Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 11:59   
geplaatst door: Jozef
Sinds enige dagen kan ik geen mail verzenden. Ontvangen is geen probleem. Ik werk met MBP op Lion.
Alvast bedankt voor de reactie.
Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 12:02    reactie #1
geplaatst door: Spooter
Foutmelding???

Iets verandert aan je mail programma instellingen, verandert van provider?

Gebruik je een ander netwerk waaraan een andere smtp host is gekoppeld?

Relay van versturende mailserver is vaak niet toegestaan...

Iets meer info graag...

Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 12:37    reactie #2
geplaatst door: Jozef
Sorry, inderdaad weinig info. Server uitgaande post SMTP(bij alle servers) staat tussen haakje OFFLINE.
Ik heb tot nu toe niets veranderd in de instellingen.
Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 13:06    reactie #3
geplaatst door: greatgriffin
"Online" zetten  :wacko:
Five to one baby, one in five, no one here gets out alive
Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 13:16    reactie #4
geplaatst door: Jozef
Helaas, in de voorkeuren staat achter de servers tussen haakjes (offline), maar ik ontvang ondertussen gewoon mail. Kan nergens vinden waar ik dit kan veranderen. Kan wel via me.com (webmail) verzenden.
Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 13:29    reactie #5
geplaatst door: Kiiruna
menu, postbus, gebruik account online.
MacBook Pro 14 inch - Apple M1 Pro - 16 GB - iPhone SE 1e gen. - 32 GB - Apple Watch series 7
Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 15:18    reactie #6
geplaatst door: Goodheart
Kan ook zijn dat je provider je uitgaande SMTP blokkeert omdat er bijvoorbeeld SPAM wordt verzonden vanaf je IP-adres.
Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 17:53    reactie #7
geplaatst door: Jozef
Kilruna,
Mail staat online, maar het gekke is dat inkomende post gewoon binnenkomt, maar dat uitkomend niet te versturen is. Ik krijg dan de melding een andere server te kiezen, maar die staan dan tussen haakjes offline aangegeven.
Zoals eerder gemeld kan ik wel in- en uitgaand via Mobile Me (webmail).

Ik begrijp er niets van. Zonder verandering in de instellingen ontstond eergister het probleem.

Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 19:23    reactie #8
geplaatst door: Flix
Inkomende en uitgaande post zijn aparte grootheden, dus gek is dit niet.
Ben je wel verbonden met je eigen draadloze netwerk, en niet toevallig die van de buren of zo?
Welke provider heb je?
Mail verzenden lukt niet
6 september 2011 - 23:10    reactie #9
geplaatst door: johul
Ik had dit probleem ook de afgelopen 2 dagen. Kon wel mail ontvangen en niet verzenden. Verzenden lukte wel met een dongel buiten het netwerk/provider om. Dus ben daar gaan zoeken.

De uiteindelijke oplossing heb ik gevonden door het poortnummer aan te passen in 993 (Advance instellingen bij mail) en SLL aan te vinken. Alles draait weer als een zonnetje.

Waarom dit moest in mij onduidelijk ook ik had geen instellingen aangepast.
Mogelijk zijn de beveiligingsinstellingen aangepast bij onze Provider (Ziggo).

groet,

Joost

Mail verzenden lukt niet
7 september 2011 - 00:10    reactie #10
geplaatst door: perfectmacsolutions
... Of gebruik de SMTP server van je internet provider. Deze zal doorgaans verzenden van mail van IP adressen van hun klanten toestaan.
Apple Macintosh consultant - http://www.perfectmacsolutions.nl
Mail verzenden lukt niet
7 september 2011 - 11:07    reactie #11
geplaatst door: Jozef
Ik maak nu even gebruik van mijn andere laptop. Instellingen vergeleken. Blijkt gelijk aan de laptop met de problemen. Provider is ziggo en zal nu even gebruik maken van de tips die ik zojuist gelezen heb.
Iedereen bedankt en zodra de oplossing gevonden is, laat ik het weten.
Mail verzenden lukt niet
7 september 2011 - 13:18    reactie #12
geplaatst door: Jozef
Verzenden werkt weer. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Mail verzenden lukt niet
7 september 2011 - 15:23    reactie #13
geplaatst door: Flix
En het goede antwoord was...?