Tiscali; anderen met betere ervaringen?
12 maart 2006 - 10:10    reactie #25
geplaatst door: Stan van den Hark
Tja. You get what you pay for...

Ik ben bang dat mensen nog wel eens te vaak denken dat voor veel minder men dezelfde kwaliteit en service kan verwachten. Vaak gaat dat wel goed, maar helaas niet altijd..
Ik heb hier op Macfreak al heel veel gelezen dat Xs4all gewoon erg goed is... Daar betaal je natuurlijk voor. En momenteel is KPN telefonie nog steeds stukke betrouwbaarder dan welke voip ook
@Erik: blij voor je dat het nu weer werkt.

Give me coffee and no one gets hurt !
Tiscali; anderen met betere ervaringen?
12 maart 2006 - 10:53    reactie #26
geplaatst door: demeeuw

Citaat
MacWim om 23:46, 10-03-2006
Meeuw,

Ik heb ook nog mijn KPN-lijn aangehouden. Maar dat is niet gratis hoor! :sad:
Kost toch ruim 36 euri per twee maanden!

Pardon??   :dontgetit:

Budget bellen bij KPN kost 9.67 euro/maand

Demeeuw

Gegroet, DeMeeuw
Tiscali; anderen met betere ervaringen?
12 maart 2006 - 10:56    reactie #27
geplaatst door: Lux
Ja allemaal leuk en aardig. Maar als je uiteindelijk na opzegging KPN weer terug wilt naar KPN Als je niet tevreden zijn met Tiscali-telefonie?
Zijn er dan weer nieuwe aansluitkosten ofzo? :nervous:
Tiscali; anderen met betere ervaringen?
12 maart 2006 - 11:02    reactie #28
geplaatst door: Robert
[news]Even voor de duidelijkheid: uit 'common sense' en omdat het belangrijk voor mijn werk is heb ik één ISDN-2 lijn aangehouden voor binnenkomend telefoonverkeer. Maar verder loopt mijn adsl en al het uitgaande telefoonverkeer via Tiscali en ik ben daar erg tevreden over (en mijn portemonnee ook ;))

Ik heb een klant met adsl via xs4all en ik zou niet weten wat daar beter aan is, heeft meer uitvallende en hikkende connecties gehad dit jaar en contact met de helpdesk is niet beter of slechter. Dit even omdat er onder MacFreak gebruikers een (voor mij onverklaarbare) voorkeur voor xs4all lijkt te bestaan waarvan ik niet begrijp waarom. (ik heb zelf ook vroeger bij xs4all gezeten en ben er weggegaan omdat ik ronduit belazerd werd)

Hoe dan ook; in een draadje als deze gaat het altijd om iemand met een probleem en een andere provider aanraden is dan een beetje vreemd. Bij iedere provider ontstaan problemen, ze zijn geen van alle heilig.
(over Planet heb ik ook nog wel wat horrorverhalen...)

Wat betreft het opheffen van je telefoonlijn en helemaal overgaan op voip: lijkt me uiterst onverstandig temeer omdat er geen enkel financieel voordeel is. In geval van een isdn-lijn is het nog altijd verstandiger om een bel-budget lijn aan te houden, dezelfde kosten maar veel betrouwbaarder.[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Tiscali; anderen met betere ervaringen?
12 maart 2006 - 11:50    reactie #29
geplaatst door: PeterT
Hier voornamenlijk problemen met Tiscali telefonie.
Ik gebruik Tiscali nu 1,5 jaar. Tot november 2005 alleen ADSL.
Tot november werkte alles na behoren. Geen klachten.

Sinds ik telefonie gebruik is het wispelturig.
Gemiddeld 1x per twee weken dien ik het modem te resetten, omdat er helemaal geen verbinding is.
Soms krijgen externe bellers helemaal geen contact, of met een vertraging.
De laatste weken is Tiscali telefonie twee maal uitgevallen door een grote storing.
Modem heeft de laatste firmware update.

Mijn ervaring met Tiscali telefonie is tot op heden bedroevend te noemen.
Ook de telefonische helpdesk procedure is mij een doorn in het oog. Vorig jaar was deze nog tegen normaal tarief. Nu ben je als VOIP beller gedwongen via je mobiel te bellen bij een grote storing.
Hier zou men een andere oplossing (lees goedkoper en sneller) kunnen bieden.


(Bewerkt door PeterT om 11:55, 12-03-2006)

MacBook Pro (medio 2010)
Tiscali; anderen met betere ervaringen?
12 maart 2006 - 12:29    reactie #30
geplaatst door: Robert
[news]Kennelijk zitten er grote verschillen tussen de verschillende centrales, (en misschien telt de afstand tot de centrale ook mee?) vriend van mij die tegelijk is overgestapt geeft hetzelfde beeld: geen problemen, goede connectie en telefonie ook nauwelijks klachten (alleen een lijn die eens in de twee maanden even wegvalt). Maar we zitten inderdaad op dezelfde centrale en allebei er maar een paar straten er van af.

Dat ze het helpdesknummer van lokaal in een 0900 hebben veranderd vind ik ook jammer en ik zou in jouw (@ PeterT) geval in ieder geval meteen weer een belbudget lijn nemen. Ik neem aan dat het Tiscali-abonnement dan weer met dezelfde 10 euro omlaag gaat als wat je weer bij de KPN gaat betalen. Niet ideaal, maar in ieder geval een manier om de mobiele kosten te vermijden.[/news]

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Tiscali; anderen met betere ervaringen?
12 maart 2006 - 12:49    reactie #31
geplaatst door: MacWim

Citaat
demeeuw om 10:53, 12-03-2006

Citaat
MacWim om 23:46, 10-03-2006
Meeuw,

Ik heb ook nog mijn KPN-lijn aangehouden. Maar dat is niet gratis hoor! :sad:
Kost toch ruim 36 euri per twee maanden!

Pardon??   :dontgetit:

Budget bellen bij KPN kost 9.67 euro/maand

Demeeuw

Bedankt Meeuw, da's weer snel verdiend - ik had nog steeds BelBasis (want met CPS, dat dus kan komen te vervallen).  :biggrin:

Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 13 mini | iPad 2025 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Tiscali; anderen met betere ervaringen?
12 maart 2006 - 14:27    reactie #32
geplaatst door: demeeuw
Lijkt me fijn plan....

Overigens: ik heb alhier ook eigenlijk nooit problemen gehad met mijn telefonie.
Dus lijkt dus inderdaad afhankelijk van waar je zit/welke centrale...

Heb zelfs mijn azureus tegenwoordig,in tegensteling wat wordt geadviseerd, vol open staan wat betreft mijn upload.
Dat geeft ook geen enkel probleem voor mijn telefonie....
(internet wordt danwel wat trager....)

Demeeuw

(Bewerkt door demeeuw om 14:28, 12-03-2006)

Gegroet, DeMeeuw