Planet internet snotverdikkie
4 maart 2003 - 18:14   
geplaatst door: FJ
Het volgende:

Vorig jaar november heb ik schriftelijk gevraagt of mijn comfort abbo verandert kon worden in een Advanced.

Dit heeft heel lang geduurd totdat ik begin februari ineens geen ADSL meer had. Ik kijken bij mij gegevens (via mijn laptop) bleek dat ik van zaterdag op zondag overgegaan ben van comfort naar Advanced.

Ik de juiste inlognaam invullen maar hij deed het niet. Na een paar keer bellen had ik anderhalve week later weer ADSL. Maar geen Advanced snelheid.

Toen ik belde met Planet, werd ik doorgeschakelt naar de Technische dienst. Deze beloofde mij dat KPN mij zou bellen. 'S avonds werd ik gebeld door KPN en die vertelde mij doodleuk dat PLanet geen aanvraag gedaan had.

Ik weer bellen met Planet (er zijn meer dan 10 wachtende voor u), werd mij verzekert dat er een nieuwe ticket (e-mail) werd aangemaakt.

Ik een paar dagen later bellen met KPN,: 'nee meneer er geen ticket aangemaakt'. Dus weer Planet bellen en er werd mij weer verzekert dat er nu toch wel een ticket werd aangemaakt maar dat duurde een paar dagen.

Een paar dagen later weer de KPN gebeld en deze kon alleen zien dat ik vorig jaar juni verhuist was. En dat op het oude adres een upgrade geprobeerd was. Maar aangezien daar geen ADSL meer was werd de ticket weggegooid. (Hoezo geen terugkoppeling naar Planet).

Ik heb Planet weer gebeld (meer dan tien wachtende voor u), en verteld dat mijn adres aan hun goed doorgegeven was (zie mijn gegevens), maar dat zij het oude adres aan KPN hadden doorgegeven.

Dat zou volgens hun nu verholpen worden. Ik afgelopen week weer bellen naar de KNP. En ja hoor, er was weer geen ticket aangemaakt. (Ik begin ondertussen te koken).

PLanet gebeld (weer wachten), deze jongen verzekerde mij dat de ticket nu bij hun zelf in behandeling was. En dat aan het einde van deze week hij wel bij KPN zou liggen.

Ik heb tegen deze jongen gezegt dat ik deze week nog afwacht maar anders zeg ik mijn abbo (na bijna 5 jaar) op en kies ik wel een andere provider die mij wel serieus neemt.

Mijn vraag is: dit is toch niet normaal? Je wordt gewoon voorgelogen.
Kan ik na aanleiding van wat mij is overkomen Planet opzeggen?
En ik ben bang dat Planet mij alwel de volle Advanced abbo berekent.

Hoeveel bomen zitten er in een appel??
Planet internet snotverdikkie
4 maart 2003 - 18:43    reactie #1
geplaatst door: Rob de Korte
Volgens mij ben ik je al een keer tegengekomen op het computerforum van Planet  :wink:
Sinds midden vorig jaar is Planet in sneltreinvaart achteruitgegaan,storings ellende,helpdesk ellende,ten onrechte afsluit ellende,je kan het zo gek niet opnoemen,tot dan toe was Planet een fantastische provider maar nu zijn ze bezig veel mensen weg te jagen,ik ben zelf niet zo'n wegloper maar ik zit er ook hard over na te denken naar xs4all over te stappen,maar dan loop je weer het gevaar wekenlang zonder internet te zitten omdat Planet de neiging schijnt te hebben afvalligen tot het laatst toe tegen te werken.
Planet internet snotverdikkie
5 maart 2003 - 10:10    reactie #2
geplaatst door: tecks
Ja, dit herken ik ook wel. Ik ben een tijd geleden verhuisd en wilde toen mijn ADSL meenemen. Het is echt godgeklaagd wat ik toen allemaal heb moeten meemaken met Planet.

Ik was al klant in de tijd dat het nog worldaccess heette (Met een e-mail adres op @worldaccess.nl) Later werd het planet internet. Ik was dus ook al behoorlijk lang klant, maar dat geeft niks.

Toen besloot Planet dat de vasteklanten-korting niet meer als zodanig zou gelden EN besloot KPN om de prijzen voor MxStream omhoog te gooien in verband met het "waarbborgen van de kwaliteit". Toen knapte het bij mij want ik was net 5 maanden afgesloten geweest (!).

En dan moet je nog weg kunnen. Ik kon opzeggen vanwege de prijsverhoging, maar voordat ik bij een ander ADSL kon aanvragen ben je ook weer weken verder, want KPN administreert de lijn gewoon als bezet door adsl, en dan kun je niks anders aanvragen.

Dan ga je bellen en vragen en dan krijg je de meest warrige verhalen over lijnen die gesloopt moeten worden, administraties die bijgewerkt moeten worden en de eeuwige communicatiestoornis tussen KPN en haar mxstream-providers.

Ik ben dus overgestapt naar Cistron. Alhoewel ik daarover best tevreden ben moet ik wel waarschuwen dat je dan nooit meer moet willen verhuizen, want dat kost EUR 238,00 (!)
:devil:

The power to be your best
Planet internet snotverdikkie
5 maart 2003 - 12:18    reactie #3
geplaatst door: rhbrgn
Ha,
Misschien kunnen jullie hier eens kijken. Ze hebben mij binnen een week online geholpen. Ik hoefde alleen ff mijn klantnr. te melden.  Volgens mij alleen als je Planet of Hetnet klant bent.
succes ermee!
* Doorhalen wat niet van toepassing is.
rhbrgn: Bob Rhebergen online
Planet internet snotverdikkie
5 maart 2003 - 12:49    reactie #4
geplaatst door: FJ
Dit klinkt heel berkend in de oren. Ik was ook knap boos over het verdwijnen van de vaste klanten korting. En toen ik hierover schreef met PLanet, kreeg je de meeste lullige antwoorden terug.


Het probleem is dat als je een andere provider wil, je alles aan moet passen, inclusief een andere e-mail adres. En de verhuizing duurt dan ook weken zoniet maanden. Met deze 'machtsmiddel' denken ze dat ze alles kunnen maken.

Ik vind het jammer want ik was een tevreden gebruiker van Planet, ik heb zelfs de rest van mijn familie op Planet aan laten sluiten.

Hoeveel bomen zitten er in een appel??