Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 12:58    reactie #25
geplaatst door: MacFrankie
Je hebt toch zelf een Apple TV?
Daar zit de Apple TV app op.
Oké... 21, 22, 23, ...

KPN heeft geen app voor hun tv dienst op de Apple TV. Ze verwijzen naar de iOS app en AirPlay, wat ik zelf geen alternatief vind.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 13:03    reactie #26
geplaatst door: Robert
Dank voor deze ervaring. Internet is onmisbaar, dat heb ik de afgelopen dagen gemerkt, dus betrouwbaarheid is belangrijk. Ik schat zo in (Internet Basic) dat je geen ervaring hebt met T-Mobile tv? Of heb je dat wel gehad?
Geen ervaring met de TV, heb inderdaad alleen internet (TV wordt gekeken via NLZiet).
MacFreak steunen en advertenties achter je laten? Wordt donateur.
Product of dienst op MacFreak onder de aandacht brengen? Kijk dan hier.
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 14:36    reactie #27
geplaatst door: Welldone
@Okkehel: Ziggo levert toch niet enkel tv?
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 14:56    reactie #28
geplaatst door: orange
Ik wil wel een modem van mijn provider, maar geen router. Ik wil niet dat zij meekijken op mijn netwerk thuis. Het T-Mobile modem kan niet in de bridge mode, en aan de WAN kant moet je zitten kloten met VLAN's...
Ah, op die manier.

Wij hebben een zwikje routers rechtstreeks aan de modem hangen.
Twee keer een TP-Link 'iets'.
En hier en daar nog een Apple AirPort.

WiFi van de modem wordt NIET gebruikt.
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 14:58    reactie #29
geplaatst door: orange
B.t.w. hebben we ook nog een setje Mesh WiFi in de opstelling.

Dat krijg je met een groot huis en een grote tuin (bereik overal).

 :happy:
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 15:14    reactie #30
geplaatst door: puk1980
KPN heeft geen app voor hun tv dienst op de Apple TV. Ze verwijzen naar de iOS app en AirPlay, wat ik zelf geen alternatief vind.
Ok, dat bedoelde je.  Zoals de Ziggo Go app van Ziggo er wél voor de Apple TV is. Dat is dan weer een pluspunt voor Ziggo. :wink:
Certified Terminal Guru.
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 16:05    reactie #31
geplaatst door: MacFrankie
Precies!
En zoals T-Mobile de TV Anywhere app heeft.

Ziggo heeft zeker pluspunten, ik ben nog niet weg, maar weet vrijwel zeker dat dat wel gaat gebeuren.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 16:30    reactie #32
geplaatst door: okkehel
@Welldone: aan mij wel. Zoals het ooit begon: alleen kabel-tv, geen telefonie, geen internet. Het is even zoeken, maar het kan nog steeds volgens mij: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv. Maar Ziggo wil natuurlijk liever de hele bubs aan je verkopen. Hoe dan ook, ik heb alleen tv maar het lijkt er wel op dat ik met mijn oude abo inmiddels wat teveel betaal.
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 16:41    reactie #33
geplaatst door: okkehel
Kleine maar niet onbelangrijke aanvulling: mijn abo (alleen tv, 80 zenders, 36 in HD) bestaat niet meer. Die b**ven van Ziggo duwen je naar alles-in-1 door alleen-tv abo's maar 4 zenders in HD aan te bieden. Ik weet niet hoe het de rest van die abo's zit maar ik heb een enorme hekel aan meerdere afstandbedieningen omdat iedereen zo zijn eigen kastjes en decodertjes weer heeft allemaal toeters en bellen waar je wel betaalt, nooit gebruikt maar niet kunt opzeggen.

Voor geldt dus nu: stil zitten en niks veranderen als het om Ziggo gaat.
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 16:53    reactie #34
geplaatst door: Welldone
@Welldone: aan mij wel. Zoals het ooit begon: alleen kabel-tv, geen telefonie, geen internet. Het is even zoeken, maar het kan nog steeds volgens mij: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv. Maar Ziggo wil natuurlijk liever de hele bubs aan je verkopen. Hoe dan ook, ik heb alleen tv maar het lijkt er wel op dat ik met mijn oude abo inmiddels wat teveel betaal.
Inderdaad, je hebt gelijk. Nooit geweten dat dit nog mogelijk was...
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
24 juni 2021 - 21:24    reactie #35
geplaatst door: jaco123
@Welldone: aan mij wel. Zoals het ooit begon: alleen kabel-tv, geen telefonie, geen internet. Het is even zoeken, maar het kan nog steeds volgens mij: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv. Maar Ziggo wil natuurlijk liever de hele bubs aan je verkopen. Hoe dan ook, ik heb alleen tv maar het lijkt er wel op dat ik met mijn oude abo inmiddels wat teveel betaal.

Hier ook al vele jaren zo'n TV-only abonnement met veel HD-zenders via een smart-card. Tegenwoordig doen ze alleen nog de 4-HD zenders en alles zonder smartcard (zo heb ik het op de TV boven, een nieuwe smartcard en/of CI-interface leveren ze allang niet meer...)

€20,95 kost dat tegenwoordig al  :thumbs-down:
(ooit begonnen rond de €12,50 zover ik me herinner...)
Ervaringen gevraagd over (T-Mobile) glasvezel internet
25 juni 2021 - 13:18    reactie #36
geplaatst door: MacFrankie
Er is weer internet. Kan ik dit weekend eens een nieuw abonnement uitzoeken. Een vriend van mij heeft KPN, en dat bevalt goed, zelfs het tv kastje (kleiner dan een Apple TV) bevalt goed, ook bij Tweakers valt de ontvanger in de smaak.

Ik blijf nog even rondkijken. Bij T-Mobile heb ik mogelijk netwerk-issues, bij KPN een ontvanger, er is altijd wel iets.

Kun je de huidige KPN Experia box in de bridge mode zetten? Dat kon nooit, dit ding vervangen door een eigen router kan wel, maar dan moet je ook het glasvezeldeel zelf regelen...

Met andere woorden: er is nog wel iets om uit te zoeken!

Verder blijf ik openstaan voor tips en suggesties.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Ervaringen gevraagd over glasvezel internet en tv
26 juni 2021 - 10:17    reactie #37
geplaatst door: tonp
Persoonlijk gebruik ik liever - en sinds jaar en dag tot volle tevredenheid - de DMZ-mogelijkheid op de Experia.
Het grote voordeel is namelijk dat het TV-signaal gescheiden blijft van het netwerk-gedeelte. Daarmee zit ik als klooiende netwerkbeheerder de TV-kijkende huisgenoten niet in het vaarwater wanneer er weer eens gereboot moet worden.
Het nadeel is uiteraard dat de Experia naast je eigen router moet blijven draaien, waarschijnlijk dan wel met uitgeschakelde wifi.
Ervaringen gevraagd over glasvezel internet en tv
26 juni 2021 - 14:04    reactie #38
geplaatst door: Alvinus
Ik waarschuw even vooraf: aan mijn bijdrage ga je niet meteen veel hebben.

Ik werd eens bij de buren geroepen voor gedoe met hun wifi. Als Xs4all-klant ben ik gewend af en toe in ons Fritz!Box modem te kijken via het webadres in de browser om eventueel instellingen aan te passen. De buren hebben KPN met de Experiabox en geen flauw benul van de settings in dat ding. Is natuurlijk bij de meeste mensen het geval.

Enfin, om iets beslagener ten ijs te komen, ben ik in het KPN-gebruikersforum gedoken. Aldaar tref je natuurlijk rijp en groen aan gebruikers die het hebben over hun problemen en probleempjes. Het begon me al snel op te vallen dat nogal wat technisch onderlegde powerusers steen en been klaagden over een gebrek aan communicatie vanuit KPN. De gewone gebruikers klaagden vooral over de klantenservice. Het ging dan om instellingen, vervangen van verouderde Experiaboxen, werkzaamheden, aanpassingen, aangekondigde veranderingen en verbeteringen in de infrastructuur etc. Dat was wel even andere koek dan bij Xs4all, hoewel dat sindsdien natuurlijk ook haar zelfstandigheid meer en meer kwijt is geraakt.

Enfin, ik heb zo het gevoel dat KPN voor jou, MacFrankie, geen onverdeeld genoegen zal zijn als het gaat om gewenste aanpassingen of het afwijken van wat ‘Otto Normalverbraucher’ zoal in huis krijgt van KPN. Snelheid e.d kan ik dus niets over zeggen, vandaar mijn openingszin.
Ervaringen gevraagd over glasvezel internet en tv
26 juni 2021 - 14:29    reactie #39
geplaatst door: puk1980
Ik heb al jarenlang helemaal niets met de helpdesk van mijn Internetprovider te maken gehad. En dat wil ik graag zo houden. Al die verhalen over ISP's die zo'n goede (of slechte) helpdeskservice hebben, tja, denk ik dan, de beste provider is die waar je de helpdesk niet nodig hebt (dwz waar alles gewoon naar behoren werkt).
Certified Terminal Guru.
Ervaringen gevraagd over glasvezel internet en tv
26 juni 2021 - 15:09    reactie #40
geplaatst door: MacFrankie
Daar ben ik het helemaal mee eens, Puk!

Ik heb vroeger geregeld contact gehad met Ziggo, bv over het in de bridge mode zetten van het modem en over storingen. De laatste keer, de afgelopen week, was het triest. Je krijgt geen persoon aan de telefoon, wat je ook probeert, tenzij je kiest voor opzeggen.

Ik wil probleemloos en snel internet, zoals Ziggo als er geen storing is en het modem het doet. Ik wil mijn eigen netwerk, dus geen wifigarantie en halfbakken mesh van de provider. Ik wil ook tv, maar stel daar weinig eisen aan. Alleen geen apart netwerk, dat gezeur wil ik niet in huis. En geen grote stroomvretende lawaaiige kastjes. Een Apple TV app is een grote wens.

Ik blijf nog even zoeken. Ik heb net een nieuw modem, als die net zo lang leeft als de vorige, dan heb ik nog anderhalf jaar de tijd om een betere provider te vinden.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Ervaringen gevraagd over glasvezel internet en tv
27 juni 2021 - 13:34    reactie #41
geplaatst door: Axhill
Mijn ervaring met de KPN is zondermeer goed. De KPN is al bijna 10 jaar mijn provider.
Ergens rond 2016 (dacht ik) een All-in-1 Glasvezel Standaard abonnement genomen met een Experia Box V8 router
Twee jaar geleden deed deze router vervelend. Ik moest hem zeker elke week een keer resetten.
Op mijn vraag op het KPN-forum wat ik daar aan kon doen, kreeg ik een dag of wat later een bericht van de KPN dat ze me de nieuwe V10 (gratis) zouden sturen. Overzetten van alle instellingen was simpel. De KPN hield de vinger aan de pols en vroeg me of alles goed gegaan was.  Prima service, toch?

Deze maand mededeling dat instellingen m.b.t. Usenet aangepast moesten worden. Iets was me niet helemaal duidelijk en daar werd weer adequaat op gereageerd.

TV gaat via de Samsung app die door de KPN wordt ondersteund. Probleemloos.

Bridge mode in de V10 is niet mogelijk.
Don't believe everything you think
Ervaringen gevraagd over glasvezel internet en tv
27 juni 2021 - 19:04    reactie #42
geplaatst door: MacFrankie
Bridge mode kan ik zonder, misschien gewoon een nieuw LAN achter de Experia. En inderdaad, er is een KPN iTV app voor Tizen (Samsung). Maar misschien blijft de Ziggo kabel ook wel werken voor tv.

Dank voor je ervaring!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!