Wie heeft ervaring met het indienen van klachten, het krijgen van schadevergoeding en, bij voorkeur, ontbinding van het contract obv wanprestatie? iPhone moet echter behouden blijven
Ik heb hier al op het forum gezocht en kom wel e.e.a. aan klaaggeluiden tegen, maar vond geen harde stappen... Wat is een goed plan van aanpak?
(Bewerkt door Max Gaav om 11:45, 14-12-2010)
Aan de andere kant wil je de telefoon behouden bij een ontbinding van het contract. Dat zal dan waarschijnlijk niet gaan zonder bijbetaling. Het contract zegt immers dat je een iPhone hebt met een bepaalde databundel. Pas na een of twee jaar is de iPhone vrij (en dus van jou).
Indien je het contract zou kunnen ontbinden moet je vermoedelijk de telefoon ook inleveren.
Wat ik heb gedaan:- 2 à 3x per week bellen om te zorgen dat ze weten dat het menens is- Na 21 dagen (volgens mij de wettelijk gestelde tijdsduur dat je een bedrijf de kans moet geven om het op te lossen), een ondertekende brief en via aangeschreven post versturen naar hun klachten afdeling- Dan krijg je binnen 2 weken bericht van iemand daar (als het goed is). We gaan er maar even vanuit dat ze niet binnen die 21 dagen het netwer hebben kunnen verbeteren, dus;- Na dat bericht heb ik ze in gebreke gesteld via een telefoontje aan hun klachtenservice, en gemeld dat ik per direct mijn contract wilde beëindigen en een restitutie van de gemaakte kosten wil hebben. Er werd mij verteld dat dit niet mogelijk is, waarna ik nog een brief naar een andere afdeling heb gestuurd. Binnen een week had ik een telefoontje met excuses, dat hierbij het contract ontbonden is, én dat ik de afgelopen 3 maanden terug gestort kreeg.
Zo is het bij mij ongeveer gegaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt
Ik kan me voorstellen dat als je de iPhone wilt houden, dat je deze dan nogwel moet afbetalen natuurlijk... ik zou niet verwachten dat je deze simpelwegmag houden voor nop
Mvg,Joram
(Bewerkt door joram om 11:49, 14-12-2010)
[ Ger ]
Sowieso moet je eerst een dekkingsklacht indienen, dan kunnen ze de kans nemen om het op te lossen.Is er na heel veel klagen nog geen oplossing, kun je voor ontbinding gaan.
Wil je de iphone houden zul je die gewoon moeten betalen zoals iedereen zonder contract, als jij je contract niet uitdient, hoeven zij natuurlijk niet de volledige subsidie aan jou te geven (verkapt gedaan door iPhone goedkoper te leveren)
Gewoon centrum Amsterdam geen 3G ontvangst, op meerdere plekken niet. Totaal debiele club wat mij betreft. Net ook weer geen (GSM-)ontvangst in Den Haag centrum. Gelukkig zit ikzelf niet bij TM.
Graag meer reacties / tips!
Thanx,Max
Ik kan thuis niet eens vrij bellen. De lijn is vaak stotterend enzo, valt soms weg. Ik heb wel de NetwerkRadar app. Daarmee kun je statussen opslaan als je geen bereik hebt, en zo een logje bijhouden. Als je meer dan 3 log-momenten hebt, kun je deze versturen naar T-Mobile met 1 druk op de knop, en nemen ze het in behandeling. Niet dat ik daar ooit iets van gehoord heb, maar ik stuur ze lekker plat met deze onzin
T-Mobile heeft de regel dat je minimaal 3 exacte momenten moet kunnen aangeven met slecht bereik, dan kijken ze er naar. Daarom is dus deze app ontwikkeld. Maakt het wat makkelijker.
Soms eens een plekje zonder 3G bereik maar dan zit ik echt in the middle of nowhere
Maar je kan inderdaad onder je contract uit als je regelmatig netwerk problemen hebt.Dit moet dan regelmatig gemeld zijn bij de provider. Echter ze moeten dan wel meerdere meldingen hebben dat er op die locatie geen bereik is (door andere klanten dus)
Anders zou het ook aan je simkaart kunnen liggen of aan je iPhone.
Dat laatste is voor een MacFreak natuurlijk geen optie. En gelukkig heb ik de pest aan telefoneren.
bertvanderveen om 17:02, 14-12-2010En gelukkig heb ik de pest aan telefoneren.
joram om 15:58, 14-12-2010Geen GSM-ontvangst in Den Haag? Ik ben nog nergens in Den Haag geweest zonder ontvangst...
Heb wel enige tijd gedocumenteerd op welke plaatsen ik geen bereik had, inclusief tijdstippen. Zowel op kantoor als thuis had ik geen bereik. Dus niet gebrek aan 3G, maar echt helemaal geen bereik. Ben flink blijven klagen, en de aanhouder wint. Vodafone heeft een abonnement SIM-only, waarmee de optelsom van de helft van het oude abonnement en de kosten van het nieuwe abonnement van Vodafone op ongeveer dezelfde prijs uitkwam. Toen had ik na een jaar dus eindelijk een iPhone waarmee ik wel kon bellen.
T-Mobile, nooooooooit meer.
(want zó slecht is T-Mobile volgens mij nu ook weer niet, zie ook de reactie van joram).
Maar aan TS: Heb je T-Mobile al de kans gegeven om aan jouw problemen te werken? Je kunt niet eisen dat je bij je eerste klacht meteen je contract wil ontbinden en je telefoon wilt houden zónder dat je T-Mobile de kans hebt gegeven om een oplossing te zoeken.
Kortingen op maandbedragen is in mijn ogen geen oplossing. Als men een andere 3GS heeft liggen dan zou men minimaal kunnen aanbieden om die eens te proberen.
Je gaat bezig tegen een redelijk bedrijf als een onredelijke klant op deze manier. Dat is niet zo heel erg netjes...
Het feit dat het aantal bars erg fluctueert lijkt mij daar ook op te wijzen. Maar misschien is er een technisch onderlegd persoon die er het fijne van weet Ik lees het graag!
Robert om 7:06, 15-12-2010@ TS/Mac Gaav: Heb je al gekeken of iemand met een andere iPhone wel bereik heeft op de plekken waar jullie geen bereik hebben? Jullie hebben op zoveel plekken geen bereik dat ik me afvraag of er niet gewoon wat fout is met die iPhone...
Sypie om 7:32, 15-12-2010Ik heb nog nooit problemen met de ontvangst gehad. Ik heb ook geen data-abonnement bij mijn 3G, misschien dat zoiets scheelt.
Heb je T-Mobile al de kans gegeven om aan jouw problemen te werken?
Je kunt niet eisen dat je bij je eerste klacht meteen je contract wil ontbinden en je telefoon wilt houden zónder dat je T-Mobile de kans hebt gegeven om een oplossing te zoeken.
Toch wel schokkend dat zo veel mensen problemen hebben met dataverkeer en T-Mobile nog steeds overeind staat. Moet er niet harder worden geprotesteerd? Temeer daar andere providers voor (bijna) hetzelfde geld veel betere ontvangst bieden. Mijn vriendin klimt nu in ieder geval in de pen. Ik laat het weten als ze geen nul op rekest krijgt.
Ik heb ook vaak een slechte of geen 3G ontvangst, met de iPhone 4 wel een stuk beter omdat deze toch blijkbaar een betere antenne heeft dan de 3G, maar vooral als je in de trein zit kom je op veel plekken waar het 3G signaal wegvalt (gewoon in de Randstad).
Wat ook regelmatig voorkomt is dat je wel 3G signaal hebt, maar dat het netwerk heel traag is omdat het blijkbaar overbelast is, vooral op drukke stations wil ik dat nog wel eens ervaren.
Als ik er nu af zou kunnen en naar KPN over zou kunnen, dan zou ik dat meteen doen.
Ik ben blij als de mijne afloopt. Gelijk terug naar KPN, dan maar 15 euro meer.