Ik wil graag de schijven delen die in een MAC zitten voor Windows 7 administrators. De MAC's zijn niet aangelogd op een domein. De WIndows 7 computers wel.
Nu heb ik bestandsdeling aangezet op de MAC maar moet dan SMB aanzetten via de opties van bestandsdeling. Daar begint het een beetje moeilijk te worden. Moet ik SMB aanzetten en de namen toevoegen die toegang moeten krijgen of alleen de naam van degene waarvan de folders geshared moeten worden?
Eigenlijk wil ik de folders niet delen maar de schijven compleet. IN WIndows ga je naar een harde schijf in een andere computer door de admin share te gebruiken zoals \\computernaam\c$
Is dit van een WIndows pc naar een MAC ook mogelijk? of moet je iedere folder bij bestandsdeling toevoegen en rechten toekennen?
Doe je dat rechten toekennen in het opties scherm van de SMB delen of direct in het scherm bestandsdeling.
Het doel is: administrators van een WIndows 2003 domein moeten toegang hebben remotely tot de harddisks van de MAC. Besturingssysteem van de MAC is versie 10.6. Maar ik kan ook op afstand toegang tot de schijven verkrijgen met identificatie als de lokale administrator als dat beter / makkelijker is.
De folders hoeven dus niet zichtbaar te worden of toegankelijk te worden voor andere MAC of WIndows gebruikers alleen voor de administrator.
Hoe kan ik dit het beste doen?