Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:03   
geplaatst door: Laro
Ik overweeg telefoon via de kabel van Ziggo. Heb al digitale tv en internet via de kabel. Telefoon nu bij kpn.
Ik vraag me af of dat bevalt m.b.t. geluidskwaliteit, prijs, nummerbehoud enzo.

Graag wat ervaringen.

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:08    reactie #1
geplaatst door: Pako
Bevalt mij prima.
Heb wel het idee dat ik af en toe 'spooktelefoontjes' krijg: gaat de telefoon wel over maar geen gesprek.
Vermoed dat Ziggo af en toe een soort van Ping-actie doet over zijn telefoonnet.

Destoijds uit frustratie overgestapt van het aloude kpn vanwege het enorme kostenverschil.
Voor een gewone telefoonaansluiting betaalde je echt belachelijk veel, laat staan ISDN.

Nu all-in-one pakket, de middelste: destijds begonnen met een snelheid van 512mb/s; werkte toen goed, maar in de loop van de jaren heeft Ziggo de snelheid steeds verhoogd -gratis-.
En de aankomende snelheidsverhoging staat alweer geplanned op 1 september; daarna gaan de snelheden alweer omhoog, weet niet precies wanneer maar Ziggo gaat straks richting de 100mb/s.

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:09    reactie #2
geplaatst door: Vlamings
Het bevalt goed.

Ik dacht dat nummerbehoud alleen mogelijk is met analoge lijn, dus niet als je overstapt van ISDN

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:11    reactie #3
geplaatst door: Schrijnie
Heb ook alles-in-1-plus van Ziggo.

Overstap ging goed, nummerbehoud geen probleem. De rekeningen kloppen altijd.

Ik heb 24/7 bellen, dat kost € 10,- extra maar je kunt altijd bellen naar vaste nummers voor 1 prijs. Met een alles-in-1 krijg je dus extra korting omdat je meerdere producten van Ziggo hebt afgesloten.

In het begin waren we wel eens onbereikbaar, de geluidskwaliteit was niet altijd goed. (Rare geluidjes, ruis). De laatste tijd merk/hoor ik er niks meer van, ben dus tevreden.

Let wel even op als je een alles-in-1 afsluit dat je ook het juiste maandbedrag gefactureerd krijgt en dat je internetsnelheid correct is.

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:14    reactie #4
geplaatst door: Calvin
Werkt prima, heel af en toe ligt de verbinding er uit, maar niet noemenswaardig.


Die spooktelefoontjes zijn waarschijnlijk van callcenters die iets willen verkopen aan je, die hebben belcomputers die gewoon een hele berg nummers ineens bellen. OP het moment dat je opneemt, gaat de verbinding naar de eerst vrije call agent. Is er geen agent beschikbaar, verbreken ze de verbinding....

Heel irritant, maar ja....

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:24    reactie #5
geplaatst door: mg
Ik heb het nu anderhalf jaar en het werkt perfect.
Het alles-in-1 pakket is echt aan te raden
met een downloadsnelheid van 50Mbps
JUIST VANDAAG
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:30    reactie #6
geplaatst door: Esquare
Probleemloos. Enig nadeel is dat bij een (stroom)storing ook alles in één klap uitvalt.
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:30    reactie #7
geplaatst door: vincent waegemakers
Ik heb afgelopen week mijn Ziggo abonnement alles-in-1 opgezegd.

De producten die ze leveren zijn (als het eenmaal werkt) verder prima. Maar hun administratieve chaos zorgt ervoor dat ik een dagtaak heb aan het controleren en rechtzetten van fouten die Ziggo maakt. Overstappen/wijzigen van gegevens kunnen één groot drama worden, automatische incasso's kunnen zonder reden ineens stoppen, etc.
:mad:

Ik ga per 1 oktober over naar Tele 2. Misschien iets minder snel maar het bespaart wel weer een tientje per maand.

Succes met het overstappen. Maar bedenk; Bezint eer gij begint.
:wink:

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:42    reactie #8
geplaatst door: Maceteer
Sinds 2 maanden heb ik ook alles in 1 plus van Ziggo. Alles keurig voor elkaar; nummerbehoud, tijdige aansluiting, correcte rekening.

Enige minpuntje: bij afsluiten van het contract was mij niet verteld dat ik 29,95 moest betalen voor aansluiting radio en TV. Daartegen heb ik bezwaar gemaakt. Bedrag keurig terug gekregen.

Internet is gewoon prima, al 9 jaar. Telefoon met nummerherkenning probleemloos. HD TV is geweldig, wel sporadisch een kleine hapering in het beeld, nooit meer dan enkele seconden. Grootste probleem is nog wel kiezen welke van de paar honderd zenders ik wil bekijken..:tounge:

Ik heb zelfs het idee dat de telefonische helpdesk nu goed (in ieder geval acceptabel) functioneert.

MACeteer
- Mac Studio M2 Ultra, 64GB
- iPhone 14 PRO
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 12:55    reactie #9
geplaatst door: JJmac
Hier al ca 10 jaar Ziggo zowel telefoon, internet en tv, tot nu toe nog nooit geen problemen gehad, internet gaat lekker en geen storingen, telefoon prima kwaliteit, en tv tja niks op aan te merken.
Heb nu de All in one €49,00 10mb en in sept. gaat dat naar 20 mb.
Wat wel veel mensen vergeten dat hier de vastrecht (cai) 16,25 bij inzit.
Ik gebruik maar 30% van m'n Mac, Maar dat is 30% meer dan Windows
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 13:28    reactie #10
geplaatst door: arjansmac
werkt prima
de laatste maanden weer stabiel, ook internet
daarvoor tijdens de  casema-ziggo naamswijziging wel vaak problemen gehad

we hebben hier in amersfoort XMS-glasvezel acties http://www.xmsnet.nl/163_Pakketten_Kattenbroek.html , dus ziggo doet nu stinkend z'n best, uit angst een heleboel abo's kwijt te raken aan 50/50Mb internetters
ze komen zelfs gratis langs als je vragen/problemen denkt te hebben!

de aanstaande upgrades worden gefaseerd uitgevoerd, uit angst dat straks de heleboel weer in het honderd loopt
dat zeggen ze niet met zoveel worden, is tussen de regels door wel te lezen op de site
want dan gaat het ze echt veel klanten kosten, veel mensen zijn de problemen nog niet vergeten

(Bewerkt door arjansmac om 14:01, 12-08-2009)

(Bewerkt door arjansmac om 14:02, 12-08-2009)

made on a mac !, met vriendelijke groeten, Arjan Scholten | MBP 17", 4Gb, OS 10.6.7 | G5 Dual 1.8 2Gb, OS 10.4.11 | Quicksilver 867Mhz 1Gb, OS 10.4.11 | LaCie 160 + 500 extern, eMac, HP M1120n MFP
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 13:30    reactie #11
geplaatst door: rutgervf

Citaat
Pako om 12:08, 12-08-2009
Bevalt mij prima.
Heb wel het idee dat ik af en toe 'spooktelefoontjes' krijg: gaat de telefoon wel over maar geen gesprek.
Vermoed dat Ziggo af en toe een soort van Ping-actie doet over zijn telefoonnet.

Dit komt van de callcenters af. Die bellen naar meerdere nummers en die eerste die opneemt die wordt verbonden.

Verder bevalt Ziggo bij mij ook prima. Service bevalt goed en prijs is ook netjes.

Apple Sales Professional
Apple Product Professional
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 13:48    reactie #12
geplaatst door: fozzy
Ziggo Alles in 1 plus hebben wij. Volgens mij is het niet meer zo dat er een vertraging/echo hinderlijk aanwezig is, ik heb er geen klagen over tenminste.

Telefoon werkt goed, af en toe krijg ik wel eens een telefoontje van iemand die al eerder heeft gebeld, maar dat de telefoon dan niet overgaat, maar dat is sporadisch. Bellen ze toch gewoon terug, en anders belt die persoon maar op de mobiel.


iMac 2.4GHz, iPod Nano 8gig, LinksysWRT160Nv2, Sony Ericsson Xperia Neo, Opel Asta, etc.
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 13:48    reactie #13
geplaatst door: froghn

Citaat
Vlamings om 12:09, 12-08-2009
Het bevalt goed.

Ik dacht dat nummerbehoud alleen mogelijk is met analoge lijn, dus niet als je overstapt van ISDN

Ik ben in juli overgegaan naar alles-in-een en ik HAD ISDN. Ik ben over met nummerbehoud zonder drama etc.
Gewoon aansluiten en werken.

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 15:02    reactie #14
geplaatst door: daveh
Ben in maart overgestapt van XS4all naar Ziggo Alles-in-1. Goedkoper en sneller internet, probleemloos tot nu toe. Je kunt per maand opzeggen als het niet bevalt.

(Bewerkt door daveh om 15:04, 12-08-2009)

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 15:50    reactie #15
geplaatst door: Heiman Alberda
Sinds 4 jaar ook telefonie van Ziggo (toen nog Essent).
In het begin 2,5 week zonder telefoon gezeten,maar
daarna geen problemen meer. Vorige maand overgegaan
naar All in One en gratis een digitale tv-ontvanger gekregen.
Dus ik zeg... Doen!
iMac M4
iPad 6
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 16:40    reactie #16
geplaatst door: Kees de Bruin

Citaat
Esquare om 12:30, 12-08-2009
Probleemloos. Enig nadeel is dat bij een (stroom)storing ook alles in één klap uitvalt.

Dit geldt trouwens ook voor bij alle andere niet-KPN aanbieders. En als je een telefoon gebruikt die aan het stopcontact hangt, kun je het met KPN ook wel vergeten.

On topic: zit er zelf ook aan te denken om over te stappen. Staat het modem van Ziggo in bridge of router mode? Ik heb nu InterNL.net en het modem staat in bridge en dat is heel prettig in combinatie met de AE.

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 16:44    reactie #17
geplaatst door: rutgervf
Modems van Ziggo zijn bridged dus 1 ip. Alle poorten staan open behalve 25 volgensmij
Apple Sales Professional
Apple Product Professional
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 19:57    reactie #18
geplaatst door: MacSchutshut
Ik heb al een paar jaar all in 1 van Ziggo. Redelijk tevreden. Digitale TV is goed, internet ook OK, telefoon wil wel eens geen verbinding hebben. Kwam in het begin vaker voor (gemiddeld 1x per maand) nu minder (gemiddeld 1x per 2 of 3 maanden). Is dus verbeterd.

Bellen naar andere ziggo-abonnees is gratis.

Hier krijgen we nu glasvezel van KPN. Prijs is iets duurder (ca. EUR 5,- /maand duurder). Daarvoor heb je dan wel een router en PVR in bruikleen. Bij Ziggo krijg je alleen een gratis decoder, een router of PVR moet je zelf aanschaffen.

Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 21:21    reactie #19
geplaatst door: HCvP
Volgens mij is de kwaliteit van Ziggo nog steeds afhankelijk van het oorspronkelijke kabelnetwerk. Er zijn in Ziggo immers meerdere voormalige providers opgegaan. Wij hebben alleen radio/tv via de kabel van Ziggo (voormalig Casema) en dat ligt me er toch net iets te vaak uit om daar ook nog telefoon en internet van afhankelijk te maken.
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 21:45    reactie #20
geplaatst door: tantepoes

Citaat
vincent waegemakers om 12:30, 12-08-2009

Ik ga per 1 oktober over naar Tele 2. Misschien iets minder snel maar het bespaart wel weer een tientje per maand.

Succes met het overstappen. Maar bedenk; Bezint eer gij begint.
:wink:

En zo heb ik dus reuzenspijt van mijn overstap naar Tele2.

Begrijp mij goed: alles werkt in principe zoals het hoort. Maar mijn 20mb verbinding is beslist veel langzamer dan de vergelijkbare lijn die ik had bij Telfort.

Maar....... Tele2 levert er een zo goed als dichtgetimmerd exotisch modem mee uit het jaar kruik, waarmee je dus niets extra's kunt. Zelfs de DHCP-server is minimaal!

Sinds ik bij Tele2 zit kan ik bijvoorbeeld geen volledig gebruik maken van iChat. Een videoverbinding lijkt schier onmogelijk. En hoewel ook de klantenservice van Tele2 snel en uiterst vriendelijk is, kunnen ze niets voor me doen. Een eigen modem gebruiken kan domweg niet!

Ik dien netjes mijn contract uit en dan ga ik ook gillend naar Ziggo. Hoewel Radar en Kassa bol staan van de klachten over Ziggo, durf ik de gok over 9 maanden best aan!

MBP
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
12 augustus 2009 - 21:52    reactie #21
geplaatst door: wouter hazel
Sinds een jaar all-in- one pakket. In het begin veeeeel problemen met facturen en spookfacturen, achteraf lag dat aan de vorige bewoner :shocked:  :shocked: . Ziggo heeft dat goed opgelost, niet snel, duurde wel 4 maanden!!!, maar wel een ruime schadevergoeding erbij.
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
15 augustus 2009 - 17:46    reactie #22
geplaatst door: JJmac
Gelezen.. nu even de modem en de router uitzetten en weer aansluiten en de verwachte verhoging is er :music:
Ik gebruik maar 30% van m'n Mac, Maar dat is 30% meer dan Windows
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
15 augustus 2009 - 18:33    reactie #23
geplaatst door: Carlo
overgestapt van de "beste" (XS4ALL) naar de "slechtste" (Ziggo). Ik had met XS4ALL niets dan problemen maar met Ziggo loopt het als een speer, snelle verbinding, goede telefoon en een stuk goedkoper!
Hoe bevalt telefoon via Ziggo?
16 augustus 2009 - 22:06    reactie #24
geplaatst door: Laro
Dank allemaal voor jullie reacties.

Nog een vraag: Ik heb wel eens gehoord dat er bij telefoon via de kabel sprake is van een kleine vertraging zodat een gesprek soms verwarrend wordt. Is dat nog zo??