Dutchweb failliet... help!
6 januari 2005 - 21:17   
geplaatst door: Okkie
Ja het is weer zover, na FAstXS is nu Dutchweb per 15 januri failliet. Nu proberen de smeerpijpen hun klanten door te laten stromen in Fiberworld (van hetzelfde ***bedijf DIS). Via http://www.dwsgebruikers.com/ hebben de gebruikers zelf iets geregeld dat gedupeerde dutchwebbers kunnen doorschakelen naar SpeedXS of Easy2XS... Maarrr mijn zusje, die dus het Dutchweb slachtoffer is, heeft er genoeg van en wil overschakelen naar XS4all. We gaan er nu van uit dat er geen contract meer is na dat Dutchweb failliet is.
Maar nu het probleem: De lijn van Dutchweb gaat/ging via bbned en de lijn van XS4all via KPN.
En de vraag: Is er iemand al een overgestapt van bbned naar KPN, wat kost dat, hoe doe je dat (via een aangetekende brief?) en hoelang duurt dat?

Al het advies is welkom!

:cry:

(Bewerkt door Okkie om 21:38, 6-01-2005)

"Beads flow echoes, can understand the power."
Dutchweb failliet... help!
6 januari 2005 - 21:55    reactie #1
geplaatst door: Ger Nijkamp
Wel vreemd. Een bedrijf dat nu al weet dat ze op 15 januari failliet zullen zijn en dat
communiceren naar de eindgebruikers. Men is pas failliet als de rechtbank het
faillissement heeft uitgesproken. Knap als je daar nu al gewoon vanuit gaat en de klanten
in een andere onderneming probeert onder te brengen. Daar smullen die rechtbanken van...

[ Ger ]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Dutchweb failliet... help!
6 januari 2005 - 22:04    reactie #2
geplaatst door: MacEdit
Ik denk dat je meer informatie en reacties kunt krijgen op www.webhostingtalk.nl over deze materie. Succes!
Dutchweb failliet... help!
6 januari 2005 - 22:33    reactie #3
geplaatst door: SmarDazz
Je kunt pas overstappen naar XS4all/KPN als BBned de lijn vrijgeeft. En dat kan wel eens lang gaan duren nu de provider (DutchWeb) niet meer kan/mag/wil/zal communiceren met de lijnbeheerder (BBned).

Alvast sterkte gewenst!  :sad:

Dutchweb failliet... help!
6 januari 2005 - 22:52    reactie #4
geplaatst door: Okkie
Kijk eens... dat gaan we doen!

Maar is er iemand werkelijk wel eens overgestapt...

"Beads flow echoes, can understand the power."
Dutchweb failliet... help!
6 januari 2005 - 22:54    reactie #5
geplaatst door: LuckyLuke
Weet niet of het kan maar je zou ook naar Demon over kunnen stappen. Ik zit ook via BBned bij Demon nog nooit problemen gehad.
Dan hoef je de lijn niet over te laten zetten volgens mij.
In het contract dat je hebt met Dutchweb of je zus(je) staat vast ook wel een clausule wanneer de overeenkomst als ontbonden verklaart kan worden.
Dutchweb failliet... help!
6 januari 2005 - 23:14    reactie #6
geplaatst door: Okkie
Goeie tip!

:biggrin:

"Beads flow echoes, can understand the power."
Dutchweb failliet... help!
7 januari 2005 - 01:51    reactie #7
geplaatst door: vintage
XS4all heeft Cistron overgenomen. Ik heb een Cistron Abo met BBned, Dus kan XS best wel iets regelen met BBned.
VG
Vinnie
You said no strings could secure you at the station.
Platform ticket, restless diesels, goodbye windows
Dutchweb failliet... help!
7 januari 2005 - 02:02    reactie #8
geplaatst door: dewaard
Waarom overstappen naar Xs4all? Mijn bedrijf levert sinds kort ook ADSL (via Bbned) en ik vind het erg jammer dat bedrijven als Dutchweb onterecht de indruk wekken dat ADSL via Bbned slecht en onbetrouwbaar is. Bbned levert uitsluitend de verbinding tussen de wijkcentrale bij jou in de buurt en 'het landelijke internetknooppunt'. De provider verzorgt vervolgens de verbinding met het daadwerkelijke internet, maar ook de support en het contact met de klant. Er is een groot aantal bonafide en solide bedrijven die DSL verbindingen aanbieden via Bbned, waaronder het eerder genoemde Demon.

Er zijn een aantal providers, zoals Dutchweb, die keihard zijn gaan concurreren op prijs. Uiteindelijk wordt je daar als klant niet beter van, maar er is altijd een groep consumenten die voor dit soort providers kiest. Ik ken providers die verbindingen voor de helft van de kostprijs aanbieden om maar zoveel mogelijk klanten binnen te halen. Die manier van zakendoen is in mijn ogen totaal onverantwoord, want hoewel de directie van zo'n bedrijf vaak al driedubbel binnen is worden de klanten na een falliesement aan hun lot overgelaten of erger.

Overstappen van Bbned naar KPN/Xs4all en vice versa verloopt helaas erg moeizaam. Ik raad je aan om eens bij Demon te gaan kijken, die hebben een goede reputatie en zijn een goede keus. De DSL diensten van mijn bedrijf worden pas over een week of twee publiekelijk gelanceerd, maar we kunnen nu al leveren. Wanneer je interesse hebt en meer informatie wilt over het overstappen van DutchWeb naar ons kan je even contact opnemen.

Conclusie: Hoewel er altijd een paar prijsvechters zijn die de markt verzieken is er met Bbned zelf niets mis. In mijn ogen is Bbned niet alleen sneller, maar ook betrouwbaarder dan KPN. Ga dus eens naar demon.nl of de site van een andere Bbned provider, want overstappen van Bbned naar Bbned kost een stuk minder kopzorgen dan overstappen naar KPN.

Dutchweb failliet... help!
7 januari 2005 - 12:18    reactie #9
geplaatst door: Okkie
OK, het duurt dus 4 tot 6 weken om over te stappen van DutchWeb naar Demon... en dat is natuulijk geen optie...
Maar nu het plan. KPN contracht van de telefoonlijn opzeggen. Adsl via Dutchweb/bbned stopt dan automatisch ook... Nieuw kpn contract aanvragen dat duurt ongeveer drie dagen. Vervolgens een nieuwe adsl aansluiting aanvragen bij XS4all. En dat duurt ongeveer twee weken...
Je krijgt dan wel een nieuw telefoonnummer...

Iemand dit wel eens gedaan, goed idee.. of niet...
Wederom is alle hulp welkom...

:cheesy:

(Bewerkt door Okkie om 12:38, 7-01-2005)

"Beads flow echoes, can understand the power."
Dutchweb failliet... help!
7 januari 2005 - 16:32    reactie #10
geplaatst door: Okkie
Niemand die hier wat vanaf weet?

:sad:

"Beads flow echoes, can understand the power."
Dutchweb failliet... help!
7 januari 2005 - 17:02    reactie #11
geplaatst door: dewaard
Over de migratie van Dutch naar KPN weet ik weinig te vertellen. Wanneer je naar ons overstapt en voor maandag middag een formuliertje opstuurt ben je eind volgende week verhuist. Ondertussen is het wel mogelijk dat je verbinding er even uitlicht, maar dat is een tijdelijk probleem dat met name wordt veroorzaakt door de grote hoeveelheid mutaties bij klanten van Dutch. Ik ga ervanuit dat andere providers deze service ook bieden, maar daarvoor moet je bij de betreffende providers zijn. Als je interesse hebt kan je ook in het weekend contact opnemen, dan loods ik je door de vervelende migratie heen.