ik gebruikte tot nu toe Entourage voor mijn zakelijke e-mail maar die heb ik niet op mijn nieuwe MacBook. Ik wil nu over naar een goed, zakelijk e-mail programma waar ik meerdere zakelijke e-mail accounts op kan laten draaien.
Wat adviseren jullie? de mail van Apple vind ik niet echt plezierig werken.....
vriendelijke groet,
Iris
In mijn reguliere Outlook werkt de zakelijke mail niet: mails worden dan met mijn prive-naam verzonden. Ik zal eens opzoeken of de versie voor mac er naast kan draaien. Lees ook al berichten dat het conflicterend is met El Capitan (wat ik dus heb draaien). Gezellig..... ;-(
Je kunt prima meerdere mailaccounts in Mail hebben en er mee werken. Ik gebruik die ook zakelijk en privé, maar wel gescheiden van elkaar. Dat kan prima.
daar zit de frustratie. En, ik vind t jammer dat ik met het overal beschikbare Outlook niet lekker zakelijk kan mailen. Ik heb Apple, partner Windows. Dat heb ik nu ook al bij Entourage.
Maar.... ik geef toe.... ik heb echt al veel onderzocht, maar misschien heb ik de juiste (netwerk)oplossing nog niet gevonden.
zo dus. Dus, tips en wegwijzers zijn meer dan welkom.
Iris1969 om 9:20, 27-01-2016Lees ook al berichten dat het conflicterend is met El Capitan (wat ik dus heb draaien). Gezellig..... ;-(
Iris1969 om 13:21, 27-01-2016Iris zegt.... ) ik heb gewoon 'gedoe' met het instellen van de mail. Het kostte al wat moeite om het in te stellen (samen met de provider) en nu, na enkele maanden ongewild internet-loos zijn wordt mijn mail weer niet verstuurd. Ontvangen lukt wel.
Voor ontvangen en versturen worden verschillende servers gebruikt. Ook maakt het voor het versturen soms verschil of je op het netwerk van je Internet Service Provider zit (als het ISP mail is) of op een ander netwerk. Daarom is het mogelijk dat het ene wel en het andere niet werkt.
MacFrankie om 13:42, 27-01-2016Dat is het mooie van Apple Mail: in 99% van de gevallen volstaat het invoeren van een mailadres en wachtwoord, Mail zoekt dan zelf de juiste instellingen uit.
Grappig, mijn ervaring staat hier helemaal haaks op. Ik heb nog nooit meegemaakt dat Apple mail zelf de juiste instellingen maakte. Erger nog; wanneer je de instellingen handmatig ingeeft kan het zo maar gebeuren dat dit na enige tijd niet meer werkt omdat de instellilngen (?!) zijn gewijzigd. Met name de secure ports willen nog wel eens terugspringen op de 'Apple preferred' nummertjes.
Voordeel van Outlook is dat je in één en hetzlefde programma zowel je mail krijgt als je afspraken en contactgegevens bijhoudt. Voorheen kreeg je alleen binnen Outlook (Entourage) de uitnodigingen goed door. Tegnwoordig lukt dat eerlijk gezegd ook prima met Agenda
Wie zijn contacten, afspraken ook actueel op de iPhone of iPad wil hebben adviseer ik de Apple software. Dit werkt prima over alle devices, Hoe dat zit met Outlook op de iphone weet ik niet. Daar heb ik geen ervaring mee.
Kijk nu naar Office365 Business. Misschien 't allemaal maar gewoon eens goed gaan doen. Alhoewel goed altijd een relatief begrip is in veranderende tijden.
Nog tips voor tijdens de koffie?
Instellen is een fluitje van een cent. Een nieuwe account niet toevoegen via Mail > Voorkeuren, maar via Systeemvoorkeuren > Internetaccounts. En de betere serverproviders leveren je een scriptje waarmee het instellen zelfs vrijwel automatisch gaat.Koppeling met adresboek van Contacten werkt prima, net als met notitties, al gebruik ik dat zelf niet.
Als websitebouwer heb ik al diverse keren anderen geholpen met het instellen van hun mail via Outlook of Office 365. Altijd gedoe. Is natuurlijk ook een kwestie van wennen, maar Mail is echt makkelijk, simpel en compleet.
Het record dat ik gezien heb in apple mail was 200GB via pop!!!En dat werkte nog redelijk goed op de database opnieuw opbouwen na.
Apple mail
kan iemand die met apple mail werkt misschien wat printscreenstjes van zijn mail-instelling uploaden (zonder gevoelige details uiteraard). Ja, de provider zou me moeten helpen, maar zij snappen 't niet zo heel erg geloof ik. Kom geen stap verder.
bvd
Maar 4 dingen:- je mailadres- je wachtwoord- host inkomende mail- host uitgaande mail.Nou ja, en soms een poortnummer.
En als die provider het niet zou snappen - wegwezen!
MacWim om 20:20, 29-01-2016Het enige dat je hoeft is te stellen ís in principe gevoelige info.Maar 4 dingen:- je mailadres- je wachtwoord- host inkomende mail- host uitgaande mail.Nou ja, en soms een poortnummer.En als die provider het niet zou snappen - wegwezen!
Fout!
Je moet altijd 2 dingen instellen:- je mailadres;- je wachtwoord.
Als je mailadres overeenkomt met de server van je provider (bv iris@ziggo.nl, iris@hotmail.com of iris@gmail.com), dan hoef je niet meer op te geven dan dat. Als je mailadres niet overeenkomt met de servernaam van je provider (bv iris@home.nl), dan met je meer invullen. Wat, dat kan je provider je vertellen.
Tot nu toe heb ik alles nog in kunnen stellen (al was een oud zonnet account best erg lastig).
Het niet kunnen versturen van mail heeft te maken met de instellingen van de SMTP-server, ofwel de versturende mailserver. Het kan voorkomen dat je op de verbinding van Ziggo zit en dat je via een zonnet (=Tele2) mail iets wilt versturen. Je moet dan kijken of Tele2 de SMTP van Ziggo accepteert. Er zijn genoeg voorbeelden van providers die dat geblokkeerd hebben om spam te voorkomen.
In Mail.app heb ik hier een aantal (oude) Zonnet accounts, een groot aantal Xs4all accounts, en nog wat Google, Yahoo en iCloud accounts. Allemaal al jaren werkend, en eventuele instellingen geen centje pijn.
Dus ben nog steeds benieuwd naar de provider van van Iris. Dan kunnen wij haar vast helpen met instellen.
MacFrankie om 0:03, 30-01-2016@JHLees mijn post direct boven die van jou
Had ik gedaan hoor, maar je was zo stellig in je reactie, dat ik het toch even een beetje wilde nuanceren.
Wat was het probleem nu mbt het versturen van mails: een nieuwe router. Ontvangen ging wel. Heel vervelend.De oplossing: Ik moest een vinkje weghalen bij 'een goedgekeurde maillijst' en nu gaat alles goed.
Nu ik toch eenmaal Thunderbird heb ingesteld, ga ik dat maar eens proberen.
heel veel dank voor al jullie reacties.
groet
Zie b.v. http://consultants.apple.com/nl/search