HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 14:59   
geplaatst door: DNA
Hallo ik heb een vraagje,

De overbuurvrouw en haar kinderen hebben vandaag een nieuw modem gekregen van Ziggo omdat dit bij het nieuwe Digitale TV -pakket hoorde (oude voldeed niet meer)

Nu waren ze wel al zo slim om alle kabels op de juiste plek terug te plaatsen in het nieuwe modem alleen werkte de internet verbinden niet meer.
Dus gaat bij mij de deurbel met de vraag als ik weet wat er fout gaat..

Nu heb ik alles gecontroleerd en alle kabels zitten goed ingestoken.
Ik heb voor de zekerheid de Router er even tussenuit gehaald en de basis computer DIRECT op het nieuwe Ziggo modem ingestoken. Al snel kregen we een "activatie-pagina" van Ziggo waar we het nieuwe modem moesten aanmelden. **check** alleen nog steeds geen verbinding.

Nu heb ik wel wat ervaringen met de Ziggo "helpdesk" en al snel kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk WEER eens een modem is die nog niet aangemeld is bij Ziggo. Dus heb ik de overbuurvrouw even laten bellen met Ziggo met de vraag, als ze het modem willen aanmelden.
** check ** na 30min. hadden ze internet op hun basis PC.

Alleen nu ik alle kabels weer terug steek naar de standaard basis. Via de router dan hebben ze geen verbinding meer.
Het gaat om 1 PC en 1 Laptop welke via een oude Eminent router aangesloten zijn op het Ziggo modem.

Nu weet ik niet als ik nog wat moet wijzigen in of aan de instellingen van deze router?
Het heeft wel altijd gewerkt via deze router? Kan het dan toch mogelijk zijn dat ik iets moet wijzigen?
Normal gesproken zou het het nu toch moeten doen?

(Bewerkt door DNA om 19:18, 2-02-2010)

Apple = Click, Boom, Amazing!
HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 15:01    reactie #1
geplaatst door: fozzy
Heb je alles, incl. modem ook al een keer weer helemaal uitgezet en aangezet na aankoppelen van router en computers?
iMac 2.4GHz, iPod Nano 8gig, LinksysWRT160Nv2, Sony Ericsson Xperia Neo, Opel Asta, etc.
HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 15:08    reactie #2
geplaatst door: DNA
Het nieuwe modem wel.. want dat moest van de Ziggo Helpdesk.

Maar de router nog niet zou het daar aan kunnen liggen dan?

Apple = Click, Boom, Amazing!
HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 15:25    reactie #3
geplaatst door: Robert
[news]
Citaat
DNA om 15:08, 2-02-2010
Maar de router nog niet zou het daar aan kunnen liggen dan?

Ja, de ene router refresht dat wel en de ander niet, dus in dit soort gevallen altijd alles op het netwerk herstarten.[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 15:40    reactie #4
geplaatst door: DNA
Oke bestand we gaan het zo even uitproberen als ze terug is van de tandarts.
Apple = Click, Boom, Amazing!
HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 17:00    reactie #5
geplaatst door: daveh
Ik had ook een nieuw modem gekregen van Ziggo (alles-in-1), verloor steeds de verbinding. Heb het oude modem weer geinstalleerd, werkt weer feilloos. Maar dit helpt natuurlijk niet echt bij jouw probleem...
HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 17:10    reactie #6
geplaatst door: arjansmac
daveh
dat had ik ook
monteur uiteindelijk gratis langs gehad, alle bekabeling (van ziggo) in de meterkast vervangen,
daarna perfect, 30/4Mb verbinding, al minstens 2 maanden zonder break
made on a mac !, met vriendelijke groeten, Arjan Scholten | MBP 17", 4Gb, OS 10.6.7 | G5 Dual 1.8 2Gb, OS 10.4.11 | Quicksilver 867Mhz 1Gb, OS 10.4.11 | LaCie 160 + 500 extern, eMac, HP M1120n MFP
HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 19:18    reactie #7
geplaatst door: DNA
Even een reset van de router was voldoende
Apple = Click, Boom, Amazing!
HULP. Ziggo nieuw modem  ::Opgelost::
2 februari 2010 - 19:30    reactie #8
geplaatst door: Robert
[news]Top! Als je in de toekomst heel zeker van je zaak wilt zijn herstart je alles, dus modem, router en de Mac. In de praktijk is OS X prima in staat om veranderingen in jet netwerk te zien en zich er op aan te passen, maar een heel enkel keertje gaat ook dat nog wel eens fout...[/news]
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.