Het internet op m''n Mac werkt niet meer. OP de rest van de computers in huis wel (windhoos).Ik kreeg vanmiddag wel een of andere vage melding dat mn IP adres al in gebruik was ofzo en vervangen was door een andere Heb verder ook niet echt goed naar die melding gekeken Verder heb ik ook niks aan de instellingen veranderd. Ik werk op een iMac g3 met 10.3.5Kan iemand asjeblieft helpen? Alvast bedankt!
(Bewerkt door karinscholtus om 20:46, 10-10-2004)
Succes
Je zegt dat je nu zelf een IP adres ingesteld hebt. Dat kan alleen als je je Mac van DHCP afgehaald hebt. Probeer je Mac terug op DHCP te zetten en kijk welk adres je nu hebt gekregen (duurt even). Als het een adres is dat begint met 169 dan heb je helemaal geen contact met je netwerk. Controleer kabels bijvoorbeeld, totdat het opgelost is. Als je wel een normaal adres hebt, dan moet alles het ook doen, tenzij er weer een dubbele uitgedeeld is. Zet de PC's ook op DHCP als niet het geval. Probeer dan eens de PC's uit te zetten/herstarten. Vraag op de PC's ook een nieuw adres aan in een MS-DOS Prompt met "ipconfig /renew"
karinscholtus om 19:28, 11-10-2004Iemand anders nog wat ideetjes???Het heeft (nog) niet gewerkt. Aan mn mac ligt et ook niet, die heb ik vanmiddag helemaal opnieuw geinstaleerd.
Verder kan ik je zo helaas geen oplossing geven, alhoewel me het iets ergs simpel lijkt te zijn.
karinscholtus om 20:15, 10-10-2004Hallo iedereen.Het internet op m''n Mac werkt niet meer. OP de rest van de computers in huis wel (windhoos).Ik kreeg vanmiddag wel een of andere vage melding dat mn IP adres al in gebruik was ofzo en vervangen was door een andere Heb verder ook niet echt goed naar die melding gekeken Verder heb ik ook niks aan de instellingen veranderd. Ik werk op een iMac g3 met 10.3.5Kan iemand asjeblieft helpen? Alvast bedankt!
De melding dat je IP adres al in gebruik is, heb ik een jaar of vier geleden ook eens gehad, dat lag naar later bleek aan de provider. Ik zou eens contact met ze opnemen
De meeste Windhozen bleven gewoon doorgaan, totdat ze een herstart nodig hadden. Blijkbaar is Windhoos niet zo snel met het realiseren dat er iets is veranderd op het net-werk en gaat zo'n bak gewoon door met de gegevens die het eerder had gekregen.
Uiteindelijk de router gereset, et voilá!
Maar ik kon wel contact klrijgen met de pc op zolder en die kon mij ook pingen.. (heb hier geen verstand van hoor!) maar ik kon niet in contact komen met de router. Andere kabel hebben we ook al geprobeert.. leverde niets op
succes