Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 11:39   
geplaatst door: Jitze
Eerder geopperde oplossingen in dit forum helpen mij niet verder;

Probleem sind sinds iTunes 9.02 > ik kan niet meer via airport andere luidsprekers selecteren.
Rechts onder in mijn scherm verschijn geen keuze mogelijkheid.......?!
Alle instellingen zijn ongewijzigd.
(zoek naar luidsprekers staat aangevinkt)

Heb mijn airport ge-reset (+10 sec)
Itunes opnieuw opgestart

Wie o Wie kan mij helpen?

Gr en dank

Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 11:58    reactie #1
geplaatst door: mrmaster
ik weet niet wat er eerder geopperd is, maar kijk eens bij:

itunes>voorkeuren>apparaten en dan een vinkje bij "zoek naar luidsprekers die zijn verbonden met AirTunes"

"It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit"
Harry S. Truman
Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 11:58    reactie #2
geplaatst door: Toco
Wat voor  :apple: heb je?

Het is een eerder genoemde oplossing, maar ik lees hem niet. Daar komt ie:

Heb je je computer al opnieuw opgestart?  :cheesy:

Dat was bij mijn en mn mbpro 13' nl. de oplossing.

:satisfied:

1 NAS wil ik niet, ik wil op NAS-1.
Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 12:04    reactie #3
geplaatst door: Jitze

Citaat
mrmaster om 11:58, 9-11-2009
ik weet niet wat er eerder geopperd is, maar kijk eens bij:

itunes>voorkeuren>apparaten en dan een vinkje bij "zoek naar luidsprekers die zijn verbonden met AirTunes"

Dat schreef ik: dit staat al aangevinkt.

Computer herstarten werkt ook niet...

Werk op een MB intel core duo

dank voor alle reacties

Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 12:18    reactie #4
geplaatst door: mrmaster
sorry, slecht gelezen.

nog even een stomme vraag: heb je gecheckt of je online bent via je AE (misschien ben je per ongeluk op een ander netwerk) soms is de simpelste oplossing de juiste. "Steek de stekker in het stopcontact :happy:)

"It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit"
Harry S. Truman
Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 12:20    reactie #5
geplaatst door: Jitze
Ik heb contact met mijn AE; draadloos internet werkt perfect....
Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 12:29    reactie #6
geplaatst door: PeterCornelis
Heb je in de Express 'Activeer Airtunes' aangevinkt staan?
14" MBP; iPhone 15Plus; iPad air; TV4; Watch6; Time Capsule; EarPods Pro; AirTags.
www.appleclubeindhoven.nl
Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 12:53    reactie #7
geplaatst door: Jitze

Citaat
mrmaster om 12:18, 9-11-2009
sorry, slecht gelezen.

nog even een stomme vraag: heb je gecheckt of je online bent via je AE (misschien ben je per ongeluk op een ander netwerk) soms is de simpelste oplossing de juiste. "Steek de stekker in het stopcontact :happy:)

mrmaster.... je had gelijk.... ik was online, maar om de een of andere reden via een netwerk ergens uit de buurt.
Heb nu mijn eigen netwerk geselecteerd en alles werkt weer perfect.
idd hoe simpel kan een oplossing zijn.

iedereen bedankt
gr
jitze

Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 16:10    reactie #8
geplaatst door: carpediem
Je weet zeker dat draadloos internet het doet?

Ik had dit probleem ook en toen bleek de ethernetkabel er niet in te zitten.

succes, :thumbs-up:

Probleem iTunes - Airport
9 november 2009 - 16:15    reactie #9
geplaatst door: Esquare
Carpediem: het is verstandig om in elk geval de berichten van de topicstarter even te lezen. En dan vooral het laatste...
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.