Hoera, na enig geknutsel zitten de Mac en de pc samen in een netwerk, maar helaas wil het printen vanaf de Mac via de pc nog niet zo lukken.
De situatie: iMac met OS X 10.3.3 in een netwerk met een PC met Win 2000 Pro, via een Zyxel Prestige router die als DHCP-server dient, protocollen TCP/IP, aan de PC hangt een Brother HL-1240 via een parallelle kabel.
De machines kunnen elkaar zien, data oversluizen is geen probleem, maar vanaf de Mac is de printer niet te zien. Via hardware --> afdrukken en faxen --> printer toevoegen kom ik op de printerlijst; als ik 'windows afdrukken' + 'netwerkomgeving' kies, kan ik inloggen bij de pc, maar onder 'naam' en 'opmerkingen' blijft het akelig leeg, en 'printermodel' en 'kies' zijn niet te selecteren.
wat doe ik verkeerd? Moet ik in plaats van 'windows afdrukken' iets anders kiezen, en zo ja, wat? Helpt het als ik de printer via de USB aan de pc hang?
Ik vind gek genoeg wel allerlei oplossingen voor printen vanaf een pc op een printer die aan een Mac hangt, dus als het echt niet anders gaat, moet ik maar wat hardware gaan verplaatsen, maar ik print liever op deze manier.
Wie weet er raad? Alvast heel erg bedankt!