Inloggen op hotspot lukt niet
7 oktober 2008 - 00:56   
geplaatst door: daveh
Beste Macfreakers,
Ik probeer met mijn xs4all-account in te loggen op hotspots van KPN met mijn iPod Touch 2G. Tot nu toe is dat niet gelukt. Ik heb wel es het inlogscherm gekregen via Safari maar de verbinding kwam niet tot stand. Bij het inlogscherm moet je kiezen bij welke provider je zit en je account/password ingeven. Bij WiFi instellingen kan ik gewoon KPN kiezen en de ontvangst is prima. In Safari krijg ik steeds de melding dat ik niet verbonden ben met het internet. Wie weet raad? Dank.
Inloggen op hotspot lukt niet
7 oktober 2008 - 08:24    reactie #1
geplaatst door: macpeterr
Beste Daveh,
Vergeet niet, het is een kwaliteits dienst van KPN (ja ben cynisch) Ook ik ben klant van xs4all en probeer met grote regelmaat van de hotspots van KPN in Utrecht, Gouda en Rotterdam gebruik te maken via mijn MBP en 1e gen. ipod touch. Veelal is het radiosignaal redelijk, echter de techniek er achter werkt vaak niet. De DHCP server deelt veelal geen adressen uit, of deels en wordt alleen een ip-adres met subnet mask doorgegeven zonder een gateway. Remedie is soms meerdere DHCP refreshes aanvragen of op de MBP soms de airport kaart uit- of aan zetten. Gezien mijn eerdere ervaringen met KPN en hun helpdesk, meld ik het niet meer en overweeg een wireless breedband abonnement.

Peter
Inloggen op hotspot lukt niet
7 oktober 2008 - 18:02    reactie #2
geplaatst door: daveh
Ik heb geen probleem met mijn MBP, werkt altijd, al is het signaal soms zwak. Het gaat meer om de iPod Touch connectie. Ben waarschijnlijk een van de weinigen met dit probleem gezien de reacties.