Hallo ik heb een vraagje,
De overbuurvrouw en haar kinderen hebben vandaag een nieuw modem gekregen van Ziggo omdat dit bij het nieuwe Digitale TV -pakket hoorde (oude voldeed niet meer)
Nu waren ze wel al zo slim om alle kabels op de juiste plek terug te plaatsen in het nieuwe modem alleen werkte de internet verbinden niet meer.
Dus gaat bij mij de deurbel met de vraag als ik weet wat er fout gaat..
Nu heb ik alles gecontroleerd en alle kabels zitten goed ingestoken.
Ik heb voor de zekerheid de Router er even tussenuit gehaald en de basis computer DIRECT op het nieuwe Ziggo modem ingestoken. Al snel kregen we een "activatie-pagina" van Ziggo waar we het nieuwe modem moesten aanmelden. **check** alleen nog steeds geen verbinding.
Nu heb ik wel wat ervaringen met de Ziggo "helpdesk" en al snel kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk WEER eens een modem is die nog niet aangemeld is bij Ziggo. Dus heb ik de overbuurvrouw even laten bellen met Ziggo met de vraag, als ze het modem willen aanmelden.
** check ** na 30min. hadden ze internet op hun basis PC.
Alleen nu ik alle kabels weer terug steek naar de standaard basis. Via de router dan hebben ze geen verbinding meer.
Het gaat om 1 PC en 1 Laptop welke via een oude Eminent router aangesloten zijn op het Ziggo modem.
Nu weet ik niet als ik nog wat moet wijzigen in of aan de instellingen van deze router?
Het heeft wel altijd gewerkt via deze router? Kan het dan toch mogelijk zijn dat ik iets moet wijzigen?
Normal gesproken zou het het nu toch moeten doen?
(Bewerkt door DNA om 19:18, 2-02-2010)