iTunes, MobileMe & iPhone
26 juni 2009 - 12:50   
geplaatst door: Sarah
hoi, hopelijk staat deze vraag juist:

Ik heb een iPhone en een MobileMe-account. In de iPhone is dit netjes aangegeven en in mijn MobileMe-account dat hij mijn agenda, mails, contacten moet synchroniseren.

Nu kan ik, wanneer de iPhone op de iMac is aangesloten, in iTunes ook nog eens aangeven dat hij dit alles moet synchroniseren. Echter wanneer ik dat doe komt alles dubbel op de iPhone te staan :blink:

Moet ik dit aanvinken in iTunes om optimale synchronisatie te hebben?

bedankt !!

:sneaky2:

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
iTunes, MobileMe & iPhone
26 juni 2009 - 12:59    reactie #1
geplaatst door: Robert
[news]Volgens mij niet. In het eerste geval gebeurd de sync via Wifi en kennelijk gebeurd het via USB nog een keer. Wel vreemd trouwens, als iTunes en MobileMe niet slim genoeg zijn om dat te ondervangen...
(ik ben zelf geen MobileMe gebruiker)[/news]
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
iTunes, MobileMe & iPhone
27 juni 2009 - 14:22    reactie #2
geplaatst door: heuvelrach
Bij mij gebeurt dat niet en ik heb het ook zo ingesteld. Ik vermoed dat het een instelling is bij de synchronisatie. 'Voeg alles samen' zou ertoe kunnen leiden dat MobileMe de gegevens niet herkent als dezelfde.
Een frisse start van de synchronisatie lijkt me de beste oplossing. Begin met alle gegevens op je iDisk te wissen en start daarna de synchronisatie op je iMac. Doe daarna een verse synchronisatie met de iPhone (haal eerst ook alle gegevens van de iPhone af). Je moet dan geen dubbele vermeldingen meer krijgen.
Maar als het uitvinken van de synchronisatie in iTunes ook werkt, is dat misschien wel simpeler.

(Bewerkt door heuvelrach om 14:23, 27-06-2009)

iMac alu 20", 2,4Ghz, 320 GB, 2GB, OS X 10.6