Wireless netwerk op werkplek
26 januari 2005 - 11:35   
geplaatst door: m-training
Ik heb een wireless router die ik wil gaan inzetten als access point (tenminste, ik denk dat ik het zo moet noemen...).
De situatie is als volgt: Op mijn werkplek zit er in de muur een aansluiting voor een ethernet netwerk. Hier zit nu een iMac met een kabel op aangesloten. Ik hoef alleen maar DHCP op de iMac aan te zetten om verbinding te maken. Geen invoer van gebruikersnaam of wachtwoord dus.

Nu wil ik mijn wireless router (Canyon CN-WF506, wireless + 4 extra poorten) gaan inzetten om zowel de iMac (via ethernet) als mijn PowerBook Titanium (Airport, geen extreme) aan te sluiten op het netwerk.

Hoe moet ik de router nu instellen om dit te bewerkstelligen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Merijn is eigenaar en trainer bij M-Training. Hij begeleidt zowel zakelijke als niet-zakelijke gebruikers in het gebruik van hun Apple devices.
Wireless netwerk op werkplek
27 januari 2005 - 00:02    reactie #1
geplaatst door: m-training
De oplossing was eenvoudig...
Ik heb de router gereset en vervolgens aangesloten. Alles werkte 'out of the box'.

Wat is zo'n Mac toch fijn  :biggrin:

Merijn is eigenaar en trainer bij M-Training. Hij begeleidt zowel zakelijke als niet-zakelijke gebruikers in het gebruik van hun Apple devices.
Wireless netwerk op werkplek
27 januari 2005 - 09:41    reactie #2
geplaatst door: Thomas
Je hebt nu wel een beveiligingsnachtmerrie gecreeerd. Iedereen kan nu het netwerk van je bedrijf wireless in, en daar misbruik van maken. In het beste geval hebben ze alleen toegang tot wat printers en je router, als het tegen zit zitten ze nu jullie finacniele verslagen door te nemen. Beveilig die boel alsjeblieft NU!

Als ik je baas was en hierachter zou komen was dit acuut je laatste werkdag.

Thomas

Wat ik hier uitkraam is puur mijn persoonlijke mening.