Vorige week ging op mijn ADSL-modem (speedtouch 510) het @-lampje uit, met als gevolg dat ik geen verbinding meer had. Na contact te hebben opgenomen met de helpdesk van speedlinq is er bij hun iets vervangen waardoor het @-lampje weer aan ging. Ik heb echter nog steeds geen verbinding. Speedlinq zegt dat dat via de installatie cd moet (kosten €10,- door een fout van Speedlinq). Ik weet echter zeker dat ik bij de installatie geen gebruik heb gemaakt van een cd, maar direct de instellingen heb ingegeven, waarna het account geactiveerd werd. Sppedlinq zegt mij zonder cd niet te kunnen helpen (wat mij onzin lijkt). Heeft iemand ook zoiets meegemaakt en hier een oplossing voor???
Graag zou ik wat meer ervaringen weten over deze profider omdat ze wel erg leuke tarieven hebben.
Hoe is het met de vriendlijkheid naar Mac gebruikers? http://www.speedlinq.nl/php/overstappen.php
de verbinding is bij mij echt perfect zonder installatie cd of iets dergelijks. Je zou je modem kunnen resetten en kijken wat er dan gebeurd...suc6
Wat heb ik al voor elkaar gekregen?Modem geconfigureerd met VPC. Daarna de instellingen bewaard, via webbrowser (.ini bestand).Modem/router gecheckt met iBook en webbrowser. Internet werkt, mail via dotmac account ook, niet van xs4all.Draadloos accespoint (Belkin) aangesloten, draadloos werkt evengoed als rechtstreeks.eMac mail geconfigureerd, mail ophalen werkt ook, mail verzenden niet.SMTP en POP3 werken met dezelfde serverinstelling: mail.mijndomeinnaam.speedlinq.nlVraag:Wie heeft kortelings ook een abo bij speedlinq en kan mij vertellen of er speciale instellingen nodig zijn in software of modem/router?VGVinnie
Ik had ook een e-mail probleem, hoewel niet helemaal vergelijkbaar toch opvallend: bij mij kon mail van andere accounts niet worden opgehaald, behalve als ik de dns instellingen veranderde. Maar niet met de dns instellingen die mijn router de mac toewijst (via modem, bridge) krijgt. Bij mij is dat: 62.100.32.133 195.18.103.141. Als ik dat verander naar 195.241.77.53 en 195.241.77.54 werkt het wel (dan is bijv webmail.home.nl wel toegankelijk, onder 62.100.32.133 niet). Hoewel dit bij jou misschien niks uitmaakt, zou je het kunnen proberen. Serverinstellingen zijn bij mij ook mail.gebruikersnaam.speedlinq.nl serverpoort: 25
Misschien heb je er niks aan, maar kan het iig proberen..
VGVinnie
Elke keer als ik krap bij kas zit en denk aan bezuinigingen op mijn internet verbinding dan lees ik weer dit soort verhalen en dan blijf ik toch maar bij XS4All, ga ik maar wat minder (duur/vaak) alcohol versnaperen!
Goed uiteinde en een geweldig begin!
Poort van de uitgaande mail heb ik ook veranderd. Er stond poort 587, veranderd in 25, geen verbetering.Pop mail poort is 110.
Kan nu nog steeds geen mail versturen en ophalen.Je had het over bridging, betekent dat ik dus geen DNS gegevens in moet voeren?Werkt het bridging gebeuren ook, als er een draadloos accespoint tussen hangt?
Zal de computer nog eens rechtstreeks op het modem/router aansluiten, misschien biedt dat wel soelaas.
(Bewerkt door vintage om 20:47, 3-01-2007)
Met Bridging bedoelde ik dat de modem het ipadres van de internetprovider rechtstreeks toewijst aan de router of aan de pc (en dus enkel het signaal vertaalt, of iets derelijks), bijvoorbeeld dat je pc of access point geen netwerk ip adres krijgt, maar het 'openbare' ip adres. Bij jou staat je modem volgens mij niet op bridge, omdat je modem ook als router functioneert en je Belkin router als accesspoint, ofwel: die geeft alleen het signaal draadloos door, het modem 'vertaalt' het signaal en verdeelt het over de verschillende pcs. Anders heb je 'n router achter router, dat geeft ook wel 'ns problemen, maar dat heeft denk ik niks met jouw probleem te maken.
Wat je misschien ook kan proberen is of je de modem als ' bridge' in kan stellen (ik weet niet of speedtouch modems dat kunnen? Even in de handleiding kijken..) en je accesspoint als router laten functioneren, dan krijgt je router dus het 'openbare' ip adres toegewezen en verdeelt deze het over de computers. Zou gek zijn als dat dan opeens wel zou werken, maar je weet maar nooit.
Zijn er verder bijzondere instellingen in de belkin access point? Iets rondom port forwarding, z.n. 'firewall' 'DMZ' instellingen e.d.? anders misschien de Belkin ff resetten? Het klinkt alsof het access point het tegenhoudt, maar dat is volgens mij raar, want als die als 'access point' staat ingesteld hoort die zich niet te bemoeien met forwarden oid, maar enkel het signaal draadloos maken..
Sorry, ik ben bang dat mijn kennis tekort schiet...
Snelheid is erg goed voor het geld dat ik betaal...