Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 00:08   
geplaatst door: MacFrankie
Binnenkort ga ik verhuizen. Gewoon binnen mijn woonplaats, ik kan dus gewoon @Home (of Ziggo, zoals het tegenwoordig heet) blijven gebruiken, waardoor ik geen nieuw email adres krijg. Wel zo gemakkelijk.

Een verhuizing is ook altijd een leuk moment om alle abonnementen eens onder de loep te nemen. Mijn KPN telefoonabonnement bijvoorbeeld.

We hebben een KPN abonnement, en gebruiken deze voornamelijk om af en toe eens uitgebreid met iemand te bellen. Korte gesprekken (zowel bellen als gebeld worden) gaan vaak via onze mobiele telefoons.

Ik heb van 2,5 jaar geleden zeer slechte ervaringen met internet telefonie via Wanadoo (nu Orange). En ruim een jaar geleden was @Home internet telefonie ook niet geheel vrij van problemen; er waren hele uitzendingen van Kassa aan geweid.

Alleen zijn we nu weer wat verder. Het bellen via @Home / Ziggo is misschien beter / stabieler / betrouwbaarder geworden.

Over internet via @Home ben ik tevreden. Geen supersnelheden, maar het volstaat. Nu ben ik van plan KPN op te zeggen en (via hetzelfde nummer) met Ziggo te gaan bellen. De 99,999% beschikbaarheid van KPN is mooi, maar er hangen geen levens vanaf, als Ziggo een beschikbaarheid van 99,9% heeft, ben ik al tevreden.

Mijn vraag: is @Home / Ziggo zo betrouwbaar? Heeft iemand ervaringen?

Alvast bedankt!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 00:22    reactie #1
geplaatst door: maroon
Mijn schoonouders hebben telefonie van @home gehad. Niks dan ellende. zowel met internet als met bellen.
Hun slogan "internet enz. zoals het hoort" hebben ze helaas totaal niet waar kunnen maken.

Maar dit kan natuurlijk voor iedereen anders zijn. (helaas).

Failure is not an option!
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 01:16    reactie #2
geplaatst door: aha
ik heb al jaaaren internet van @home; paar jaar geleden 1 x groot probleem gehad=opgelost=ok !
en al bijna 2 jaar telefoon van @home; 2 x even niet bereikbaar geweest/maar verder prima !
ook al ruim anderhalf jaar tv digitaal van @home ; prima !

verder woon ik in zwolle en hebben vele vrienden internet /tv/telefoon van @ home = ok

dat zijn mijn ervaringen tot nu toe

aha

Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 07:13    reactie #3
geplaatst door: MacFrankie
Ik heb ook goede ervaringen met internet van @Home. Alleen is dat met telefonie helaas net bij iedereen zo.

@Maroon: waar wonen jouw schoonouders? Het kan een lokaal probleem zijn.

@aha: Jij had wsch een 300 baud modem bij je C-64, dat is 0,3k en niet 300k...   :reading:  :biggrin:

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 08:19    reactie #4
geplaatst door: Esquare
Ik heb @Home telefonie vanaf de eerste dag dat het hier mogelijk was (twee of drie jaar geleden). Behoudens de eerste week geen enkele storing gehad, en daarmee scoort @Home zelfs aanzienlijkl beter dan mijn vorige (KPN-)verbinding, die er door de oude infrastructuur vaak langdurig uit lag.
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 09:58    reactie #5
geplaatst door: aha
@MacFrankie ; ja, je hebt gelijk=al veranderd ;-)  (als zo lang geleden maar wel leuk!)javascript:emoticon(':shakehands:')
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 10:13    reactie #6
geplaatst door: bacon
Voor de weet: In de voorlaatste "Kassa", stond in de lijst van slechtst presterende providers(dus internet+telefonie) Ziggo(waarin ook @Home) meteeen al bovenaan. Dit ondanlks de bezopen reclames, in zowel de kranten als op de tv.
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 11:56    reactie #7
geplaatst door: DNA
Nee mijn ervaring is dat alles wat @home is waardeloos is..
Ik bespaar je het hele verhaal!!!!
 
Apple = Click, Boom, Amazing!
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 12:35    reactie #8
geplaatst door: torture resign
Is bij alle providers redelijk hetzelfde, sommige mensen hebben pech, sommige hebben nooit ergens last van.

1 ding wil ik je wel adviseren, laat niet tegelijk je nummer porteren van KPN naar @Home en geef tegelijk je verhuizing door. Doe dit 1 voor 1, dit gaat erg vaak fout tegelijk.

Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 12:42    reactie #9
geplaatst door: DTPRonald
Je hebt altijd een groep met problemen, en die zijn eerder geneigd om op dit soort topics te reageren dan diegenen waar het goed werkt.

Ik gebruik al jaren Casema (oftewel Ziggo) en op zich zijn de produkten prima, en heb ik weinig storingen. 1 á 2 x per jaar ligt het internet er weleens een uur uit, tsja, dan loopt dat torrentje maar even niet. Zolang het niet voor zakelijk gebruik is is dat wel te overzien. Administratief is het inderdaad een bende, maar ik denk niet dat er tegenwoordig providers zijn waar het allemaal vlekkeloos gaat.

Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 12:44    reactie #10
geplaatst door: KidPaddle
heb ook @home/ziggo .. internet+tv+tel, zelden problemen. Af en toe irritante echo en pas 1x echte storing (was landelijk/regionaal).
Dus niets te klagen.. nouja.. beetje, de prijs is m.i. wat aan de hoge kant.
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 12:45    reactie #11
geplaatst door: DNA
To Roland:

Ik vraag me dan altijd af zou het in andere landen ook zo'n bende zijn?
Of is dit echt weer iets wat in NL zomaar kan gebeuren..

Apple = Click, Boom, Amazing!
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 12:46    reactie #12
geplaatst door: barthelomeus
hier ook al jaren internet van @home, nooit problemen gehad, en nu ook telefonie. gewoon een binnenhuis centrale van kpn er aan hangen, alles wekrt prima.. in het begin was er ruis, maar door accurate reactie vanhelpdesk is die er ook uit...

ik denk dat het wel uitmaakt waar je woont, en hoeveel mensen er inde wijk dezelfde kabel gebruiken etc...


Bart
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 13:43    reactie #13
geplaatst door: iPetje
Ik heb slechte ervaring met @home met telefonie.
Samen met mij ook nog 4 collega's, 4 buren, 6 familieleden en 8 vrienden, die allemaal klachten hebben over de telefonie.
Je bent soms de hele dag niet bereikbaar, maar dat weet je zelf vaak niet eens, omdat je jezelf natuurlijk niet belt, maar je familie en vrienden wel.
Zo kwamen we er achter dat je zelf niet eens merkt dat je gewoon onbereikbaar bent, omdat de beller wel gewoon de telefoon toon hoort overgaan. Als je mekaar dan later spreekt, blijkt iedereen gewoon thuis te zijn geweest en geen telefoon heeft horen overgaan.
Verder is het vaker voorgekomen dat de telefoon onbereikbaar is als er tegelijk ge-internet wordt.
Al met al ellende bij de toch al veel trager zijnde internet verbinding dan we zogenaamd zouden moeten hebben.
From PC to Mac an never back
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
27 mei 2008 - 15:07    reactie #14
geplaatst door: Cailin Coilleach
Ik ga met DTPRonald mee... We hebben nu zo'n twee jaar Casema TriplePlay (TV, Internet, telefoon) en we hebben eigenlijk geen klachten. Soms een korte storing op een van de producten, maar dat is doorgaans ook weer redelijk snel verholpen.
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
28 mei 2008 - 16:04    reactie #15
geplaatst door: Leendert
Ik wacht al 4 weken op mijn installatiepakket met decoder van Casema. Inmiddels heten ze Ziggo, gisteren was de site nog blauw en vandaag zijn ze ineens stijlloos roze geworden. De dame aan de lijn was absoluut niet vriendelijk en klantgericht.

[BLOEMETJES-OM-TEKST-MODUS]
Ik bel ze elke week liefdevol op om ze even liefdevol aan hun afspraken te herinneren.
[/BLOEMETJES-OM-TEKST-MODUS]

:dozingoff:

Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
28 mei 2008 - 16:20    reactie #16
geplaatst door: Toinef
Zelf heb ik een 3 in 1 pakket van @home maar in het begin was het 0 in 1, de router moest opnieuw worden ingesteld, evenals de uitleg :reading: van de decoder niet klopte en de telefoon het eerst niet deed.
Alleen internet is wel altijd goed bevallen bij @home (ziggo) maar wij hebben hier in deventer nu glasvezel dus in de kerstvakantie (jaarcontract via @home :boring: ) gaan we over naar glasvezel.
Nu hopen dat dat wel in een keer werkt :tounge:
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
5 juni 2008 - 11:37    reactie #17
geplaatst door: MacFrankie
Heeft iemand aanbevelingen voor andere partijen dan Ziggo, bv Free Online, Glashart, ...?

Indien mogelijk triple play. Doel is wat minder geld uit te geven aan internet, telecom en televisie. Die kosten lopen nu de spuigaten uit.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
5 juni 2008 - 12:38    reactie #18
geplaatst door: Armand
Bezint eer gij begint ...

Ikzelf heb jaren @home gehad, geen telefonie maar wel digitale tv en internet. Heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Zo nu en dan wel een keer een verbinding weg ivm werkzaamheden maar deze werden dan ook vooraf duidelijk gemeld op de website... Dus geen probleem eigenlijk.

Totdat ik ging verhuizen en het briljante idee had om ook maar eens naar mijn providers te gaan kijken (ook omdat @home 30 euro verhuiskosten in rekening brengt). Omdat ik geen zin meer had in kabels in mijn huis ben ik eerst begonnen met Digitenne en wilde dus de tv bij @home opzeggen.. maar ja, dat kan dus niet want dan moet je ook je internet afzeggen (koppelverkoop?)..

Okay, dus ook maar internet van KPN.. en dat had ik dus niet moeten doen. Ik kan niet direct aangeven welke andere providers evt beter zijn dan @home (of Ziggo) maar ik kan je wel zeggen dat je NIET bij KPN moet zijn. En dan gaat het niet eens om de producten die ze leveren maar op de manier hoe KPN als bedrijf werkt... (hoewel ik Digitenne kwalitatief veel minder vindt dan digitale tv van Ziggo)..

Het zit mij inmiddels nu zo hoog dat ik er over na zit te denken om weer terug te gaan naar Ziggo maar ik wacht nog even totdat ze daar de zaken op orde hebben (en gestopt zijn met die belachelijke reclame campagne) ...

- Armand


IMac 24 Inch, 2,4 Ghz, Wireless keyboard and Mighty Mouse
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
5 juni 2008 - 13:22    reactie #19
geplaatst door: MacFrankie
@Armand: De bandbreedte door de ether is beperkt, waardoor het Digitenne signaal (DVB-T) veel meer gecomprimeerd is dan een digitaal kabel signaal (DVB-C).
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
6 juni 2008 - 09:15    reactie #20
geplaatst door: Armand

Citaat
MacFrankie om 13:22, 5-06-2008
@Armand: De bandbreedte door de ether is beperkt, waardoor het Digitenne signaal (DVB-T) veel meer gecomprimeerd is dan een digitaal kabel signaal (DVB-C).

Daar kan ik mezelf wel iets bij voorstellen maar dat komt de kwaliteit dus niet ten goede ... Wel handig voor op de camping en zo ... dat dan weer wel .

- Armand

IMac 24 Inch, 2,4 Ghz, Wireless keyboard and Mighty Mouse
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
6 juni 2008 - 15:55    reactie #21
geplaatst door: Leendert
Half april aangevraagde spullen nog steeds niet gearriveerd. TV kijken is er dus nog steeds niet bij, laat staan bellen met hen. Als vandaag de spullen niet afgeleverd worden dan zeg ik het helemaal af en koop een schotel. De wachttijd voor telefonische hulp is op ieder moment van de dag meer dan 30 minuten en daarbij werd ik ook nog eens glashard in mijn gezicht beticht van liegen toen ik gisteren eindelijk wel een dame aan de lijn kreeg: "Meneer, u liegt. U heeft helemaal niets aangevraagd bij ons." Toen heb ik de telefoon erop gesmeten, zijn ze nu helemaal gek bij Ziggo! :mad:

[EDIT] TPG net in de straat, geen pakketje. Dus toch maar weer gebeld, kreeg nu al na 14 minuten iemand aan de lijn (10 ct. p/m) en eiste een Track & Trace nummer. Vertelde ze mij doodleuk dat ik pas vorige week een aanvraag had gedaan. Feit: ik heb een brief waarin staat dat het abo op 23 mei ingaat.  T&T geeft verzending op 5-6 aan. Hoe vaak moet ik zeggen tegen ze dat ik al op vrijdag 25 april een aanvraag heb gedaan toen het nog Casema heette. Daarop gaf ze aan dat ze er ook niets aan kon doen. Denk er nog maar even over na voordat je een dienst van ze wil afnemen: het kan weleens gebeuren dat je wacht en wacht en wacht, en betaalt, dat ook. Maar niets krijgt. [/EDIT]


[EDIT 2] Net met een extra rit bezorgd: een settop box. Zouden ze bij Ziggo meelezen hier soms? Neeeh, daar hebben ze het veel te druk voor volgens het voorkeuzemenu van de helpdesklijn.
[/EDIT 2]

Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
6 juni 2008 - 16:35    reactie #22
geplaatst door: MacFrankie
Ik denk dat ik maar mijn kabel en internet bij @Home en los daarvan telefonie via KPN naar mijn nieuwe adres verhuis (is een uitdaging, kan niet volgens de postcode check, en het huis wordt over 3 weken opgeleverd), en daarna maar eens kijken of Glashart, welke vanaf medio september bij ons komt, iets is...

Kost wel extra geld, maar voorkomt hopelijk veel problemen!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
6 juni 2008 - 18:28    reactie #23
geplaatst door: mneerhout
Voor internet gebruik ik Caiway kabel met 3mb/s supersnel dus, telefonie dmv een linksys spa3000 en voipbuster, da's pas goedkoop/gratis bellen en géén vertraging, voor TV een schotel met een dreambox tuner, alle zenders voor €10,- p/m  ja dan ook echt alle zenders wat je maar kunt bedenken en superscherp. Dreambox hangt via ethernet aan een onbekende server die alle kaarten beheerd, die gast zal wel binnen lopen zo.
Telefonie: is @Home / Ziggo wat?
6 juni 2008 - 19:01    reactie #24
geplaatst door: JJmac
Nooit geen problemen gehad met de Telefonie en internet van @Home
Ik gebruik maar 30% van m'n Mac, Maar dat is 30% meer dan Windows