Verder ben ik ook erg tevreden met Ziggo, maar volgens mij heb je in Amsterdam alleen maar UPC op de kabel. Een vriend van me zit met een aantal Macs bij UPC en die is daar al jaren tevreden over, dus dat lijkt de moeite om uit te proberen.
Robert om 10:24, 30-12-2010 .....Amsterdam alleen maar UPC op de kabel....
Idd, alleen maar UPC. Zijn wij alweer een paar jaar zeer tevreden over.
Daarvoor jaren bij xs4all gezeten. Voordeel daar is dat er een speciale mac-helpdeks was. Dat heeft upc niet.
Willem
Toco om 11:56, 30-12-2010Daarvoor jaren bij xs4all gezeten. Voordeel daar is dat er een speciale mac-helpdeks was. Dat heeft upc niet.
UPC heeft gewoon geen "help" desk... misschien wel een kast met een antwoordapparaat erin waarmee iedereen van het kastje-naar-de-muur wordt verwezen.
Maar even terugkomend op het probleem. Heb je de verbinding ook al eens getest zonder Airport er tussen? Dus rechtstreeks met je Maccie via een UTP kabel aan het modem? Als dat namelijk wel werkt kun je je provider de grond instampen maar ligt het niet aan hen. Ik zou dat eerst eens goed uitzoeken. Voor hetzelfde zit het 'm in de Airport en zul je dus Apple de schuld moeten toeschuiven.
MFrein om 22:34, 29-12-2010We zitten nu enige tijd bij provider Online, maar om de havenklap heeft dat problemen met onze airport.
Kern van je probleem is dat je Airport niet correct werkt. Ik heb ook Online met Airport Express.Werkt prima!!
(Bewerkt door LaPasta om 21:23, 30-12-2010)
Robert om 13:22, 30-12-2010En MacFreak is sowieso de beste helpdesk...
Slechts 1 maal met de mediabox, en toen die defect bleek te zijn (dat kostte wel wat telefoontjes en geduld met de helpdesk) werd hij binnen 2 dagen vervangen.
Verder niets dan lof!
XS4ALL is een ADSL-provider. Een techniek die steeds meer achter gaat lopen op de kabel. Ook met hun VDSL blijft XS4ALL hopeloos achterlopen op bedrijven als Ziggo e.d. Bovendien bieden zulke bedrijven all-in-one pakketten die XS4ALL voorlopig niet kan leveren.
XS4ALL, met z'n matige helpdesk, hun brakke Fritzbox modem en de matige kwaliteit van hun telefoondienst kon mij na 12,5 jaar XS4ALL niet langer meer bekoren.
Nu sinds 1 jaar bij Ziggo. Nog geen dag spijt van gehad. Natuurlijk ook wel 's storing, maar niet zo vaak als bij XS4ALL.
Onderkoffer om 21:54, 2-01-2011XS4ALL, met z'n matige helpdesk, hun brakke Fritzbox modem en de matige kwaliteit van hun telefoondienst kon mij na 12,5 jaar XS4ALL niet langer meer bekoren..
.
Ook gek wat je vertelt over "brakke Fritzbox" Ik heb in 2 verschillende MacFans ( no. 89 en 92), zie vooral de laatste, lovende kritieken over de Frtizbox gelezen. Alleskunners met weinig beperkingen. De laatste heeft de voorlaatste versie zelfs nog overtroffen kwa prestaties.
Robert om 23:11, 2-01-2011Ach, ik heb hier op de site ook wel eens mijn ongenoegen over XS4All geuit, het is (ook) daar niet altijd koek en ei...
Want inderdaad is bv de FB de beste modem die door een ISP wordt aangeboden.
Verder qua helpdesk net zo'n moloch als de meeste andere ISP's. Maar er is een 'onofficiëel forum' voor Alice waar zo ongeveer alles te vinden is en er bewegen zich ook Alice-medewerkers op die met raad en daad bijstaan.