Syncen met MobileMe de kluts kwijt
9 april 2009 - 17:47   
geplaatst door: Peter Villevoye
Sinds enkele dagen wil mijn MobileMe niet meer syncen.
Het ikoontje in menubalk weigert halsstarrig te bewegen
en in Systeemvoorkeuren reageert het MobileMe-paneel
niet bij "Sync" want die opent niet en blijft inactief (grijs).
Andere MobileMe-panelen rageren wel, en sterker nog:
in een andere user is er niks aan de hand.

MobileMe Support (via chat) meldde dat ze er niks verder
aan konden doen, want het betrof een systeem-probleem
(de SyncServer reageert niet, zei mijn Terminal). En deze
wordt wel gebruikt door MobileMe maar niet ondersteund.
"Archive and reinstall" was het brave antwoord, maar dat
een andere user er geen last van heeft boeide hem niet...
Heb met Schijfbeheer de rechten laten checken/resetten,
maar dat bood geen soelaas.

Het moet dus aan iets in de Library (wellicht Preferences)
van mijn user liggen. Alleen is het een kluwen van plists
en andere files en mappen die ermee te maken hebben.
In welke van die krengen verslikt die SyncServer zich ?
Overigens gebruikt iTunes de SyncServer voor iPhone,
dus die loopt ook al enkele dagen achter.

Wie weet iets ?

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Syncen met MobileMe de kluts kwijt
9 april 2009 - 18:46    reactie #1
geplaatst door: Fox Mulder
Kan je in de MobileMe preferences bij Sync de Advanced settings wel kiezen?
Zo ja dan kan je de Sync Data resetten... misschien helpt dat? Of eventueel je Mac via Unregister eruit halen en daarna opnieuw toevoegen?
Mac Pro 2x 2Ghz - 4Gb ram - 7Tb hd - 20inch Cinema Display | MacBook Pro 15 inch 2.16Ghz - 2Gb ram - 120Gb hd | iPhone 3G 16Gb wit
Twitter: http://twitter.com/rogiermulder | Www: http://www.rogiermulder.nl - http://www.promostunt.nl - http://www.quadrand.com
Syncen met MobileMe de kluts kwijt
9 april 2009 - 19:08    reactie #2
geplaatst door: jbtroost
@Peter: nou ja! Ik heb precies hetzelfde! En als je in Activiteitenweergave op actieve processen
kijkt staat syncserver op soms wel 80%! Ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben, of
nog liever: een oplossing ...

Groet, JB

Syncen met MobileMe de kluts kwijt
9 april 2009 - 23:49    reactie #3
geplaatst door: Peter Villevoye
@jbtroost: Ik denk dat jouw SyncServer dan op sterven na
dood is, bijna eruit ligt en het 'ijl' effect veel activiteit oplevert.
Bij mij doe SyncServer het gewoon niet, hij start niet meer op.
Althans, niet meer in deze user. Dus het systeem is in orde.

@Fx: zover kom ik dus niet. De Synchronisatie-tab komt niet,
de knop wordt/blijft grijs en het paneel verwisselt niet eens.
Uitloggen is ook niet in orde - het hele paneel bevriest dan.
(Als ik Systeemvoorkeuren weer opstart, is-wel uitgelogd.)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Syncen met MobileMe de kluts kwijt
10 april 2009 - 02:23    reactie #4
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik heb mijn usermap > Library > Application support > SyncServices
weggemikt (er is misschien ook een map "SyncService", die dus niet).
Ik zag in de Info van het proces SyncService in de Activiteitenbeheer
(bij een user die gewoon werkte), dat deze file in gebruik blijft staan.
Syncen lukte toen weer acuut. Ik moest wel opnieuw inloggen en een
verse synchronisatie plegen (alles on-line maar laten overschrijven)
en het lijkt in orde. Soms moet een configuratie een boertje laten...

NB: gooi de map niet meteen weg, als je deze remedie wil proberen.
Zet 'm eerst op het Bureaublad of zo en weer terug als je er geen
verschil door merkt. Bovendien kunnen er ook wat uitbreidingen in
zitten, want ik zag vroeger altijd nog wat niet-Apple sync-modules
(iets van Microsoft en Transit, een FTP-prpgramma, geloof ik).

Dus neem wat voorzorgen en denk goed na.

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Syncen met MobileMe de kluts kwijt
14 april 2009 - 12:22    reactie #5
geplaatst door: Applepunt
Ik heb een nieuw account aangemaakt met een andere naam. Ik herkende eerder genoemde problemen ook. Bij mij werkte het om mijn uit te loggen en daarna weer in te loggen.
Syncen met MobileMe de kluts kwijt
14 april 2009 - 13:06    reactie #6
geplaatst door: jbtroost
Muchos gracias, señor Pedro!  :shakehands: