kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
15 november 2006 - 14:36   
geplaatst door: Berik
Hoe is de kwaliteit van UPC (internet en bellen) in Amsterdam tegenwoordig? Vroeger hoorde ik veel negatieve verhalen, maar die lijken verstomd te zijn...
Wij willen graag weg bij Tiscali, want dat bliijft maar niet werken. Natuurlijk willen we dan niet van de regen in de drup!

edit titel

(Bewerkt door erik bannenberg om 10:11, 16-11-2006)

kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
15 november 2006 - 16:59    reactie #1
geplaatst door: ouwe dibbes
Ik heb maak vanaf het begin al gebruik van UPC (bellen telefonie en internet) begonnen met een classic abootje van 8 Mb nu opgeschaald naar 20.
Heb eigenlijk geen klachten ben altijd online de telefoon werkt ook altijd en als je ze ergens voor moet bellen heb je ze zo aan de lijn. Let wel dit is mijn ervaring.
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
15 november 2006 - 17:45    reactie #2
geplaatst door: Robert
Wat zijn de problemen bij Tiscali?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
15 november 2006 - 20:37    reactie #3
geplaatst door: Berik
Tiscali haalt de snelheid over ISDN niet (afstand centrale), waardoor telefonie onbetrouwbaar is.
Verder onverwachte uitval ADSL, telefonie, lange (dure!) wachttijden servicedesk, steeds dezelfde vragen beantwoorden, steeds dezelfde antwoorden (die niet werken)...

Need I say more?

Al met al ben ik aan de helpdesk (a 0,30 euro/min) meer geld kwijtgeweest dan aan onze ISDN + XS4ALL, terwijl de overstap uit budgettaire overwegingen was...  :barf:

Ben dus nu aan het overwegen: een analoge lijn (natuurlijk geen garanties) of kabel :shutup:

Zijn er nog meer opties waar ik aan zou moeten denken?

kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
15 november 2006 - 23:14    reactie #4
geplaatst door: Robert
[news]Ik heb Tiscali met telefonie, maar heb daar altijd mijn ISDN-lijn naats gehouden en dat zou ik bij iedere aanbieder van VoIP doen. Eén gemiste klant kost me tenslotte meer dan de besparing per jaar aan abonnementskosten, en 4 lijnen is best handig.
:wink:

De afgelopen tijd ook veel gemuts met Tiscali gehad (kapotte modem vervangen door een kapotte modem etc.) met ook veel bellen en dus ook veel geld daar aan kwijt. Maar daar heb ik het met een paar helpdeskmedewerkers over gehad en de algemene concensus is dat als alles weer honderd procent werkt dat ik dan even een brief moet sturen en de kosten waarschijnlijk in de vorm van een stevige korting terug krijg.

Misschien ook een idee in jouw geval?[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
15 november 2006 - 23:50    reactie #5
geplaatst door: Berik
Goh, slim bedacht van je!

Maar ik heb intussen mijn abonnement opgezegd.

kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 00:47    reactie #6
geplaatst door: R Laribij
Mijn ervaringen met UPC zijn alweer van een flink tijdje terug. Toen was het IDD afgrijselijk. De verbinding en snelheid waren wel OK, maar ach en wee als er iets moest gebeuren.

Mijn slechtste ervaring kort samengevat: Na blikseminslag in een nabije kabelkast, wel binnen 1 dag weer TV. Nieuw modem 2 weken... Hierna nog 3 weken offline omdat modem niet gekoppeld was aan mijn account OID.
De helpdesk was helemaal het toppunt. Eerst 20 minuten betaald wachten, dan een standaard riedel aan oplossingen, in de wacht gezet worden, verbinding verbreken(meermalen :crazy: )

BTW, als ze nog steeds MAC adres uitlezen, krijg je met een airport geen verbinding. Met elke andere router kan je je MAC adres klonen, maar dus niet bij een airport..

kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 02:36    reactie #7
geplaatst door: Jan van Es
Ik doe al mijn  bellen nog steeds via KPN Telecom, dus daar kan ik niks van zeggen. Maar internet heb ik de afgelopen (2 of 3) jaren via Chello gedaan, ben pas (een half jaar geleden) overgestapt naar Tiscali.

Over Chello was ik op zich niet geweldig ontevreden. Een enkele keer werkte het niet, maar dat kwam gelukkig niet al te vaak voor. Maar de prijs was relatief hoog en vooral het gedoe met dat vaste MAC-adres hing me de keel uit (kostte mij ook geld in de vorm van een broadband router). Support i.h.a. slecht.
Opzeggen was nog een probeem apart, want UPC/Chello heeft zijn afdelingen blijkbaar verspreid over heel Nederland, en het is natuurlijk geheim waar je opzegging heen moet. Mijn aangetekende brief raakte dan ook 'kwijt'.

Bij Tiscali betaal ik voor een vergelijkbare snelheid ongeveer de helft, en ik vond de efficiënte behandeling van mijn aanvraag indrukwekkend. In no time was ik aangesloten en online. Support heb ik nog niet nodig gehad. Wel heb ik een keer een halve dag (maar schriftelijk aangekondigd) zonder verbinding gezeten vanwege "opwaardering van het netwerk".

kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 09:25    reactie #8
geplaatst door: Flix

Citaat
R Laribij om 0:47, 16-11-2006
BTW, als ze nog steeds MAC adres uitlezen, krijg je met een airport geen verbinding. Met elke andere router kan je je MAC adres klonen, maar dus niet bij een airport..

Je kunt al jaren het MAC adres van de AirPort doorgeven, zodat het gewoon werkt; of het online regelen via http://provisioning.upc.nl/
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 09:58    reactie #9
geplaatst door: Berik
betekent dat MAC adres uitlezen dat ik er niet meerdere PC's aan kan hangen, of moet ik dan een (wireless) router er tussen hangen en daarvan het MAC adres doorgeven?
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 10:12    reactie #10
geplaatst door: Berik
Ik zie nu ook iets over Orange Family. Ervaringen?
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 10:13    reactie #11
geplaatst door: Flix
Voor het (tegelijkertijd) internet gebruik van meerdere computers heb je toch al een router nodig.
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 10:19    reactie #12
geplaatst door: Berik
en die router wordt niet meegeleverd bij UPC?
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 10:39    reactie #13
geplaatst door: JH
Ik heb van UPC nooit iets anders gehad dan eeen simpel modem met één ethernet-aansluiting. Een eigen (draadloze) router is dus noodzakelijk als je met meerdere computers wilt werken.
Mac-musician
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 11:09    reactie #14
geplaatst door: Berik
Nou, intussen alles sales-afdelingen aan de lijn gehad:

- Tiscali de deur uit  :mad:
- Orange kan alleen met een bestaand KPN nummer (zinloos dus)
- bij UPC moet ik een modem aanschaffen (wat zij in de 'aanbieding' hebben voor €80)

Dus het wordt:
- KPN analoog
- XS4ALL Lite

allemaal bedankt voor het meedenken!

kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 11:23    reactie #15
geplaatst door: Meyotch

Citaat
erik bannenberg om 11:09, 16-11-2006
Nou, intussen alles sales-afdelingen aan de lijn gehad:

- Tiscali de deur uit  :mad:
- Orange kan alleen met een bestaand KPN nummer (zinloos dus)
- bij UPC moet ik een modem aanschaffen (wat zij in de 'aanbieding' hebben voor €80)

Dus het wordt:
- KPN analoog
- XS4ALL Lite

allemaal bedankt voor het meedenken!

Ik kreeg het modem van UPC alleen moest ik er wel 50 euro borg voor betalen. Wat ik wel appart aan moest schaffen was de router. Maar daar kan je elke router voor gebruiken.

kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 11:47    reactie #16
geplaatst door: Berik
ja sorry, ik bedoel natuurlijk de draadloze router
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 12:28    reactie #17
geplaatst door: Vitruvius

Citaat
Felix Oude Ophuis om 9:25, 16-11-2006

Citaat
R Laribij om 0:47, 16-11-2006
BTW, als ze nog steeds MAC adres uitlezen, krijg je met een airport geen verbinding. Met elke andere router kan je je MAC adres klonen, maar dus niet bij een airport..

Je kunt al jaren het MAC adres van de AirPort doorgeven, zodat het gewoon werkt; of het online regelen via http://provisioning.upc.nl/

Een airport (express/base station) heeft toch een netwerkkaart en dus ook een mac adres?
En waarom zou je dat kloonen?
Gewoon de modem uit het stopcontact trekken, airport eraan en na 30 sec de modem er opnieuw aanhangen: airport krijgt ip-adres en jij krijgt er dan één van de airport. Zoals bij eender welke (draadloze) router.
Of moeten jullie in nederland je mac adres doorgeven aan de provider en dus dat opnieuw doen als jullie een nieuwe computer aansluiten?? :wacko:

Archaeology is fun, opgraven is afzien! MacBook Pro, iMac, iPhone, iPad.
Ergens in de evolutie is er iets gigantisch fout gegaan.
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 13:25    reactie #18
geplaatst door: Borgmonster
Nu vraag ik mij toch af hoe het zit als je je iMac via een kabel op het UPC modem hebt aangesloten en je een in de iMac ingebouwde Airport wilt gebruiken voor koppeling met een andere computer.

Werkt dat dan? Kun je dan ook met die andere computer, via de Airport van de iMac die via draad met het modem is verbonden, internetten?
En kan dat dan gelijktijdig met de iMac?

iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD - MacBook Pro 13" - iPhone 6S - iPhone 11 Pro
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 13:42    reactie #19
geplaatst door: Vitruvius
op de imac internet delen aanzetten en het werkt (systeemvoorkeuren -> delen -> internet)
Archaeology is fun, opgraven is afzien! MacBook Pro, iMac, iPhone, iPad.
Ergens in de evolutie is er iets gigantisch fout gegaan.
kwaliteit UPC? (&Tiscali & Orange)
16 november 2006 - 13:51    reactie #20
geplaatst door: Flix

Citaat
Vitruvius om 12:28, 16-11-2006
boel woordjes

IP adres in niet gelijk aan het MAC adres, en ja, UPC gebruikt nog MAC adres controle; komt uit een ver verleden toen je nog maar met één computer mocht internetten.

@Borgmonster: het kan gewoon, want de iMac is in jouw geval de router en daar is het MAC adres van bekend bij UPC.