Ik kan niet printen vanaf een Windows computer
6 december 2010 - 17:00   
geplaatst door: applekes
Aan mijn iMac hangt een Canon Pixma IP5000 printer via de USB poort.
Ik wil vanaf mijn Windows laptops via het netwerk deze printer gebruiken.
Op de laptop heb ik Bonjour geïnstalleerd.
De printer wordt gezien, doch aan het eind van de Wizard komt de mededeling:

Begin quote
"Fout 1796
U hebt onvoldoende toegang tot uw computer om verbinding met de geselecteerde printer te maken."

Eind quote

Deze mededeling komt op beide Windows laptops. Op beide laptops ben ik als Administrator ingelogd.

Wat doe ik fout?

Ik kan niet printen vanaf een Windows computer
6 december 2010 - 17:03    reactie #1
geplaatst door: Goodheart
Zo te zien hebben je Windows gebruikers onvoldoende rechten. Hoe heb je de printer gedeeld op de Mac?
Ik kan niet printen vanaf een Windows computer
6 december 2010 - 17:09    reactie #2
geplaatst door: applekes
Printerdeling aangevinkt

Printers: Canon IP5000
Gebruikers: Iedereen Afdrukken

Ik kan niet printen vanaf een Windows computer
6 december 2010 - 17:26    reactie #3
geplaatst door: applekes
Hmmmm, op eens gaat het printen wel, maar het duurt ettelijke minuten tot de printer tot leven komt.
Is dat normaal?

Trouwens als ik de Bonjour Wizard opnieuw opstart krijg ik nog steeds de mededeling "onvoldoende toegang"

(Bewerkt door applekes om 17:30, 6-12-2010)