Ter info deze vraag en het navolgende antwoord is terug te vinden op het forum ik heb het in een stikie staan dus vandaar, zoek in het vervolg even.
Software kan je gewoon vanuit het modem upgraden, maar heb je niet nodig om het werkend te krijgen dat doe je namelijk als volgt:
ichat/isight en een speedtouch 510 adsl modem ?..zo ja dan is dit de oplossing
De username en het password dat je moet invullen is dat van je speedtouch, niet van het OS.
Om te kijken of poort 5060 gesloten is.
Open het programma Terminal en typ:
telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat bindlist (+ enter)
Er verschijnt een lijst van alle gesloten poorten. Als poort 5060 erbij staat is dat waarschijnlijk het probleem waarom audio- en videochat in iChat AV niet werkt. Voor de oplossing, lees verder.
Om poort 5060 in je modem te openen.
Open het programma Terminal en typ (let op de hoofdletters!):
telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat unbind application=SIP port=5060 (+ enter)
config save (+ enter)
system reboot (+ enter)
Nu start je modem opnieuw op, dit kan een paar minuten duren. Wanneer je weer online bent zou het audio- en videochat gedeelte van iChat AV moeten werken.
Dit werkt Succes