Groet,Sander.
Ook www.macuser.nl is voor iedereen van euronet / wanadoo weer bereikbaar.
JEhan Hoekstra
(Bewerkt door hvlint om 19:14, 12-04-2006)
Edit. Zou Apple zelf iets fout doen ? Van de .mac status pagina (wat is ons tijdverschil met PDT ?) :
.Mac will be undergoing scheduled maintenance from 3:00 to 4:00 PM PDT on 4/12/2006. During this time the account section of the .Mac website will be unavailable. All other services and sections of the website will be unaffected.Last Updated: 4/11/2006
(Bewerkt door macmenco om 19:11, 12-04-2006)
(Bewerkt door macmenco om 19:37, 12-04-2006)
(Bewerkt door macsiem om 22:44, 12-04-2006)
En ik heb nog steeds geen enkele e-mail van .Mac naar m'n desktop kunnen halen. Dat web-mail de laatste dagen wel bereikbaar was, gaf een beetje soelaas, maar daar heb ik .Mac niet voor.
Dat er voor .Mac slechts 1 mail-server beschikbaar is, wordt op de discussiefora van Apple vaak als oorzaak aangevoerd. Kijk bij:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=439815&tstart=0
(Bewerkt door Saturator om 9:03, 13-04-2006)
(Bewerkt door Saturator om 15:26, 13-04-2006)
(Bewerkt door Saturator om 15:27, 13-04-2006)
Apple schijnt niet helemaal vrij te pleiten want die beschikt over wel erg weinig (te weten: slechts een) mogelijkheid om verbinding te maken met de .Mac-dienst. Vooral voor het benaderen van de mail-server is dat funest. En ongebrijpelijk als je bedenkt dat het gaat om diensten waarvoor gebruikers relatief veel geld betalen (in mijn geval voor 2 abonnementen met uitgebreide opslag bijna 400 euro per jaar voor een dienst die al 10 dagen gestoord is en momenteel helemaal niet meer werkt).
In plaats van naar elkaar te verwijzen (c.q. elkaar de schuld te geven) is het naar mij idee de hoogste tijd dat Wanadoo (c.q. haar partner Level3) en Apple (de .Mac-dienst) de koppen eens bij elkaar steken om te overleggen hoe het probleem opgelost kan worden. Heb niet de indruk dat zoiets al is gebeurd (want als dat wel zo was, zou het probleem immers al lang opgelost zijn).
Grr Grr.
Ik heb contact opgenomen met apple-support. Zij weten van de problemen maar zeggen hier niets aan te kunnen doen. Op mijn statement dat het toch ook in hun belang is dat ik gebruik kan maken van betaalde .Mac diensten, werd opnieuw gesteld dat zij andere partijen niet kunnen vertellen hoe te werken. Op zichzelf juist maar toch teleurstellend dat vanuit Apple (in ieder geval officieel) geen druk wordt uitgeoefend. Op mijn suggestie dat ik mijn .mac abonnement dan maar zou gaan beeindigen (wat heb ik aan een dienst die ik niet kan gebruiken) werd "lauw" gereageerd.Ik verwacht dus nog niet zoveel. Ga echter wel verder om Apple's (niet via support) aandacht voor dit probleem te krijgen. Intussen maar hopen dat e.e.a morgen weer is opgelostGB