MACHINEHEAD om 16:07, 30-01-2005
Ik word er zo langzamerhand knettergek van: Ik ben een ibook (b/w 300mhz) voor een collega aan het instellen voor het gebruik van internet via de interne modem. Zij heeft haar inbelnummer e.d. aan mij doorgegeven zodat alles straks mooi voor elkaar is... welnu, dat inbelnummer drijft mij tot waanzin!
Het inbelnummer is van Versatel (voorheen Zonnet) en is: 06760-75030
Dat 06760 nummer is een speciaal telefoonnummer voor internet/data. De service provider kan zelf de tarieven bepalen (even goed opletten dus of meer in rekening wordt gebracht dan normaal lokaal telefoontarief!). Niet alle telecom providers staan toe dat je naar het 06760 nummer kan bellen. Meestal kan je via een mobiele telefoon een 06760 nummer niet bellen. Ook vanuit het buitenland is de kans groot dat het niet lukt. Heb je een telefoonaansluiting via de kabel, of via adsl dan heb je ook grote kans dat het niet werkt. In dat geval even navragen bij je telecomprovider of ze 06760 nummers ondersteunen.
Heb je een 'vast'abonnement bij KPN dan zou 06760 zeker moeten werken (vanuit Nederland). Werkt dat niet dan kan de oorzaak liggen in bijvoorbeeld je telefooncentrale die dat nummer blokkeert. Het kan ook zijn dat je gebruik maakt van carrier-preselect (al dan niet automatisch) in dat geval ook grote kans dat het niet werkt. Je moet de carrier-preselect dan even uitschakelen.
Sommige providers hebben voor inbellen vanuit het buitenland of voor mobiel aan apart inbelnummer (vaak een 0222 nummer op Texel!).
Maar de helpdesk van je provider zou je met de 06760 vraagstukken moeten kunnen helpen. Zo niet: gauw opzoek naar een betere provider!