E-mail wel op iPad, niet op iPhone
24 januari 2016 - 20:56   
geplaatst door: Axhill
Vrienden van mij moest ik dit weekend even helpen. O.a. met de instellingen voor UPCmail op een iPad en een iPhone 6.
Op de iPad was alles zo geregeld, maar de iPhone komt steeds met een foutmelding van onjuiste combinatie gebruiksnaam en wachtwoord.
Vreemd genoeg zijn de instellingen op de iPhone exact hetzelfde als op de iPad. Toch, zoals gezegd, werkt het niet op de iPhone.

Heeft iemand een idee waarom niet?

Extra info: bij Instellingen > Geavanceerd staat bij de iPad poort 110 en bij de iPhone poort 143. Ik kreeg dat niet veranderd.

Don't believe everything you think
e-mail wel op iPad, niet op iPhone
24 januari 2016 - 21:01    reactie #1
geplaatst door: FanBoy

Citaat
Axhill om 20:56, 24-01-2016

Extra info: bij Instellingen > Geavanceerd staat bij de iPad poort 110 en bij de iPhone poort 143. Ik kreeg dat niet veranderd.

ipad staat ingesteld op pop mail, poort 110
iphone staat ingesteld op imap, poort 143

zou beginnen met het daar in zoeken

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
e-mail wel op iPad, niet op iPhone
24 januari 2016 - 21:09    reactie #2
geplaatst door: Axhill
@FanBoy
Bedankt. Ik ben nu thuis, dus de iPhone van mijn vrienden heb ik nu niet bij de hand, maar ik meen mij te herinneren dat de inkomende server ook bij de iPhone stond op pop3.upcmail.nl

Don't believe everything you think
e-mail wel op iPad, niet op iPhone
25 januari 2016 - 10:43    reactie #3
geplaatst door: MacWim
Als je mail op beide apparaten wilt bekijken, is het dus wel zo handig om te kiezen voor imap. Vergeet dat ouderwetse pop.
Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 13 mini | iPad 2025 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
e-mail wel op iPad, niet op iPhone
25 januari 2016 - 11:41    reactie #4
geplaatst door: MacFrankie
IMAP heeft inderdaad de voorkeur boven POP3, maar dan moet je provider het wel aanbieden! Vaak zie je dat ISP's het bij simpel POP3 houden (en tegen een meerprijs IMAP aanbieden), en aparte mailproviders (oa Gmail) IMAP aanbieden.

Gooi het account eens weg op je iPhone, en maak het opnieuw aan, en voer alleen mailadres en wachtwoord in. Grote kans dat het dan goed gaat, tenzij Mail de link tussen UPC (maildomein) en Ziggo (de huidige servernaam) niet heeft.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
e-mail wel op iPad, niet op iPhone
25 januari 2016 - 12:31    reactie #5
geplaatst door: Axhill
Ja, ik had op de Ziggo-site info over instellingen IMAP gezien, dat wil ik van de week dan ook even voor hun proberen.

Bedankt weer voor het meedenken!

Don't believe everything you think
e-mail wel op iPad, niet op iPhone
25 januari 2016 - 13:08    reactie #6
geplaatst door: MacFrankie
Ziggo levert alleen IMAP tegen een meerprijs. Aangezien POP3 wel werkt, en IMAP niet, denk ik dat je je moet beperken tot POP3!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
e-mail wel op iPad, niet op iPhone
25 januari 2016 - 13:24    reactie #7
geplaatst door: Schrijnie
Ik heb toch echt IMAP bij Ziggo zonder meerprijs..