printen via bonjour gaat perfect.....
29 november 2005 - 11:27   
geplaatst door: tantepoes
Ik heb mijn nieuwe AcuLaser C1100 aangesloten op de USB van mijn Airport Extreme.
Mijn Macs herkennen de nieuwe printer meteen en de Windows machine's doen het via Bonjour for Windows (voorheen Rendez-Vous).

Alle printopdrachten worden perfect uitgevoerd, alleen werkt de stausmonitor niet! Steeds meldt deze een communicatiefout!

Heeft iemand een oplossing om de statusmonitor wel aan de praat te krijgen?

MBP
printen via bonjour gaat perfect.....
29 november 2005 - 11:33    reactie #1
geplaatst door: aaiBoek
Bij mij ongeveer zoiets, het hulpprogramma (Epson) wil niet. Dus ik denk dat het een beperking van Bonjour is.

Johan

Macfreako ergo sum
printen via bonjour gaat perfect.....
29 november 2005 - 14:52    reactie #2
geplaatst door: MacTheKnife
Bij de inkjets werkt Epson Printer Utility ook niet via Bonjour, maar wel via USB...
Waarschijnlijk is het bij lasers net zo...
MBP 17" - PB 17" - Mac Pro - iMac Intel...
printen via bonjour gaat perfect.....
29 november 2005 - 15:03    reactie #3
geplaatst door: Quint
Dit is een tekortkoming van de Airport Express.
Hiermee kun je enkel printen.
De tooltjes voor printers even als scannen voor de allinone's
gaat niet lukken.

Quint

printen via bonjour gaat perfect.....
29 november 2005 - 18:00    reactie #4
geplaatst door: tantepoes
Maar dit is de Airport Extreme......
MBP
printen via bonjour gaat perfect.....
29 november 2005 - 18:57    reactie #5
geplaatst door: MacFundamentalist
is hetzelfde systeem ;)

die apps werken alles als de printer met een fysieke USB-kabel aan he apparaat hangt.

Er zijn 10 soorten mensen: zij die binair kunnen lezen, en de rest :-)
----
Apple & Windows systeembeheer, IT Security, Webfiltering, Hyper-V & VMWare
printen via bonjour gaat perfect.....
29 november 2005 - 19:28    reactie #6
geplaatst door: tantepoes
Da's behoorlijk ruk natuurlijk.......

Gelukkig zit er ook een display op.

MBP
printen via bonjour gaat perfect.....
30 november 2005 - 21:37    reactie #7
geplaatst door: tantepoes
Officieel antwoord van Epson:

De StatusMonitor zal over Airport Extreme niet werken. Hiervoor zou u kontakt op moeten nemen met de Macintosch helpdesk.

Uhmm...welke helpdesk? Ohhhh...!! Die van Apple!

MBP
printen via bonjour gaat perfect.....
30 november 2005 - 22:38    reactie #8
geplaatst door: aaiBoek
Wel terecht denk ik. Zij hebben airport niet bedacht.

Johan

Macfreako ergo sum