Portscan
5 juni 2012 - 21:44   
geplaatst door: MACLEEK
Tot gisteren kon ik via een webbrowser toegang krijgen tot mijn alarminstallatie. Nu ineens niet meer. Aanvankelijk kon ik ook mijn IP-camera niet benaderen, maar nu wel.
Nu heb ik Portscan uitgevoerd en bij de poort van de alarminstallatie krijg ik de melding: portscan is voltooid. Bij de portscan van de IP-camera (poort 8181) krijg ik de melding: open TCP Port: 8181 en portscan is voltooid. Bij de portscan van de alarminstallatie (poort 80) krijg is dus niet de melding: open TCP Port: 80.
Ik heb niets aan de instellingen van mijn netwerk gewijzigd en toch kan ik van het ene op het andere moment geen toegang krijgen tot mijn alarminstallatie.
Vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook bij de alarminstallatie  de melding krijg open TCP Port?
Portscan
5 juni 2012 - 23:16    reactie #1
geplaatst door: jef
Voor dit op te lossen moeten wij iets meer weten  :music:
Is het probleem alleen extern of ook intern?
Laat je isp toe poort 80 te gebruiken?
Heb je het juiste extern ip adres? (met een standaard internet verbinding veranderd dit soms)
Is nat juist ingested in je router?

Mvg

Jef

Portscan
5 juni 2012 - 23:54    reactie #2
geplaatst door: MACLEEK
Het probleem is zowel intern als extern.
Ik heb een vast IP-adres en gebruik al meerdere jaren poort 80.
Voor zover door mij na te gaan is NAT juist ingesteld. De poortkoppelingen zijn al jaren hetzelfde.
Bij NAT staat "Activeer standaardhost niet aangevinkt. Als ik vervolgens aldaar op "Configureer poortkoppelingen...." klik kom ik bij de poortkoppelingen van mijn alarminstallatie en mijn IP-camera, waar sinds de eerste instellingen niets is gewijzigd.
Portscan
6 juni 2012 - 08:16    reactie #3
geplaatst door: MACLEEK
Inmiddels krijg ik ook geen toegang meer tot mijn IP-camera.
Ik heb nu ook PING uitgevoerd op de Privaatadressen van beide apparaten en krijg steeds de melding:
No route to host: Host is down.
Portscan
6 juni 2012 - 08:51    reactie #4
geplaatst door: Robert
Alles al een herstart gegeven?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Portscan
6 juni 2012 - 20:49    reactie #5
geplaatst door: MACLEEK
Ik heb zojuist mijn airport extreme een zachte reset gegeven. Dit had in eerste instantie geen resultaat. Vervolgens heb ik 30 seconden de voeding mijn IP-camera gehaald en kreeg toen weer verbinding met mijn IP-camera. Ook mijn webbased kamerthermostaat werkt weer (hier heb ik alleen de ethernetkabel van de HUB bij het resetten van mijn AE uit de AE gehaald). Echter met de alarminstallatie krijg ik geen verbinding. Bij alarmtest krijg ik overigens wel gewoon een email.
Wat kan ik nog meer doen?
Portscan
6 juni 2012 - 21:43    reactie #6
geplaatst door: MACLEEK
Ik heb zojuist mijn airport extreme een zachte reset gegeven. Dit had in eerste instantie geen resultaat. Vervolgens heb ik 30 seconden de voeding mijn IP-camera gehaald en kreeg toen weer verbinding met mijn IP-camera. Ook mijn webbased kamerthermostaat werkt weer (hier heb ik alleen de ethernetkabel van de HUB bij het resetten van mijn AE uit de AE gehaald). Echter met de alarminstallatie krijg ik geen verbinding. Bij alarmtest krijg ik overigens wel gewoon een email.
Wat kan ik nog meer doen?
Portscan
9 juni 2012 - 00:08    reactie #7
geplaatst door: MACLEEK
Probleem is opgelost. Omdat ik (nagenoeg) geen reacties kreeg ben ik zelf dagen aan het zoeken geweest. Uiteindelijk kwam ik in het Airport-configuratieprogramma bij "Logs en statistieken" uit. Daar bij DHCP-clients de MAC en IP adressen gecontroleerd. En wat bleek: een door mijn AE toegekend "Privaat IP-adres" was om mij onduidelijke redenen gewijzigd (er is wel een keer stroomuitval geweest, maar of dit ermee te maken heeft....??). Heb vervolgens het nieuwe "Privaat IP-adres" bij "Poortkoppelingen" toegevoegd aan mijn alarmcentrale en ik kan deze nu weer benaderen via internet.