MobileMe & iCal
3 augustus 2008 - 20:30   
geplaatst door: Sarah
Hoi,

Ik heb volgend probleem:
Wanneer ik mijn agenda op mijn iPod Touch verander dan komt deze verandering niet voor in mijn MobileMe online en/of op mij iMac. Alle instellingen staan goed en de mails zijn ook in orde.
(ook al heeft MobileMe af en toe kuren :cheesy: )

Het is toch zo dat alles zou moeten aangepast worden iPod Touch naar iMac naar MobileMe en omgekeerd?

Heb nu al sedert de aanvang een abo op MobileMe en at mij betreft nog niet echt zijn centen waard, meer problemen dan goed gaan .... handmatige interventies zijn meer nodig dan zoals het zou mogen zijn ... indien geen verbetering dat gaat op het einde van mijn jaar de MobileMe op slot  :wacko:


:sad:

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
MobileMe & iCal
3 augustus 2008 - 21:04    reactie #1
geplaatst door: rgfoto
Heb je wel aangegeven dat je automatisch wilt syncen in de MobileMe in de systeemvoorkeuren?
Eén beeld zegt meer dan duizend woorden.
http://www.glastrafoto.nl
MobileMe & iCal
3 augustus 2008 - 23:01    reactie #2
geplaatst door: Peter Villevoye
Op de Status-pagina van MobileMe kan je een heel verhaal lezen
over het wel en wee van juist dit soort synchronisatie-problemen.
Volg de aanwijzingen en dan komt het allemaal weer in orde !

http://www.apple.com/nl/mobileme/status/

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
MobileMe & iCal
4 augustus 2008 - 21:23    reactie #3
geplaatst door: ouwemac
@Peter Villevoye
Wat mij betreft moeten de opstellers van het stappenplan op: http://www.apple.com/nl/mobileme/status/ er wel even bijzetten dat je je .mac account moet omzetten naar .me. Pas dan voltrekt zich het "wonder" van de spontane syncing      :wacko:     alle kanten op.
Dus op je device je .mac verwijderen en vervangen door .me, daarna gaat het (bijna) vanzelf.

 

(Bewerkt door ouwemac om 21:24, 4-08-2008)

…….
MobileMe & iCal
4 augustus 2008 - 21:29    reactie #4
geplaatst door: Zormac
Vorige week 10.5.4 geïnstalleerd en met Me helaas geen enkel probleem. Het account van .mac werd automatisch aangepast naar me.com en werkt als een zonnetje
MobileMe & iCal
11 augustus 2008 - 19:33    reactie #5
geplaatst door: iTom
Hoe kan je het volgende oplossen?

Ik heb vandaag op mijn "Werk Mac" mijn agenda's aangepast. Deze werden gesynct met mijn MobileMe Clowd.
Op mijn iPhone blijken de agenda's maar niet te syncen.
Nu thuis zet ik mijn "Thuis Mac" op en de agenda's worden netjes gesynct en ik zie dat de veranderingen die ik op het werk gedaan heb, inderdaad ook hier thuis worden doorgevoerd.

Voor de zekerheid de iPhone aangesloten op de thuis mac, en zoals het hoort start iTunes op en maakt hij een reservecopie en begint hij te syncen.

Maar als ik vevolgens ga kijken op de iPhone, zijn de agenda's nog steeds niet aangepast.

Hoe kan je dit oplossen? Is er een toets die je kan indrukken dat hij nog eens synct met de clowd? Of moet ik de iPhone resetten? Zo ja, welke gegevens gaan dan verloren?

MobileMe & iCal
16 oktober 2008 - 22:44    reactie #6
geplaatst door: LRO
Hoi allemaal,

Ik ben sinds vandaag gebruiker van Mobile Me, maar ondervind de volgende problemen:
1) ICal synchroniseert niet. Mijn agenda vanaf mijn IMac komt niet op mijn cloud
2) Idem met mail; de verschillende mappen worden niet weergegeven op de cloud

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,
Liesbeth

MobileMe & iCal
16 oktober 2008 - 22:58    reactie #7
geplaatst door: JH
Heb je de boel wel goed ingesteld in de Systeemvoorkeuren->MobileMe ?
Mac-musician
MobileMe & iCal
30 oktober 2008 - 16:35    reactie #8
geplaatst door: LRO
Ja, volgens mij is alles bij systeemvoorkeuren goed ingesteld. De mappen in 'mail' staan nu onder lokaal. Moet ik deze naar ergens anders verplaatsen?