Trage AirPort Express
20 juli 2014 - 15:56   
geplaatst door: Djowie
Hey,

Sinds gister heb ik een Airport Express en daar gebruik ik airplay bij. Deze stottert intens vaak, het geluid loopt niet synchroon met het beeld, ik kan niet kiezen voor airplay dan zegt het; "er zijn geen uitvoerinstellingen beschikbaar voor het geselecteerde apparaat." En ook boven in de menubalk staat er geen icoontje van airplay...

Iemand enig idee wat het kan zijn? Alles is verder up-to-date.

Thanks!

(Bewerkt door Djowie om 15:57, 20-07-2014)

Trage AirPort Express
20 juli 2014 - 16:19    reactie #1
geplaatst door: Rob en Rol
Welkom op het forum!
Het lijken 2 verschillende problemen. Het niet synchroon lopen is normaal, want er zit een vertraging in. Je kan dat oplossen met het programma Airfoil, zie http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
Dat het geluid stottert kan meerder oorzaken hebben. een trage wifi, storing van b.v. netwerken van je buren, iemand anders in huis die ook via wifi aan het internetten is, of doordat er devices in huis zijn (of je eigen lap- of desktop) die voortdurend verbinding zoeken met internet. Dat laatste is b.v. vaak het geval bij apps die om de zoveel tijd je locatievoorzieningen aan verre servers doorgeven. Ik had ergens gelezen (de Correspondent) dat er op smartphones soms wel 10 apps zijn die voortdurend verbinding maken met servers in verschillende landen.
Wat de oorzaak is is slechts vast te stellen door b.v. allerlei apparaten uit te schakelen, dan te kijken of het wat oplevert, of je kanaalkeuze te veranderen, etc.
Succes!
Trage AirPort Express
20 juli 2014 - 16:25    reactie #2
geplaatst door: Pieterr
Al veel informatie gegeven door Rob en Rol.
Aanvullend: lees ook dit recente topic nog even, voor tips.
http://www.macfreak.nl/forums/topic/6/7510/airplay-stottert/
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
Trage AirPort Express
21 juli 2014 - 00:13    reactie #3
geplaatst door: Rob en Rol
Ik kom nog even terug op mijn melding dat tientallen apps op smartphones (en waarschijnlijk dus ook tablets) voortdurend verbinding zoeken met servers in vele buitenlanden. De bedoeling van smartphones is vanuit het perspectief van het bedrijfsleven (althans een belangrijk deel er van) om zo veel mogelijk gegevens te verzamelen van de gebruikers, om hiermee profielen op te stellen, en die te vermarkten.
Daar kan je een moreel standpunt over hebben, maar dat is niet de context van mijn vorige post.
Vanuit het standpunt van een gebruiker met voortdurende hickups in een airplay-verbinding is het een lastig probleem: achter je rug om vindt permanent een intensief internetverkeer plaats dat een groot deel van je bandbreedte opsnoept. Voor inzicht in de intensiteit van dit verkeer (en de moreel/politiek implicaties er van) zie https://decorrespondent.nl/1034/Dit-gebeurt-er-allemaal-onder-de-motorkap-van-je-smartphone/45754701630-5b6c12f7