Vodafone Mobile Connect, blijft hangen
5 maart 2010 - 15:08   
geplaatst door: John
Hallo allemaal !

Ik heb een MacBook met een Vodofone Dongel. Werkt meestal prima, maar soms blijft ie hangen tijdens het opstarten. Het enige wat ik dan kan doen is een Forceer Stop doen. En de enige oplossing wat ik daarna nog kan doen, (zover ik weet)  , (zodat ik weer internet krijg)  is Leopard opnieuw installeren met een schone lei, dus alles uitvegen. Opnieuw installeren van de Vodafone software en of aansluiten, het helpt allemaal niet. Bij Vodafone en Apple , had men ook geen antwoord. Ik kan dus wel gewoon met alle programma's werken, maar zonder internet. Als ik alles uitveeg, wat met vodafone te maken heeft en het opnieuw installeer, blijft die hangen nadat ik de pc opnieuw opstart. En dan installeert ie dus geen modem. Het is nogal veel werk om iedere keer weer alles opnieuw te installeren, daar de update met zo'n dongel nogal lang kan duren. Bij het terug zetten van een backup, had ik het zelfde resultaat.
Is dit probleem bij iemand bekent of weet iemand een oplossing ?
Ik zou er heel dankbaar voor zijn, en zeker ook toekomstige gebruikers ervan.
M.V.G. verblijf ik    John

Bel me John 0611169264
Vodafone Mobile Connect, blijft hangen
5 maart 2010 - 16:53    reactie #1
geplaatst door: Martinuz
Ik weet uit enige ervaring dat die software om de een of ander reden altijd brak in mekaar zit, maar dat de allerlaatste versie het dan wel weer doet. Vandaar, heb je de laatste versie gedownload en geïnstalleerd?

(Bewerkt door Martinuz om 16:53, 5-03-2010)

Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan
Vodafone Mobile Connect, blijft hangen
5 maart 2010 - 18:53    reactie #2
geplaatst door: John
Hoi !

Ja heb de laatste software gedowload. het is dat ik er 2 versies van Windows op heb staan, anders zou ik het alsnog opnieuw intalleren. maar bedankt voor het mee denken.
John

Bel me John 0611169264
Vodafone Mobile Connect, blijft hangen
6 maart 2010 - 10:02    reactie #3
geplaatst door: Martinuz
Ik wees qua installeren alleen op de Vodafone software, heb die dongle-software al zo vaak zien rommelen, en na verwijderen en opnieuw installeren ineens weer zien werken. Wat je nog kunt doen is de preferences van dat programma weggooien uit de map ~/Gebruiker/jouwgebrukersnaam/Bilbliotheek/Perferences. Het kan zijn dat daar een conflictje uit komt.
Er had hier een heel intelligente tekst kunnen staan