Network diagnostics
23 oktober 2007 - 09:08   
geplaatst door: inkiepinkie
Sinds vrijdag loopt mijn internet heel traag. Soms had ik helemaal geen internet. Safari start dan soms het programma Network Diagnostics op en daar gaf ie aan dat verbindingen goed waren maar dat het fout gaat bij Internet en Server. Dus de laatste twee "lampjes" werden niet groen. Dus vermoedde ik dat het niet aan mijn computer, netwerk of verbinding met de provider ligt. Maar het Internet blijft traag, pagina's laden heel langzaam in. Een software update van Apple kwam wel met normale snelheid binnen. Heb zowel mijn computer, modem als router gereset maar geen enkele verbetering. Kan wel de helpdesk van mijn provider bellen maar die zullen zeker weer zeggen dat er niets aan de hand is en dat het aan mijn computer ligt.

Kun je dat Netwerk Diagnostics programma ook zelf opstarten zodat ik kan zien wat hij nu als oorzaak aangeeft of is er een andersoortig programmaatje voor?

Configuratie Intel Imac met OS X 10.4.10 Netgear draadloze router.

Network diagnostics
23 oktober 2007 - 09:29    reactie #1
geplaatst door: Buibkier
Het probleem is al eens eerder aan de orde geweest. En ook toen heb ik gezegd
dat het een vrij vaag probleem is. Heb het zelf ook gehad en na veel dingen
proberen (waar niets van hielp) was het probleem na een paar dagen uit zichzelf
weer opgelost. Ik heb nooit kunnen achterhalen wat het is geweest. Maar van die
paar keer dat ik het probleem ook hier langs heb zien komen, loste het zichzelf
ook weer op.

Mijn advies dus: niets aan doen en een paar dagen geduld hebben! :)

"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon  (iMagine)
Network diagnostics
23 oktober 2007 - 09:41    reactie #2
geplaatst door: moi
@inkiepinkie

Sinds ik een router heb (US Robotics) geplaatst
heb ik hetzelfde ook steeds zelfs een paar keer per dag.
Ook diagnostics geeft dan de 1e 3 lampjes groen en de laatste 2 lampjes geel.
Mijn remedie is de router te resetten door de stroom er 30 sec af te halen.

m o r e o r l e s s r u l e s
Network diagnostics
23 oktober 2007 - 09:41    reactie #3
geplaatst door: Flix

Citaat
inkiepinkie om 9:08, 23-10-2007
Kun je dat Netwerk Diagnostics programma ook zelf opstarten zodat ik kan zien wat hij nu als oorzaak aangeeft.

Systeemvoorkeuren>Netwerk>Help... (onderop)>Diagnostische info...
Network diagnostics
23 oktober 2007 - 10:44    reactie #4
geplaatst door: inkiepinkie

Citaat
Felix Oude Ophuis om 9:41, 23-10-2007

Citaat
inkiepinkie om 9:08, 23-10-2007
Kun je dat Netwerk Diagnostics programma ook zelf opstarten zodat ik kan zien wat hij nu als oorzaak aangeeft.

Systeemvoorkeuren>Netwerk>Help... (onderop)>Diagnostische info...

Ja, dat bedoel ik! Bedankt..... lost het probleem verder niet op maar toch bedankt. Ik zal inderdaad nog maar wat geduld betrachten.
Network diagnostics
23 oktober 2007 - 11:38    reactie #5
geplaatst door: inkiepinkie
Nou, posten op MacFreak blijkt te werken. Het probleem is spontaan opgelost!  :biggrin:
Network diagnostics
24 oktober 2007 - 19:28    reactie #6
geplaatst door: Buibkier
En dat is 3 uit 3! :cool:  :happy:
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon  (iMagine)
Network diagnostics
25 oktober 2007 - 13:17    reactie #7
geplaatst door: heuvelrach
Ik heb dit ook met een zekere regelmaat (net nog gehad). Airport Express herstarten helpt meestal, soms moet ook de modem een schop krijgen (uit/aan). Dan werkt het weer een tijdje goed, soms enkele maanden en dan ben je het weer vergeten. En dan komt het in alle hevigheid terug. Ik kan er geen touw aan vastknopen: zijn slechte updates de oorzaak, omgevingsfactoren of is het louter toeval?
iMac alu 20", 2,4Ghz, 320 GB, 2GB, OS X 10.6
Network diagnostics
25 oktober 2007 - 13:35    reactie #8
geplaatst door: mvdg
Internetverbinding die plotseling trager werkt zonder dat je zelf iets gedaan hebt, ligt bijna altijd aan dns-problemen. Voor zowat alles wat je via internet doet moet immers dns gebruikt worden. Dergelijke problemen liggen regelmatig aan de kant van de provider, of soms wordt er in je lokale netwerk ergens een verkeerd adres onthouden. In dat laatste geval helpt het soms om de boel opnieuw te starten (je computer en modem/router), in het eerste geval moet je gewoon afwachten.
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl