Zoals al in een ander draadje (over externe HD) gemeld, ik ben mijn oom (reeds 84 jaar) aan het helpen zijn nieuw aangeschafte iMac in te richten en aan de praat te krijgen. Het gekke doet zich nu voor dat de iMac wel verbinding heeft via Safari als WiFi aanstaat, maar als ik de Ethernetkabel erin prik doet zowel Safari als mail niets meer. Skypen gaat nog wel. Ik dacht dat de iMac sneller wordt op internet als ie via een ethernetkabel aan de router hangt, dus vandaar deze actie. Klik ik in Systeemvoorkeuren op de knop Netwerk, dan zie ik dat Ethternet verbonden is, er is via DHCP een IP nummer aangemaakt:
192.168.-.---, bij status staat: Verbonden en in het linkervakje zie ik een groene bal voor Ethernet staan. Toch lukt het maar niet Safari aan de gang te krijgen. Ook een nieuwe gebruiker aangemaakt en dit lost het probleem ook niet op. Hij heeft de iMac sinds maandag, dinsdag heb ik e.e.a. voor hem aangesloten, geïnstalleerd e.d., er staat 10.8.3 op. Wat zou ik nu nog kunnen doen om dit op te lossen voor hem? Ik had Teamviewer gedownload om hem op afstand te kunnen helpen, want ik woon in Rijswijk en hij in Middelburg. Een beetje te ver om elke keer heen en weer te rijden. Maar op dit moment heeft ie dus geen internet meer op zijn iMac en kan ik hem dus, ook niet op afstand, zoals de bedoeling was, verder helpen.