Dan kun je beter met Safari proberen.
Hoe log je in? Met een vast IP-adres of op een lokale domeinnaam? (ik kan inloggen met syno.home omdat ik mijn eigen DNS draai)Heeft jouw Synology een vast IP-adres?Zit je op hetzelfde netwerk? Weetje dat zeker?Probeer je in te loggen op poort 5000 of 5001? (dus: ip-adresvansynology:5000 of ip-adresvansynology:5001)Indien de Synology een vast IP-adres heeft heb je in de DHCP instellingen van je modem/router ook aangegeven dat die pas moet beginnen vanaf een bepaalde range? Hier begint de DHCP pas bij .100, alles met een vast IP-adres zit dus onder die .100. Zo bijt dat elkaar nooit.Indien het IP-adres van de Synology bekend is: Is de Synology wel te pingen?
Heb je je NAS al eens herstart?Heb je iets in je netwerk gewijzigd (bv nieuwe modem/router van je provider)?Kun je op je LAN wel via je browser op de Syno management pagina inloggen:http://<naam van je NAS>.local:5000/Kun je de bestanden op je NAS benaderen, bv via SMB?(Sypie had net voor mij gepost...)
Probeer het eens met Google Chrome.
Huh...Het gaat om even proberen, want het regent problemen met Safari om ergens binnen te komen (banken, overheid, zorginstellingen, etc. etc.) als je o.a. je IP-adres niet mee zendt.Inloggen op Synology lukt nietDus gewoon even met Google Chrome proberen. Als dat ook niet lukt, kan je weer verder met Safari ploeteren...
Vraag me zo langzamerhand dan ook af of er iets in Safari niet helemaal goed staat?
M'n Synology is wel te pingen maar naar 4 of 5 gelukte pings wel vaak een Request timeout, geen idee waar dit aan ligt?
Dat deed ik ook al, in een eerder antwoord met hint...
Mijn Synology heeft een vast ip-adres, het veranderd niet (heb geen idee hoe ik kan zien of die van de DHCP komt of niet?), het subnet mask is overal gelijk (dus hetzelfde netwerk?), ik login op poort 5000.In de router staat voor de DHCP een begin adres hoger dan 10 ingesteld maar zowel m'n Synology als m'n IMAC hebben een hoger adres dan 10, dit zou ik inderdaad nog kunnen veranderen.
Ja dat had ik gezien maar ik vind het zo knullig dat ik af moet wijken van standaard Apple software, in dit geval Safari, om iets werkend te krijgen met FireFox of Google Chrome.
Dat snap ik, maar het gaat om diagnose stellen. Nu weet je niet of het in je browser zit, of in wat anders...Dus ben je nog even ver als voor het stellen van je vraag...
Hier lijkt me de oorzaak van je probleem te zitten. Als de ping al wegvalt, dan zal een stabiele verbinding om in te loggen zeker niet lukken. Hierbij ga ik er even van uit dat je hier bij het ip-adres van je Synology het 'lokale' ip-adres bedoelt (meestal beginnend met 192.168.x of 10.0.x), niet het externe ip van je internetverbinding.Wegvallende ping kan meerder oorzaken hebben: een slechte netwerkkabel, een kapotte switch of modem, maar ook in sommige gevallen een 'dubbel' ip-adres (wat kan zijn ontstaan doordat je je synology een vast ip-adres hebt gegeven, terwijl dat binnen de dhcp-range van je modem ligt. Hierdoor kan mogelijk een andere apparaat hetzelfde ip-adres krijgen, en dat geeft natuurlijk conflicten).Hoe is je synology met je netwerk verbonden? Rechtstreeks op je modem? Via een switch? Heb je al eens een andere kabel geprobeerd, of de kabel in een andere poort van je modem of switch? Werkt het wel als je alle andere apparatuur even van je netwerk loskoppelt, zodat alleen je synology en je computer verbonden zijn?
Het, doen beide apparaten dan DHCP? Dat zou betekenen dat je twee keer een DHCP server op je netwerk hebt waar je er maar één mag hebben. Check die Aiport eens of die wel op Accesspoint mode staat en niet andere dingen aan het doen is op je netwerk.
Als je zowel apparaten rechtstreeks aan je modem hebt, als aan je Time Capsule, dan is het het beste om de Time Capsule in Bridge mode te hebben, niet in router mode.In Airport-configuratieprogramma heb je het instellingen-wachtwoord van je Time Capsule nodig. Als je die niet meer weet, kun je niks uitlezen of aanpassen. Als je de Time Capsule ook gebruikt voor het aanmaken van een wifi-netwerk en/of voor het maken van een backup, kun je evt proberen of het wachtwoord daarvan werkt. Die kun je vinden in je sleutelhanger.Als het lukt om in te loggen om je Time Capsule, kun je checken bij het tabje 'Netwerk' of de Time Capsule op 'Uitgeschakeld(brugmodus)' staat. Is dat niet het geval, dan is dat mogelijk de oorzaak van je problemen. Zet hem dan alsnog op 'Uitgeschakeld(brugmodus)'.Edit: als hij niet in bridge mode staat, kan het gebeuren (zoals Sypie schrijft) dat er twee apparaten DHCP-adressen uitdelen op je netwerk. Als je computer dan een ip-adres van je modem heeft gekregen ipv van de Time Capsule, kan het gebeuren dat je de Time Capsule wel ziet in Airport-configuratieprogramma, maar geen gegeven kan lezen. Oplossing dan: haal de kabel tussen ziggo-modem en time capsule los. Zorg dat er alleen een kabel zit tussen je Time Capsule en je iMac. Haal die even 5 seconden los, en er dan weer in. De iMac zal dan een ip-adres krijgen van je Time Capsule. Dan zou je Airport-configuratieprogramma wel moeten werken.
Overigens kan ik nog steeds niet inloggen op de Synology....