iChat AV problemen
10 juli 2003 - 11:14   
geplaatst door: StevenVa
Als ik video d.m.v. iChat AV & iSight probeer te maken met m'n "buddy", in dit geval mijn collega die 1 meter naast me zit (hij heeft hetzelfde probleem)  :confused:

Krijgen we beide de melding dat de ander al bezig is met een chat:

- Steven van Wel is busy in another conference. -

Help me, want ik wil m'n iSight toch wel erg graag uitproberen :smile:

Alvast bedankt

(de iSight werkt trouwens perfect, heb h'm al gebruikt met QuickTime Broadcaster, Yahoo en EvoCam dat werkt allemaal prima)

iChat AV problemen
10 juli 2003 - 12:31    reactie #1
geplaatst door: Thomas
Je probeert neit toevallig precies tegelijkertijd te verbinden allebij?

Kan je met anderen wel AV-chatten?


Thomas

Wat ik hier uitkraam is puur mijn persoonlijke mening.
iChat AV problemen
10 juli 2003 - 12:38    reactie #2
geplaatst door: StevenVa
Nee, we hebben allebei iChat opgestart en vervolgens klikt een van ons op het groene symbooltje met de camera erin > vervolgens krijgen we beide te zien connecting... > en dan geeft hij de foutmelding..

Het AV chatten met anderen heb ik nog niet uitgeprobeert... heb niet meer personen in mijn lijstje staan  :sad: :biggrin:

iChat AV problemen
10 juli 2003 - 12:46    reactie #3
geplaatst door: StevenVa
Het typen van text berichten werkt prima maar bij het starten van de "AV" functies beginnen de problemen...
iChat AV problemen
10 juli 2003 - 13:16    reactie #4
geplaatst door: RVW
Hebben jullie op het werk misschien een firewall of staan er een aantal poorten geblokkeerd? iChat AV heeft voor het video/spraak gedeelte namelijk de volgende poorten nodig:

UDP poort 5060
UDP reeks 16384 tot en met 16403

Even vragen aan de systeembeheerder (of zelf doen! :devil: )

Ook voor de mensen die thuis achter een router zitten en iSight/iChat AV niet aan de praat krijgen geldt bijna hetzelfde: gewoon bovenstaande poorten openen en forwarden naar het interne IP adres van je Mac.

My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
iChat AV problemen
10 juli 2003 - 13:28    reactie #5
geplaatst door: pakito
U kunt natuurlijk ook beiden de Mac uitschakelen en gewoon met elkaar praten, aangezien je collega op een meter van je zit... Tssss, wie zei ook weer dat de technologische revolutie een communicatieverbetering met zich meebracht?
iChat AV problemen
10 juli 2003 - 13:30    reactie #6
geplaatst door: RVW
Whaha!  :happy: Good point!  :biggrin:
My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
iChat AV problemen
10 juli 2003 - 13:39    reactie #7
geplaatst door: StevenVa
 @pakito :colgate: Ja inderdaad we hebben nu maar een stapje terug gedaan in de tijd en we praten nu gewoon met elkaar  :biggrin:

De iSight is eigenlijk voor thuis maar ja, m'n collega heeft vandaag hier op 't werk ontvangen dus ach ik dacht neem m'm iSight mee, kunnen we het meteen testen... waarschijnlijk dus even wachten tot vanavond..

@RVW
We gaan even sleutelen aan de poorten en dan kijken of we het aan de gang krijgen
Thanks,

iChat AV problemen
10 juli 2003 - 13:55    reactie #8
geplaatst door: StevenVa
Daar komt het volgende probleem  :confused:

Waar kan ik deze poorten openen?! Op m'n eigen Mac (10.2.6) of op de server (10.1 Server)
We ontvangen internet via een: Asanté Cable/DSL router

alvast bedankt...

iChat AV problemen
10 juli 2003 - 15:45    reactie #9
geplaatst door: Thomas
Probeer het anders eens via Ichat's Rendezvous venster...

Thomas

Wat ik hier uitkraam is puur mijn persoonlijke mening.
iChat AV problemen
10 juli 2003 - 15:51    reactie #10
geplaatst door: StevenVa
Heb ik al geprobeert maar daar geeft iChat dezelfde fout melding  :mad:
iChat AV problemen
10 juli 2003 - 16:29    reactie #11
geplaatst door: RVW
Kijk eerst even of de ingebouwde FireWall van OS X op beide machines uitstaat (in het Samengebruik-regelpaneel).
My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
iChat AV problemen
10 juli 2003 - 16:46    reactie #12
geplaatst door: StevenVa
Yep, de firewall staat uit, heb net wel een audio Chat gedaan met iemand buiten het bedrijf.
Ga nu naar huis eens even kijken of het daar allemaal wel werkt... ben benieuwd :blink:

Thanks

iChat AV problemen
10 juli 2003 - 21:47    reactie #13
geplaatst door: StevenVa
ben inmiddels thuis... Heeft iemand ervaring met het "open zetten" van poorten op een - SITECOM router -(internet provider chello)

iChat AV werkt nog steeds enkelt met de "type" functie en niet met de AV functie, heb verschillende instellingen veranderd meer blijf hetzelfde probleem houden.

Hoop dat iemand me uit de brand kan helpen, wil toch wel heel graag m'n iSight gebruiken met iChat AV

thnkx

iChat AV problemen
10 juli 2003 - 23:22    reactie #14
geplaatst door: StevenVa
HET WERKT!  Hier tiept een gelukkig iemand  :biggrin:
Heb net m'n eerste "iChat AV" gehouden met geluid en camera! Ziet er prachtig uit! Was al heel blij met de iSight en nu ook met iChat AV!

Iedereen bedankt voor de hulp,

iChat-ze zou ik zeggen!

Gr Steven

iChat AV problemen
11 juli 2003 - 08:36    reactie #15
geplaatst door: PowerbookPat
Ik zou eerst in de router kijken.
Microsoft broke Volkswagen's world record: Volkswagen only made 22 million bugs!
iChat AV problemen
11 juli 2003 - 09:38    reactie #16
geplaatst door: StevenVa
Het probleem zat h'm inderdaad in de router. Het was even toveren waar ik de juiste poorten moest openen... maar hij doet het nu perfect  :biggrin:
iChat AV problemen
1 oktober 2003 - 22:12    reactie #17
geplaatst door: Poomeloom
 iChat AV heeft voor het video/spraak gedeelte namelijk de volgende poorten nodig:

UDP poort 5060
UDP reeks 16384 tot en met 16403

Even vragen aan de systeembeheerder (of zelf doen! :devil: )

Ook voor de mensen die thuis achter een router zitten en iSight/iChat AV niet aan de praat krijgen geldt bijna hetzelfde: gewoon bovenstaande poorten openen en forwarden naar het interne IP adres van je Mac.

en als dit ook niet werkt? Is er verschil tussen een UDP poort en UDP reeks :crazy:

iChat AV problemen
1 oktober 2003 - 22:21    reactie #18
geplaatst door: RVW
Eh nee, het is hetzelfde, een UDP reeks is gewoon een aantal achtereenvolgende UDP poorten.
My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
iChat AV problemen
1 oktober 2003 - 22:31    reactie #19
geplaatst door: Poomeloom
Ik weet niet hoe ik een draadje moet knippen/ plakken , dus hier even de tekst komt uit hardware ;iSight werkt niet goed,

Mijn iChat werkt nog steeds erg traag, veel beachballs, ik heb de instructies op de draytek site opgevolgd, poorten ingesteld etc onderaan de pagina echter staat er als het nu nog niet goed werkt typ dan "accept Incoming Fragmentated UDP Packets" en dan staat er een voorbeeld in een rood omlijnt kadertje, ik kan echter geen kadertje vinden en of creeren.
Wie helpt me uit de put en op ichat?  

iChat AV problemen
1 oktober 2003 - 22:51    reactie #20
geplaatst door: RVW
Het kadertje hebben ze voor de duidelijkheid erbij geplaatst op de website (dat krijg je dus niet te zien 'in het echt'), je moet alleen zorgen dat er een vinkje staat in het aankruisvakje voor de tekst, en dan op OK klikken.
My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
iChat AV problemen
1 oktober 2003 - 23:11    reactie #21
geplaatst door: Poomeloom
Beste RVW bedankt voor al je reacties, maar bij mij staat er geen vakje om aan te vinken ervoor, sterker nog heel die tekst kan ik nergens vinden, slechts het symbool ox en dan 12 nulletjes ik heb er een schermafbeelding van gemaakt ,maar die is 276 Kb in PDF beetje groot om mee te posten ben ik bang

m.vr gr.

poomeloom

iChat AV problemen
2 oktober 2003 - 00:30    reactie #22
geplaatst door: Rutger
De optie "Accept Incoming Fragmented UDP Packets" is pas aanwezig sinds een van de laatste Firmware upgrades van de Draytek Vigor 2200 (ik neem dat het om deze Draytek gaat). Ik weet niet precies sinds welke versie, maar wel dat versie 2.1 en ouder deze optie nog niet hadden.

Nieuw firmware voor de Draytek Vigor 2200E:
Firmware (v. 2.3.6) upgrader voor OS 9
Firmware (v. 2.3.6) upgrader voor OS X

(Bewerkt door Rutger om 14:18, 2-10-2003)

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
iChat AV problemen
2 oktober 2003 - 11:14    reactie #23
geplaatst door: Poomeloom
dat zou best wel eens het probleem kunnen wezen , bedankt voor de tip
ik kreeg echter te maken met een onbekend pasword, ik gebruikte er geen heb er toen maar een aangemaakt maar die wordt niet herkend.
het gaat inderdaad om de 2200e , met firmware v1.07d :shutup:  :crazy:

(Bewerkt door Poomeloom om 11:43, 2-10-2003)

(Bewerkt door Poomeloom om 11:47, 2-10-2003)

iChat AV problemen
2 oktober 2003 - 20:14    reactie #24
geplaatst door: Poomeloom
de upgrade van OSX heb ik gedownload maar ik krijg 'm niet geactiveerd , hij blijft vragen naar een (onbekend)paswoord in arre moede vanuit classic de OS9 versie geactiveerd en die deed het wel alleen geeft de router nog steeds de oude firmware versie op,nl v1.07d, GGRRRR...