@home telefonie
17 september 2005 - 13:58   
geplaatst door: koolenboer
Ik zat vandaag eens op de site van @home te lezen
en zag daar dat ze tegenwoordig ook internet telefonie aanbieden.

Zijn er mensen die al gebruik maken van deze service van @home?
En hoe bevalt het jullie ?

En moet ik mijn hi abo nu omlaten zetten naar prepaid?
Of is internet telefonie duurder dan mobiel bellen ?

Mac Mini - 2.3 Ghz Intel Core i7 - 16 Gb Ram - 1TB HD, 2 x ATV2, Witte 64GB iPhone 4S,  Witte iPad 3 32GB, Timecapsule 2TB (Dual WiFi)
@home telefonie
18 september 2005 - 16:03    reactie #1
geplaatst door: edwin0209
Hallo,

Ik weet niet of ze "alweer" @home telefonie aanbieden. maar in Groningen is het project al een tijdje geleden stilgelegd en zijn er helaas al 500 mensen abonnee geworden maar door technische problemen kunnen ze er helemaal niets mee. wel een beetje raar dat @home dit niet voor elkaar kan krijgen. een tijdje geleden hebben ze hiervoor al allemaal nieuwe servers geplaatst (hierdoor kregen we het apple airport/@home probleem) Hoewel ik er zelf geen gebruik van maak denk ik dat als je dit wilt je het beter over een paar maanden nog eens kunt proberen.

Imac G5 2.1 20"/250Gb - Lacie FW160Gb HD - Lacie Dualdvdburner - Plantronics DSP500 - JBL Creature II - HP940C - Etech GWRT05 - Airtunes - En veel meer van die grotendeels amper gebruikte spulletjes
@home telefonie
18 september 2005 - 16:10    reactie #2
geplaatst door: Quint
In Den Haag heeft mijn vader casema en het werkt.
Hij is geen frequente beller dus meer dan dat kan ik je ook niet vertellen.
Over je Hi, het is een vervanger voor de huistelefoon dus of je hi abo moet omzetten is aan je zelf.

Quint

@home telefonie
18 september 2005 - 17:42    reactie #3
geplaatst door: Pako
Ik zit in Groningen en door technische problemen (onvolkomenheden: ruis op de lijn en echo's) is de implementatie van de telefonie een aantal weken uitgesteld en nieuwe abonnees werden niet geaccepteerd. Echter: op 22 september a.s. kan ik mijn telefoonlijn via @home in gebruik nemen! Ik ben benieuwd, maar ga er van uit dat het straks allemaal prima gaat werken en natuurlijk vooral een stuk goedkoper dan KPN.

Het gaat hier om een vergelijkbare dienst als KPN vaste telefonie, heeft dus niets te maken met je mobiele Hi abo. Het heeft ook niets te maken met internettelefonie zoals Skype. Het is wel een dienst die je alleen kunt nemen als je ook een internetabo van @home hebt/neemt. En dan kun je wel gaan skypen, en dat is voor zover ik weet gratis (afgezien van je breedbandaansluiting natuurlijk).

@home telefonie
18 september 2005 - 19:06    reactie #4
geplaatst door: Ger Nijkamp
Ook in de regio Noord-Brabant ligt het telefonie-project stil.

[ Ger ]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
@home telefonie
18 september 2005 - 20:28    reactie #5
geplaatst door: MacFrankie
Telefonie over internet, en dan bedoel ik geen Skype, staat in de kinderschoenen. Ik heb Wanadoo Family, en na 2 maanden van dagelijks problemen lijkt het momenteel stabiel te werken.

Voor 6 euro in de maand kan ik onbeperkt naar vaste nummers in NL bellen. Voor mobiel, 0900 en buitenland moet ik natuurlijk wel betalen.

@koolenboer: als je met je Hi toestel veel naar andere mobieltjes belt, kun je beter een abonnement houden. Wat je wel kunt doen (niet meteen, maar na een tijdje, als bellen via @home bevalt), is bv je KPN abonnement omzetten naar budget.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
@home telefonie
10 mei 2006 - 12:30    reactie #6
geplaatst door: Roger Vromans
Wie heeft dit werken met alarminstallatie van NUON? @home vertelt doodleuk dat ik het werkt (terwijl ze wel bij de aanvraag er bij zetten dat het een risico is). En NUON had ik net aan de lijn en die worden nu overspoelt met dit soort vragen en die zeggen dat er waarschijnlijk een apart kastje nodig is van tussen de 200 en 300 euro, dan nog voorrijkosten en arbeidsloon. Maar aan de andere kant zei hij probeer het eens kan best zijn dat het gewoon werkt. Met planet bv. hebben ze wel al genoeg voorbeelden dat het werkt, maar met @home nog helemaal niet.

Ben nu wat huiverig geworden dat ik straks een hele hoop eenmalige kosten moet gaan maken die ik er ongetwijfeld een keer uit ga halen maar toch....

The truth is out there !
@home telefonie
10 mei 2006 - 13:39    reactie #7
geplaatst door: commo
Zelf (een zeer tevreden @Home breedbandgebruiker) vind ik het nog te vroeg om over te stappen. Een kennis is zeer tevreden over het bellen via @Home. De meerderheid in mijn omgeving klaagt echter steen en been...

Als iemand ons belt hoor ik direct aan de echo in de lijn dat ie via internet belt. Dat is niet om aan te horen!

Ik laat de BETA test aan anderen over en stap pas in als het geheel foutloos en betrouwbaar werkt.

Het is de vraag die ons ontwikkelt!
@home telefonie
10 mei 2006 - 13:44    reactie #8
geplaatst door: KidPaddle
wij bellen thuis sinds kort met @Home telefonie. We zijn verhuisd en ik heb de kans gegrepen om KPN eruit te mikken.
Eerst hebben we op uitsluitend mobieltjes gebeld, maar dat is toch niet zo heel handig.. een centrale telefoon is toch beter.. dus gewacht op @Home telefonie, die bij ons vanaf april 2006 zou komen.

Aansluiten was kwestie van modem omruilen met nieuwe modem en testtelefoon aansluiten, dialtone hoorbaar, dan is de lijn OK. 20 april uiteindelijk ook centraal aangesloten en direct konden we bellen.
Tot nu toe geen enkele problemen, eigenlijk, en ons telefoonnummer is ook nog eens heel simpel te onthouden, ook handig.

Enige nadeel is dat er af en toe een echo op de lijn zit, maar dat heb je met mobiele telefoons ook wel eens. geluidskwaliteit is vergelijkbaar met gsm.

de beltoon is wel totaal anders. als de telefoon "overgaat" hoor je een toon die meer op een USA telefoon lijkt dan een NL lijn.. de "tuuut" is anders :)

@home telefonie
7 juni 2006 - 13:13    reactie #9
geplaatst door: Roger Vromans
Sinds vanmorgen telefonie via @home en met testen werkt deze goed.

Alleen werkt de doormelding van alarmcentrale dus inderdaad niet hier zou een apart kastje voor moeten komen. Heb nu tijdelijk wel een andere oplossing, maar heeft iemand deze zelfde ervaringen dus @home telefonie met een alarmcentrale gekoppeld?

The truth is out there !
@home telefonie
7 juni 2006 - 13:54    reactie #10
geplaatst door: Pako
Inmiddels heb ik al een jaar ofzo telefonie van @home (in Groningen) en dat werkt prima. Een keer er uit gelegen, en de transitie van KPN naar @home verliep niet geheel zonder kleerscheuren (2-3 dagen geen telefoon gehad) maar verder werkt alles vlekkeloos!
@home telefonie
7 juni 2006 - 14:08    reactie #11
geplaatst door: lector
@Roger Vromans: welke alarmcentrale kan jij dan niet bellen?
En welke oplossing heb jij daarvoor?  :smile:
@home telefonie
7 juni 2006 - 14:23    reactie #12
geplaatst door: Roger Vromans
Oplossing bedoel ik dat er mensen in huis zijn als ik er niet ben (ga binnenkort op vakantie)

Maar een echte oplossing heb ik dus nog niet.
Heb alarmcentrale van Nuon en die brengen binnen nu en enkele weken een kastje op de markt waarmee het wel zou werken maar dit gaat 225 eurootjes kosten...

The truth is out there !
@home telefonie
7 juni 2006 - 17:10    reactie #13
geplaatst door: JJmac
Al jaren telefoon via de kabel voorheen Twinner, prima nooit geen problemen gehad en mijn alarm doet het gewoon :thumbs-up:
Ik gebruik maar 30% van m'n Mac, Maar dat is 30% meer dan Windows