500GB/750GB/1TBGigabit Ethernet 10/100/1000 Mbits
Mediaserver met bestandsbeheer: Voorgedefinieerde gedeelde mappen: 1 publieke map en 1 privé-map Upload, download, back-up en verstuur bestanden Deel foto's, muziek, video's lokaal en op afstand Extra USB-poort voor back-up en bestandsoverdracht Compact, vrijwel stille werking LaCie Ethernet Agent: snel en eenvoudig toegang tot gedeelde mappen UPnP AV-compatibeliTunes-compatibele server Extra USB-poort
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11089
(Bewerkt door osxman om 15:43, 9-09-2008)
Ik zou zeggen kies gewoon voor een QNAP of een Synology als je een NAS wilt weet jetenminste wat je in huis haalt en heb je stukken meer mogelijkheden.
javascript:emoticon(':thumbs-down:')
een EDmini draait 24/7 geruisloos en probleemloos;een FireWire-schijf, ook stil en probleemloos;een DVD-DL-RW eveneens geen enkel nadeel te noemen.
De LaCie helpdesk kon mij inderdaad niet verder helpen dan die oplossing via ftp.
Geen ervaring met Synology, maar daar hoor ik wel eens goeie verhalen over.
edit: na 3 dagen antwoord heldesk:
Geachte,
aangezien het hier om een heel recent product gaat, bezit u de laatste versie van de interne software al.
Voor uw andere vragen moet ik even ten rade gaan bij mijn collega's in Frankrijk, ik kom hier zo snel mogelijk op terug.
(Bewerkt door pieterdepiter om 12:37, 27-09-2008)
Staat in handleiding niet goed, moet zijn inlognaam:wachtwoord@ipnummer (zou nu moeten lukken)
Verder heb ik spijt als haren op mijn hoofd van de aankoop, ding is verschrikkelijk traag en zeer, zeer beperkt.....................................quote MacBigfoot: een EDmini draait 24/7 geruisloos en probleemloos; een FireWire-schijf, ook stil en probleemloos; een DVD-DL-RW eveneens geen enkel nadeel te noemen.
Ik heb zelf de EDmini teruggebracht, werd gek van de herrie.Leest uw DVD DL-RW onder Mac audio CD's, bij mij niet.Net 4 weken weg geweest voor rep en nog niet goed.
LaCie....Volgens mij gaan ze een beetje ten onder aan hun eigen succes.Ik krijg nog nachtmerries als ik aan mijn half jaar geleden aangeschafte LaCie 2BIG denk.Zulke dingen zetten ze in de markt voor het bedrijfsleven.Vind ik het een beetje raar dat je om support moet vragen via een webformulier en je vervolgens tussen de 8 tot 14 dagen moet wachtten op een antwoord waar je vervolgens helemaal niets mee kunt.Bekende problemen die opgelost zijn worden verholpen met patches waar je eerst zelf om moet vragen. Zo maakte mijn 2BIG niet meteen een mirror aan als ik een lege schijf plaatste volgens de handleiding. 'Nee, deze patch plaatsen we niet op de site, iedereen die dat probleem constateert neemt toch wel contact met ons op'. Jaja logisch...Heb dat ding incl. 3 schijven een maand geleden retour gestuurd zodat ze konden 'onderzoeken' wat het probleem was. Krijg ik inmiddels 11 dagen geleden een pakket terug met een lege casing zonder ook maar één enkele schijf erin. Ik weer maar via datzelfde webformulier contact opgenomen dat ik dus 3 schijven miste, niet geheel onbelangrijk lijkt mij. Krijg ik binnen een paar uur reactie terug dat het erg slordig van hun was en dat ze het meteen gingen uitzoeken er 'morgen' op terug zouden komen. Nu inmiddels 11 dagen en 3 mailtjes van mijn kant uit verder nog geen enkele schijf gezien, en zelfs geen enkele reactie van hun kant gehad.En zo kan ik nog tig voorbeelden geven waarom een bedrijf als LaCie wat ik jaren erg hoog heb gehad qua service nu toch echt wel enorm heeft afgedaan.p.s.: Misschien niet geheel van toepassing op die nieuwsbericht, maar mijn bloed begon zowat te koken toen ik het nieuwsbericht las en ik inmiddels begon te beseffen hoe belachelijk ik behandeld word. Het moest er even uit, doe er je voordeel mee zou ik zeggen...
Zulke dingen zetten ze in de markt voor het bedrijfsleven.Vind ik het een beetje raar dat je om support moet vragen via een webformulier en je vervolgens tussen de 8 tot 14 dagen moet wachtten op een antwoord waar je vervolgens helemaal niets mee kunt.
Bekende problemen die opgelost zijn worden verholpen met patches waar je eerst zelf om moet vragen. Zo maakte mijn 2BIG niet meteen een mirror aan als ik een lege schijf plaatste volgens de handleiding. 'Nee, deze patch plaatsen we niet op de site, iedereen die dat probleem constateert neemt toch wel contact met ons op'. Jaja logisch...
Heb dat ding incl. 3 schijven een maand geleden retour gestuurd zodat ze konden 'onderzoeken' wat het probleem was. Krijg ik inmiddels 11 dagen geleden een pakket terug met een lege casing zonder ook maar één enkele schijf erin. Ik weer maar via datzelfde webformulier contact opgenomen dat ik dus 3 schijven miste, niet geheel onbelangrijk lijkt mij. Krijg ik binnen een paar uur reactie terug dat het erg slordig van hun was en dat ze het meteen gingen uitzoeken er 'morgen' op terug zouden komen. Nu inmiddels 11 dagen en 3 mailtjes van mijn kant uit verder nog geen enkele schijf gezien, en zelfs geen enkele reactie van hun kant gehad.
En zo kan ik nog tig voorbeelden geven waarom een bedrijf als LaCie wat ik jaren erg hoog heb gehad qua service nu toch echt wel enorm heeft afgedaan.
p.s.: Misschien niet geheel van toepassing op die nieuwsbericht, maar mijn bloed begon zowat te koken toen ik het nieuwsbericht las en ik inmiddels begon te beseffen hoe belachelijk ik behandeld word. Het moest er even uit, doe er je voordeel mee zou ik zeggen...
mvg. macV
Maar andere tips voor goede alternatieven zijn dan ook welkom lijkt me, of is de QNAP de eerste keuze qua betaalbaar alternatief?[/news]
(Bewerkt door Mattnh om 13:11, 18-10-2008)
Die helpdesk van LaCie is echt naatje.
Kreeg vandaag weer een bericht via het contactformulier dat ze door ziekte iets achter liepen en 'zo snel mogelijk mijn 3 hd's gingen traceren'.
Gelukkig zijn ze daar nu nog maar ruim een maand mee bezig...
Twee weken geleden DVD brander terug, nog steeds zelfde euvel.Hierop gereageerd, antwoord terug moest dan maar weer een RMA aanvraag indienen.Geantwoord: Krediteer me maar.
Tot op heden nog steeds geen antwoord.
Fijne Toko, dat Lacie gebeuren.