Internet valt vaak weg
21 augustus 2017 - 10:13    reactie #25
geplaatst door: pjottervmr
Als je yosemite gebruikt zou je eens dit moeten proberen:
In de terminal :sudo ifconfig awdl0 down en daarna
in de terminal: sudo ifconfig awdl0 up

Ik weet dat er met yosemite een probleem met het wifi kanaal kon zijn  maar ik ga er eigenlijk vanuit dat met een laatste upgrade dit eigenlijk niet nodig zou moeten zijn maar is een optie om te testen als de rest niet werkt.

Internet valt vaak weg
22 augustus 2017 - 00:37    reactie #26
geplaatst door: HEXDIY
+1,pjottervmr.
Je opmerking over Yosemite doet een oud alarm bij me afgaan
er was een zeldzaam maar erg hardnekkig WiFiprobleem bij een heel aantal oudere versies van Yosemite,
dat Apple in stilte heeft opgelost zonder het probleem ooit toe te hebben gegeven.

@ Femkee: kijk eens onder "over deze Mac" of je Yosemite gebruikt, en onder welke versie.
Zo je OS idd. Yosemite is, open dan eens "Activiteitenweergave", en kijk of je daar in de 1ste kolom ("procesnaam") Discoveryd vindt.

Zoja, heb je nog een erg foute vroegere versie van Yosemite als OS.
In dat geval zou ik zeker een Yosemite Combo Updater, of zelfs een heuse systeemupgrade proberen.
Vanaf Yosemite 10.10.4 lijkt dit probleem opgelost.

https://9to5mac.com/2015/05/26/apple-drops-discoveryd-in-latest-os-x-beta-following-months-of-complaints-about-network-issues-with-yosemite/

Zo je die of recenter hebt, dan zou je in "Activiteitenweergave" in de plaats van Discoveryd, mDNSResponder dienen te zien.

Het herhalen van het voorstel om de brakke Discoveryd te vervangen door mDNSResponder uit de vroege beta van Yosemite heeft me herhaaldelijk vingertikken opgeleverd van de admins van Apple>Support>Discussions.
Maar uiteindelijk is Apple toch (terecht, zo blijkt nu) gezwicht voor de algemene klachten...

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Internet valt vaak weg
23 augustus 2017 - 17:18    reactie #27
geplaatst door: Femkee
Ik gebruik macOS Sierra versie 10.12.6, zover ik weet is dit de nieuwste versie.
Toevallig ben ik zelf op een soort van oplossing gekomen (het internet is tenminste nu nog niet weggevallen). Op mijn slaapkamer heb ik een versterker staan waar ik ook mee vanaf beneden kan verbinden. Deze is op mijn iPhone niet zo snel, maar op de iMac doet hij het wel prima.
Soms is hij wat traag met laden, maar hij loopt bijvoorbeeld nooit vast als ik een YouTube-video kijk, wat ik met de andere Ziggo-verbinding wel heb.
Ik zal nog wel een update geven als hij het weer niet doet.  :sigh:
Internet valt vaak weg
4 januari 2018 - 17:29    reactie #28
geplaatst door: Koop
Ik heb hetzelfde probleem met mijn MacbookPro. Deze is ook van 2011. Het besturingssysteem is ook Sierra. Mijn provider is Ziggo. Met de rest van mijn Apple computers heb ik geen problemen. De uitslag van de wifi is maximaal. Maar is op een gegeven moment gewoon "dood". Maximale uitslag blijft maximaal. Nadat ik wifi heb uitgezet en weer aangezet heb ik weer contact.
Geen idee wat het kan zijn.
Internet valt vaak weg
4 januari 2018 - 17:56    reactie #29
geplaatst door: HEXDIY
Lastig te zeggen, zo op afstand.

Herstart om te beginnen eens al je routers.
En op je nukkige Mac: versleep eens je geprefereerde netwerk naar bovenaan in het lijstje bij Systeemvoorkeuren > Netwerk.

Succes!

If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
Internet valt vaak weg
5 januari 2018 - 07:36    reactie #30
geplaatst door: Alvinus
Ik ken een aantal Ziggo-gebruikers die te maken hebben met het fenomeen van zo'n zwabberende wifi. Nu eens supersnel, dan weer helemaal deaud. Het gaat natuurlijk niet aan om op grond van deze ervaringen en die van Femke en Koop Ziggo te gaan bashen, maar het geeft wel te denken.
Mijn gevallen zijn niet rechtstreeks via glasvezel aangesloten, maar zijn verbonden via de ouderwetse 'kabel'. Ziggoklanten met glasvezel hoor ik niet over hun wifi klagen.
Internet valt vaak weg
5 januari 2018 - 09:04    reactie #31
geplaatst door: VwVanFan
Als Ziggo gebruiker heb je een probleem,er zijn legio Ziggo mensen die hier last
van hebben.
Dit is ook de reden dat ik overgestapt ben naar Xs4all.
Ziggo adviseerde me elke keer om de draden en kabels te vervangen.
:mad:
Sinds Xs4all in huis is geen enkele storing of wifi probleem.
Conclusie: Ziggo was de oorzaak.
:wacko:

Bijkomend voordeel,snellere verbinding en goedkoper.


:thumbs-up:

Internet valt vaak weg
5 januari 2018 - 15:27    reactie #32
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
Alvinus om 7:36, 5-01-2018
Ziggoklanten met glasvezel hoor ik niet over hun wifi klagen.

Is er dan een relatie tussen de manier waarmee je op internet zit (xDSL, kabel, glasvezel) en je wifi thuis? Kan ik me niet voorstellen!

Bij twijfel over de wifi van je moden kun je het beste het netwerk na het modem zelf aanleggen. Laat je modem router door de provider in de modem-only modus zetten, dan ben je van die nukken af! Als bonus krijg je er extra privacy voor terug, want je provider ziet nu niet meer welke apparaten je in je netwerk hebt zitten!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Internet valt vaak weg
6 januari 2018 - 15:08    reactie #33
geplaatst door: Alvinus
Vooropgesteld: ik ben geen expert. Maar het viel me op dat zich bij Ziggo-aangeslotenen gekke fluctuaties voordeden. Ik voel me enigszins gesteund door een opmerking van een ICT-servicebedrijfmedewerker over Ziggo, die te hulp geroepen was bij een winkelier met zwabberende wifi.
Ik kan alleen maar gissen naar een verband tussen het door een provider aangeboden signaal, of dat nu via kabel, glasvezel of xDSL gaat, en de kwaliteit van de wifi, maar het lijkt me niet denkbeeldig, toch?
Internet valt vaak weg
6 januari 2018 - 16:30    reactie #34
geplaatst door: VwVanFan
Het netwerk van Ziggo is overbelast sinds de fusie met UPC.
De monteur die hier was gaf toe dat er nogal wat mis was ivm veranderde
frequenties enz.

 :reading: