Hoop op antwoord
10 maart 2006 - 16:43    reactie #50
geplaatst door: Toet193
Kan dit helpen? (Misschien al in het lange verhaal genoemd en buiten de orde - excuus dan...).

Toen ik eens van provider veranderde vergat ik compleet mijn speedtouch-modemdoos in te stellen op die nieuwe provider... zo bleek na uren proberen en van alles instellen op de Mac. De nieuwe provider bleef maar roepen - hij zag 'mij' dus wel - dat er iets fout was met de toegang. Lekkere puzzel die opmerking....

Deze ervaring - met oplossing - zal iemand ooit wel verder helpen... dus toch maar gepost.

Toeteloe maar weer.

Apple: het paradijs komt tot leven.
Hoop op antwoord
10 maart 2006 - 16:54    reactie #51
geplaatst door: fokspy
 :dontgetit: en....dusss... :withstupid:
Hoop op antwoord
10 maart 2006 - 20:21    reactie #52
geplaatst door: Barrix
He allemaal en PE in het bijzonder...
Ik heb nog geen poging kunnen doen om mijn mac te testen bij de buren...Moet hem dan uitbouwen en versjouwen.
Maar ik ga het zeker doen. Morgen (zaterdag) probeer ik het. Ik hoop dat er dan nog (PE) interesse is of aandacht. Bedankt tot zover en goed weekend allemaal!
Hoop op antwoord
10 maart 2006 - 20:24    reactie #53
geplaatst door: PE
PE hier  :blush: zoveel credit is niet nodig
We zijn benieuwd wat er bij de buren gebeurd !  ik zal een paar keer kijken morgen hoe je avontuur is afgelopen


groeten

Hoop op antwoord
11 maart 2006 - 14:17    reactie #54
geplaatst door: Barrix
PE, ik zojuist een powerbook via ouderwets inbellen bij mij thuis een test gedaan en ik kon op de site komen. Als ik de powerbook aansluit via mijn ISDN/ADSL-netwerk aansluit vertikt ie het. Wat betekent dit?
Hoop op antwoord
11 maart 2006 - 14:47    reactie #55
geplaatst door: Gmid
Dat het mis kan zijn vanaf het ethernetstekkertje in je computer, tot aan de dichtstbijzijnde 'buurtswitch' van jouw provider. Probeer eerst wat schakels ertussenuit te halen, dus rechtstreeks van je router naar je Mac, even op de router de firewall en zo uit zetten.

Hoop op antwoord
11 maart 2006 - 15:11    reactie #56
geplaatst door: PE
1) Het ligt dus niet aan de Mac's en PC's bij jou
2) Of het ligt aan de router (eventueel factory reset doen en alles opnieuw instellen)
3) Er is iets mis bij de Provider

Ik zou eerst punt 2 doen

Je bent er bijna

(Bewerkt door PE om 15:13, 11-03-2006)

Hoop op antwoord
11 maart 2006 - 15:52    reactie #57
geplaatst door: neoman
Het kan alleen nog maar aan de router liggen. Waarschijnlijk heb je ooit met de instellingen zitten spelen en daardoor kun je nu niet bij de site. Loop even alle instellingen af om te zien waar iets niet klopt. Als je het type router aan ons vertelt, is er vast wel iemand die je met de verschillende instellingen in de menu's kan helpen.
Hoop op antwoord
11 maart 2006 - 19:43    reactie #58
geplaatst door: Barrix
Daar ben ik weer...sorry voor de late reactie...druk druk
Mijn router type is een Netopia Cayman 3300. Ik heb een ISDN/ADSL bij Demon internet. Kunnen jullie daar iets mee? Dat factory-resetten weet ik niet hoe dat moet?  Maar ik hoor het graag.
Hoop op antwoord
11 maart 2006 - 20:37    reactie #59
geplaatst door: neoman
Met deze link kom je waar schijnlijk een heel stuk verder.
Hoop op antwoord
12 maart 2006 - 13:27    reactie #60
geplaatst door: PE
Wie heeft het bij jou ingesteld ?
De provider ?
Hoop op antwoord
12 maart 2006 - 22:04    reactie #61
geplaatst door: Barrix
PE, Ooit de provider (± 3 jaar geleden)
Overigens heb ik de link van neoman bekeken en ik ben ietwat huiverig om te gaan rotzooien in de instellingen van mijn router. Ik vind de werkzaamheden aan/met de router eigenlijk niet in verhouding staan met het dilemma. Ik bedoel: ik weet wat ik nu heb, maar weet niet wat ik aanricht. Daarbij als ik het goed gelezen heb moet ik iedere computer in het netwerk een nieuw nummer gaan toewijzen...phfoe...
Hoop op antwoord
13 maart 2006 - 06:49    reactie #62
geplaatst door: Quint
Het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen maar heb je een losse router? na je modem staan?
Haal deze er eens tussen uit en sluit de computer rechtstreeks op het modem aan.

Dan elimineer je eventuele problemen met de 'losse' router.
Wanneer het dan wel lukt zou een factory reset van de router wel eens soelaas kunnen
bieden want 9 van de 10 keer zou en router het zo uit de doos moeten doen.

Is het dan nog niet opgelost ? Ruil 'om te proberen' eens het modem met de buurman.

En vervolgens bouw je zo verder, de router er weer achter.

Quint

Hoop op antwoord
13 maart 2006 - 10:39    reactie #63
geplaatst door: Barrix
Beste Quint, ik probeer je uitleg te begrijpen. Bedoel je dat ik de computer rechtstreeks 'in de muur' moet steken en zo mijn router omzeilen?
Hoop op antwoord
13 maart 2006 - 10:56    reactie #64
geplaatst door: neoman
Dat bedoelt Quint waarschijnlijk niet. Dat jij dat denkt komt doordat Quint inderdaad een aantal zaken niet goed heeft gelezen/begrepen. Iets wat hij zelf ook al vermoedde.
Jouw router is ook een DSL modem dus je kan niet zonder. Er zit maar een ding op en dat is de parameters van de instellingen van je Netopia Cayman 3300 aflopen om te zien waar het met het specifieke adres van jouw website fout gaat.
Hoop op antwoord
13 maart 2006 - 11:08    reactie #65
geplaatst door: Vitruvius
Als je via een inbelverbinding de site kan bereiken maar niet via de adsl modem, dan is er mogelijk een probleem met de modem zelf.
Ook rechtstreeks de mac op de modem aansluiten (dus niet via de router) moet je ook eens proberen, zo kan je verder zien op de modem of de router in fout is.
Als het de modem is dan is dat een probleem van je provider en moet hij dat komen herstellen.
Het resetten van modem en router is eenvoudig (trek de stroom uit voor ongeveer 10 seconde)

imv dat 127 adres enkele pagina's terug: Telenet kent klanten een 127 adres toe wanneer de klant (on)bewust ergens iets fout heeft gedaan dan een negatief effect heeft op het gehele netwerk of de provider, en de klant wordt dan voor bepaalde dingen geblokkeerd. Ik vermoed dat elke provider zo'n soort nummer toekend voor gelijkaardige voorvallen. Misschien dat dat toevallig ook 127 is bij Deamon.

Archaeology is fun, opgraven is afzien! MacBook Pro, iMac, iPhone, iPad.
Ergens in de evolutie is er iets gigantisch fout gegaan.
Hoop op antwoord
13 maart 2006 - 12:44    reactie #66
geplaatst door: PE
Het zit in je router. Als je hetzelf niet wilt , huur dan een bedrijf in of misschien is er iemand op macfreak die bij jou in de buurt woont en het wilt doen (tegen een vergoeding). Dan is het probleem opgelost...

Hoop op antwoord
13 maart 2006 - 14:45    reactie #67
geplaatst door: Barrix
Beste allemaal, ik vermoed dat de verdenking inderdaad bij de router ligt. Dan ga ik er toch maar eens voor zitten met de link/uitleg van neoman er naast. Op hoop van zegen. Als het gelukt is dan meld ik het. Bedankt voor jullie inzet en meedenken.