Macbook terugbrengen vanwege brakke Airport ?
18 januari 2007 - 00:19   
geplaatst door: star stardust
Nou, wijdverbreid fenomeen waar heel veel Apple gebruikers last van blijken te hebben: op veel nieuwe Mac's is de Airport verbinding volkomen brak. Lees bijvoorbeeld deze http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=3473252&#3473252 thread op het Apple discussie forum maar eens.

Hier is het ook 6 keer niks. Draadloos haal ik met mijn nieuwe Macbook ongeveer 6-30k/sec, met mijn Powerbook G4 ongeveer 500k/s op een 10mbit lijn.

Voordat iedereen met goedbedoelde adviezen komt over hoe je de snelheid zou kunnen verbeteren, dat gaat niks uithalen en verklaard ook niet het enorme snelheidsverschil tussen de 2 laptops (als ik ze exact op dezelfde plaats zet). Het is niet het gevolg van WEP-encryptie (gebruik ik niet, nooit gedaan), ik gebruik niet Coconut Wifi en ik heb geen migratie uitgevoerd.

Ik ben er dus wel uit, die Macbook gaat terug want dit is geen doen. Als ik muziek wil streamen over Airtunes vanaf een andere computer krijg ik om de 5 seconden een melding 'Netwerk hangt' en gaat iTunes bufferen. Met mijn Powerbook speel ik zelfs draadloos films af over dezelfde verbinding !

Nu is mijn vraag: iemand ervaringen met het laten nakijken van de Airport van de Macbook bij een Apple Reseller ? Knallen ze er een andere Airport kaart in of moet het moederbord zelfs vervangen worden ? Of is het uberhaupt kansloos en moeten we op een software update wachten (wordt veel over gesproken) ?

Ik heb trouwens net afgelopen vrijdag een nieuwe batterij moeten ophalen, die bleek ook kapot te zijn. Macbook is 2 maanden oud. We hebben weer een 'maandagochtend modelletje' te pakken. Nou ja, bij m'n desktop  (iMac G5) heb ik maar 3 keer het moederbord moeten laten vervangen dus ik ken de weg :thumbs-down:

iMac 5k 27", Macbook Pro 13" Retina, Apple TV 2G, iPhone 5S
Macbook terugbrengen vanwege brakke Airport ?
18 januari 2007 - 06:02    reactie #1
geplaatst door: macvooh
ooit met mac mini intel gehad en kreeg een nieuwe antenne die alles oploste..

ze wilden me eerst nie geloven in de winkel, maar een afdruk van een 20-tal ping-resultaten overtuigde hen uiteindelijk(hulpprogramma's->netwerkhulp)

FREAK!