geplaatst door: Digitallife
Hallo, ik heb thuis een groot probleem met internet!
De problemen zijn begonnen toen we de dienst i-talk van belgacom hebben laten activeren.

Vroeger was mijn setup zo: Digital TV belgacom (modem Philips de witte draadloos) daaraan een router met de internet settings zoals login en paswoord en dan alle systemen zoals airport, playstation 3, G5 zaten met een ethernet kabel in de router. Dus de modem van belgacom TV bevatten geen gegevens en was dus ook niet ingesteld! Dit werkte perfect met snelle verbinding! Nu sinds we italk hebben laten activeren werkte plots deze setup niet meer! Ik moet verplicht de instelling in de modem ingeven! alles ingesteld, krijg ik airport niet aan de praat! Met wat gesukkel alles toch  kunnen instellen. Alles werkt maar barstende traag! kan max. 1 site tegelijk bekijken tegen zeer lange wachttijden! Dowloaden gaat weer vlug! Ligt niet aan de computer wat op de Touch ist zelfde! Nu werkte gisteren mijn mailbox niet meer! Alleen die van skynet werkt nog! De andere die aan mijn externe webserver is gebonden werkt totaal niet meer! Probleem met poort 110 zegt het mail programma! Dat ik sorry gebruik maar van iemand anders zijn draadloos netwerk lukt het echter wel! Wat is hier gaande?? Ik vrees dat i-talk de boosdoener is maar kan het niet opzeggen denk! Dus kort samengevat alles werkt maar zeeeer traag, dowloaden zit op een gewone goede snelheid. Mailboxen doen raar, diegene niet van skynet! Hij kan geen mail binnenhalen via poort 110! Hier op't werk geen probleem met mailboxen en ook op poort 110!

Wie kan mij helpen?

al vast bedankt!

de help lijn van belgacom bied geen oplossing, mits zij afkomen met wordt niet ondersteund enz....

MacPro 8-Core • 8 GB RAM • 2,8 TB Hard Disk ruimte • PowerBook 12 inch 640 MB RAM • MacBook PRO 15,4 inch 2GB RAM • Mac Mini 2.0 (MediaCenter) • IPOD TOUCH 16GB • iPad 32GB • iPhone 4S • APERTURE USER • Canon "L" Lenzen • http://www.macobsession.be