http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/mededelingen/
gek he???
Als je ook niet via TUNNELBUILDER binnen kan komen kan je wel ophouden met zoeken,dat licht echt bij Planet.
Maar ehh, zou dit toch algemene probleem veroorzaakt kunnen worden door de laatste beveiligingsupdate die ik via update gelijktijdig met de update van iMovie heb gedownload ? Qua tijd zou het kunnen ?
Gertjan om 10:42, 12-03-2003Maar ehh, zou dit toch algemene probleem veroorzaakt kunnen worden door de laatste beveiligingsupdate die ik via update gelijktijdig met de update van iMovie heb gedownload ? Qua tijd zou het kunnen ?
De problemen met Planet stammen al van voor deze update en hebben ook niets met de Mac te maken.
En toch werkt het niet: wie liegt er in dit rijtje ?
Overeenkomst met anderen is de datum op of rond 10-3 waar meerdere Maccers problemen hebben gekregen, onafhankelijk van de provider; toch KPN (vergelijk de plotselinge software aanpasing van de postbank met Girotel waardoor Maccers ontkoppeld werden) ?
Aangevuld 12-03 20:45:-------------------------------Ben er wel uit hoor, zie Apple support onder OS X, zoek naar VPN. Dus waarschijnlijk een software aanpasing door derden zonder aandacht voor de Apple gemeenschap, die zich wellicht als de kippenpest zal verspreiden (no offence)
(Bewerkt door Gertjan om 20:48, 12-03-2003)
(Bewerkt door Gertjan om 20:50, 12-03-2003)
-----Oorspronkelijk bericht-----Van: Zakelijk ADSL Techniek Mailbox
Geachte heer van Bers,
Naar aanleiding van uw email kunnen wij u het volgende mededelen.
De afgelopen week hebben wij meer van dergelijke problemen gevonden, KPN blijft echter zeggen dat er niets aan de hand is geweest, ondanks dat meerdere mensen een storing in regio Breda hebben gemeld. Voor veel klenten was het voldoende om alles te resetten, anderen moesten alle instellingen nalopen en alles opnieuw goedzetten. Ook hebben wij een probleem gehad met een klant Met Mac OS X (10.2.4) die via de VPN functie van Mac OS X 10.2x een verbinding maakte, maar dit opeens niet meer voor elkaar kreeg. Deze klant heeft op ons aanraden het programma PPTPgui geinstalleerd en nu werkt de verbinding weer prima. Misschien is dit laatse voor u een mogelijk om te testen, aangezien u het oude ethernet modem heeft (5 lampjes aan de voorkant). Mocht dit niet voldoende zijn, dan hoor ik graag meer van u.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Arjan Vos Customer ADSL support
Dat er softwarematig iets bij de provider is aan te passen lijkt mij vreemd, omdat uw verbinding volledig bij KPN plaatsvind. Pas als u eenmaal verbinding heeft komt u bij Tiscali terecht en dit staat los van uw eventueel verbinding met de KPN. Het enige wat ik zeker weet is dat mensen die de PPTP functionaliteit van Mac OS X 10.2.x gebruiken na verloop van tijd problemen met verbinden krijgen. De enige goed werkende oplossing is het weer terug gaan naar het (gratis) programma PPTPGUI, hiermee moet het mogelijk zijn om een werkende verbinding te maken. Het programma DigiTunnel is een uitgebreidere versie van PPTPGUI en is niet perse noodzakelijk om uw verbinding weer aktief te maken
Tot zover de reactie van de Tiscali helpdesk