Sorry maar zoals gezegd ging het om een Allied Data Copperjet 810 Ethernet modem. Heb de vraag ook nog ff aan de support afdeling voorgelegd en hierbij hun reaktie. Misschien dat iemand er nog een keer iets aan heeft.
Onder een Mac pc wordt dit altijd lastig.
Alleen voor de CJT810,811,812 en 813 revisie 1 is dit het geval.
Om het zeker te weten kunt u hem op een Windows pc aan te sluit en en dan met de Configurator of Monitor tool te kijken wat erin zit.
Of een IP adres op de netwerkkaart van de Mac zetten en kijken of u de web interface kan benaderen.
Zo niet, dan kunt u er bijna zeker van uit gaan dat de CJT revisie 1 een V4.2x firmware bevat.
Of, indien CJT IP adres bekent is, een telnet sessie openen. Wordt er direct om een password gevraagd is het firmware V4.2x.
Wordt er eerst om een username en daarna om een password gevraagd dan is het firmware V5.1x.
Maar inmiddels ben ik erachter dat het modem kapot is .....
... dus nu eerst op zoek naar vervanging. Zit in elk geval nog in garantie tijd