Graag wat ervaringen.
Destoijds uit frustratie overgestapt van het aloude kpn vanwege het enorme kostenverschil.Voor een gewone telefoonaansluiting betaalde je echt belachelijk veel, laat staan ISDN.
Nu all-in-one pakket, de middelste: destijds begonnen met een snelheid van 512mb/s; werkte toen goed, maar in de loop van de jaren heeft Ziggo de snelheid steeds verhoogd -gratis-.En de aankomende snelheidsverhoging staat alweer geplanned op 1 september; daarna gaan de snelheden alweer omhoog, weet niet precies wanneer maar Ziggo gaat straks richting de 100mb/s.
Ik dacht dat nummerbehoud alleen mogelijk is met analoge lijn, dus niet als je overstapt van ISDN
Overstap ging goed, nummerbehoud geen probleem. De rekeningen kloppen altijd.
Ik heb 24/7 bellen, dat kost 10,- extra maar je kunt altijd bellen naar vaste nummers voor 1 prijs. Met een alles-in-1 krijg je dus extra korting omdat je meerdere producten van Ziggo hebt afgesloten.
In het begin waren we wel eens onbereikbaar, de geluidskwaliteit was niet altijd goed. (Rare geluidjes, ruis). De laatste tijd merk/hoor ik er niks meer van, ben dus tevreden.
Let wel even op als je een alles-in-1 afsluit dat je ook het juiste maandbedrag gefactureerd krijgt en dat je internetsnelheid correct is.
Die spooktelefoontjes zijn waarschijnlijk van callcenters die iets willen verkopen aan je, die hebben belcomputers die gewoon een hele berg nummers ineens bellen. OP het moment dat je opneemt, gaat de verbinding naar de eerst vrije call agent. Is er geen agent beschikbaar, verbreken ze de verbinding....
Heel irritant, maar ja....
De producten die ze leveren zijn (als het eenmaal werkt) verder prima. Maar hun administratieve chaos zorgt ervoor dat ik een dagtaak heb aan het controleren en rechtzetten van fouten die Ziggo maakt. Overstappen/wijzigen van gegevens kunnen één groot drama worden, automatische incasso's kunnen zonder reden ineens stoppen, etc.
Ik ga per 1 oktober over naar Tele 2. Misschien iets minder snel maar het bespaart wel weer een tientje per maand.
Succes met het overstappen. Maar bedenk; Bezint eer gij begint.
Enige minpuntje: bij afsluiten van het contract was mij niet verteld dat ik 29,95 moest betalen voor aansluiting radio en TV. Daartegen heb ik bezwaar gemaakt. Bedrag keurig terug gekregen.
Internet is gewoon prima, al 9 jaar. Telefoon met nummerherkenning probleemloos. HD TV is geweldig, wel sporadisch een kleine hapering in het beeld, nooit meer dan enkele seconden. Grootste probleem is nog wel kiezen welke van de paar honderd zenders ik wil bekijken..
Ik heb zelfs het idee dat de telefonische helpdesk nu goed (in ieder geval acceptabel) functioneert.
we hebben hier in amersfoort XMS-glasvezel acties http://www.xmsnet.nl/163_Pakketten_Kattenbroek.html , dus ziggo doet nu stinkend z'n best, uit angst een heleboel abo's kwijt te raken aan 50/50Mb internettersze komen zelfs gratis langs als je vragen/problemen denkt te hebben!
de aanstaande upgrades worden gefaseerd uitgevoerd, uit angst dat straks de heleboel weer in het honderd looptdat zeggen ze niet met zoveel worden, is tussen de regels door wel te lezen op de sitewant dan gaat het ze echt veel klanten kosten, veel mensen zijn de problemen nog niet vergeten
(Bewerkt door arjansmac om 14:01, 12-08-2009)
(Bewerkt door arjansmac om 14:02, 12-08-2009)
Pako om 12:08, 12-08-2009Bevalt mij prima.Heb wel het idee dat ik af en toe 'spooktelefoontjes' krijg: gaat de telefoon wel over maar geen gesprek.Vermoed dat Ziggo af en toe een soort van Ping-actie doet over zijn telefoonnet.
Dit komt van de callcenters af. Die bellen naar meerdere nummers en die eerste die opneemt die wordt verbonden.
Verder bevalt Ziggo bij mij ook prima. Service bevalt goed en prijs is ook netjes.
Telefoon werkt goed, af en toe krijg ik wel eens een telefoontje van iemand die al eerder heeft gebeld, maar dat de telefoon dan niet overgaat, maar dat is sporadisch. Bellen ze toch gewoon terug, en anders belt die persoon maar op de mobiel.
Vlamings om 12:09, 12-08-2009Het bevalt goed. Ik dacht dat nummerbehoud alleen mogelijk is met analoge lijn, dus niet als je overstapt van ISDN
Ik ben in juli overgegaan naar alles-in-een en ik HAD ISDN. Ik ben over met nummerbehoud zonder drama etc.Gewoon aansluiten en werken.
(Bewerkt door daveh om 15:04, 12-08-2009)
Esquare om 12:30, 12-08-2009Probleemloos. Enig nadeel is dat bij een (stroom)storing ook alles in één klap uitvalt.
Dit geldt trouwens ook voor bij alle andere niet-KPN aanbieders. En als je een telefoon gebruikt die aan het stopcontact hangt, kun je het met KPN ook wel vergeten.
On topic: zit er zelf ook aan te denken om over te stappen. Staat het modem van Ziggo in bridge of router mode? Ik heb nu InterNL.net en het modem staat in bridge en dat is heel prettig in combinatie met de AE.
Bellen naar andere ziggo-abonnees is gratis.
Hier krijgen we nu glasvezel van KPN. Prijs is iets duurder (ca. EUR 5,- /maand duurder). Daarvoor heb je dan wel een router en PVR in bruikleen. Bij Ziggo krijg je alleen een gratis decoder, een router of PVR moet je zelf aanschaffen.
vincent waegemakers om 12:30, 12-08-2009Ik ga per 1 oktober over naar Tele 2. Misschien iets minder snel maar het bespaart wel weer een tientje per maand.Succes met het overstappen. Maar bedenk; Bezint eer gij begint.
En zo heb ik dus reuzenspijt van mijn overstap naar Tele2.
Begrijp mij goed: alles werkt in principe zoals het hoort. Maar mijn 20mb verbinding is beslist veel langzamer dan de vergelijkbare lijn die ik had bij Telfort.
Maar....... Tele2 levert er een zo goed als dichtgetimmerd exotisch modem mee uit het jaar kruik, waarmee je dus niets extra's kunt. Zelfs de DHCP-server is minimaal!
Sinds ik bij Tele2 zit kan ik bijvoorbeeld geen volledig gebruik maken van iChat. Een videoverbinding lijkt schier onmogelijk. En hoewel ook de klantenservice van Tele2 snel en uiterst vriendelijk is, kunnen ze niets voor me doen. Een eigen modem gebruiken kan domweg niet!
Ik dien netjes mijn contract uit en dan ga ik ook gillend naar Ziggo. Hoewel Radar en Kassa bol staan van de klachten over Ziggo, durf ik de gok over 9 maanden best aan!
Nog een vraag: Ik heb wel eens gehoord dat er bij telefoon via de kabel sprake is van een kleine vertraging zodat een gesprek soms verwarrend wordt. Is dat nog zo??