinding die ze voor mij verzorgen. Veel storing, al kan dat te maken hebben met de zes computers die er gebruik van willen maken.

Maar nu wat anders. Een mailtje aan een @hetnet-account krijg ik maar niet verstuurd. En met een ander hetnet-adres had ik dat ook. Tests wijzen uit dat dat niet aan mij ligt, noch aan de ontvanger. Dus Compuserve gevraagd of ze opheldering kunnen verschaffen.
Nou, dat kunnen ze niet.
Om spam te verminderen, blokkeren ze bepaald verkeer. En dat is niet mis, lijkt mij, na het lezen van het antwoord dat ik van hen kreeg. Ik kan de reikwijdte van dat antwoord niet goed inschatten (daartoe ontbreekt me de noodzakelijke netwerk-kennis), maar ik vind het nogal wat.
Ze schermen, net als in de voorgaande posts, vooral weer veel met 'technische redenen'.
Het antwoord van Compuserve luidt als volgt:

"Geachte heer,

Helaas kunnen wij u geen eenvoudige uitleg geven waarom mail soms niet aankomt. Compuserve/AOL blokkeert e-mail op technische criteria. Wij zijn genoodzaakt deze manier van blokkeren toe te passen om er voor te zorgen dat uw mailbox en onze mailservers niet overbelast raken door het aantal aangeboden spamberichten. Begin 2003 is het aantal weggefilterde emails opgelopen tot 780 miljoen berichten per dag, dit aantal geldt voor alle AOL services (waaronder CompuServe 2000) wereldwijd.

Met deze technische criteria worden de volgende zaken bedoeld:

- AOL/CompuServe servers accepteren geen mail van onbeveiligde servers; dit zijn servers met open relays, open proxies, open routers of systemen die het mogelijk maken om zonder logingegevens e-mail te versturen
- AOL/CompuServe servers accepteren geen mail van systemen die dynamisch een IP-adres toewijzen of van systemen met residentiele Ip-adressen
- AOL/CompuServe bezorgt geen e-mail waar een hex-gecodeerde URL instaat (bijv. http://%5a%4e%3c)
- AOL/CompuServe weigert e-mail van servers die geen rDNS hebben (Reverse DNS)
- AOL/CompuServe kan verbindingen weigeren met servers waarvan de lijst met ontvangers een hoge (meer dan 10%) bounce-failure-rate veroorzaken.
- AOL/CompuServe kan verbindingen weigeren met afzenders die minder dan 90% van de bounce-return messages accepteren (mailer deamon berichten, die gericht zijn aan dat domein)
- Klachten van AOL/CompuServe leden worden gebruikt om bepaalde domeinen te blokkeren

Zelfs met deze uiterst strenge maatregels, blijft het onmogelijk elk spambericht te blokkeren van onze mailservers. Wanneer mail onterecht geblokkeerd wordt, betekent dit in elk geval dat de ISP (Internet Service Provider) van de afzender zich niet houdt aan de voorwaarden die AOL (en een hoop andere providers, waaronder Microsoft) Deze provider zal dan contact moeten opnemen met AOL om ervoor te zorgen dat de e-mail niet meer geblokkeerd zal worden.  
De AOL Postmaster kan bovendien helpen de instellingen aan te passen, zodat de mail van die provider nergens meer geblokkeerd zal worden. Al deze instellingen zijn tevens te vinden op http://postmaster.info.aol.com Op deze site kan een ISP zich bovendien aanmelden, zodra de instellingen gewijzigd zijn, om gedeblokkeerd te worden.

U kunt dit ook zelf melden aan de postmaster van AOL
Als u van bepaalde mensen geen E-mails ontvangen, dan zou u aan de verzender moeten vragen of dat zij een E-mail van de Postmaster van AOL terug hebben ontvangen, met daarin een foutmelding.

In dat geval staat meestal in het midden de foutmelding met het foutnummer, 550 of 554 of 557

Recentelijk is er een link (zie onderstaande link) in deze berichten toegevoegd, die verwijst naar de Postmaster.
Via die pagina kunnen de verzenders die volgens AOL/CompuServe een onveilige mailserver hebben, zichzelf op de WHITELIST laten plaatsen.

http://postmaster.info.aol.com/tools/whitelist_guides.html

U heeft inderdaad gelijk niet meer op uw email te kunnen vertrouwen. Helaas is het zo dat wanneer wij niets zouden ondernemen tegen Spam, het probleem alleen maar groter zou worden. Een streng anti-spam beleid is op dit moment noodzakelijk. Betrouwbare ISP's worden op deze manier gedwongen om op dezelfde criteria te blokkeren waardoor het Spamprobleem hopelijk op lange termijn te verhelpen is.

Ik hoop dat ik u toch enigszins ons beleid heb kunnen uitleggen, ondanks dat het een gecompiceerd verhaal is.
Een echte (snelle) oplossing heb ik helaas niet voor u. Ik kan u wel verzekeren dat AOL/CompuServe contact onderhoudt met providers die door onze leden worden aangegeven als betrouwbaar en toch op dit moment geblokkeerd worden vanwege technische criteria om tot een oplossing te komen. Hier is het probleem dat niet elke provider, zeker de kleinere, de middelen hebben om de instellingen van hun servers aan te passen, waardoor het oplossen van het probleem langer duurt.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,
CompuServe Ledenservice"

Kan een MF met netwerkkennis hier nog iets zinnig over  zeggen?

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 13 mini | iPad 2025 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Compuserve plus vast bellen
15 oktober 2009 - 20:09    reactie #45
geplaatst door: PeterCornelis
CS neemt nog steeds geen nieuwe 'leden' aan.
Hoe kan dit nu toch? Iemand een mogelijke verklaring?

Overigens ben ik redelijk tevreden over CS. Weinig of geen
storingen, erg goedkoop, snelheid niet denderend: 4-5 Mb/s,
maar ik heb ook wel eens 12 gehaald.
Ik gebruik het CS-mailadres nooit.

14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
20 oktober 2009 - 13:24    reactie #46
geplaatst door: MacWim
En de oplossing van al deze rare dingen: Compuserve wordt overgenomen door Telfort!

Heden ontving ik daarover een papieren brief.
Per 1 december vindt de overdracht plaats.

Ben ik net weg bij Telfort omdat ik daar niet tevreden was, en dan dit.
Onderhand ontkomt niemand meer aan de KPN-familie. Tante Pos rules.....    :dozingoff:

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 13 mini | iPad 2025 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Compuserve plus vast bellen
20 oktober 2009 - 13:46    reactie #47
geplaatst door: PeterCornelis
Ooo neee hè!!!! Ik ben net overgestapt van Telfort naar CS    :devil:  :devil:  :devil:
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Compuserve plus vast bellen
20 oktober 2009 - 13:53    reactie #48
geplaatst door: Robert
[news]Getver, hier ook een overstapper van Telfort naar Compuserve, ik ben benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen.

Misschien toch maar overstappen naar Ziggo..?

@ MacWim: Al geprobeerd om via een andere mailserver te versturen? Bijvoorbeeld met Gmail?[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Compuserve plus vast bellen
20 oktober 2009 - 14:26    reactie #49
geplaatst door: PeterCornelis
Nu ook de brief ontvangen. Het abo wordt 5 cent per maand goedkoper!.
Maar er staat (natuurlijk??) niets in over telefoontikken en starttarieven,
de reden waarom ik de overstap destijds gemaakt heb.
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl