geplaatst door: Max Gaav
Mijn vriendin heeft sinds oktober een iPhone 3GS met T-Mobile. Regelmatig geen 3G ontvangst, ook hartje Amsterdam (!), Den Haag. In de trein rond Hoofddorp geen telefonie, in huis regelmatig slechte ontvangst.

Wie heeft ervaring met het indienen van klachten, het krijgen van schadevergoeding en, bij voorkeur, ontbinding van het contract obv wanprestatie? iPhone moet echter behouden blijven :cool:

Ik heb hier al op het forum gezocht en kom wel e.e.a. aan klaaggeluiden tegen, maar vond geen harde stappen... Wat is een goed plan van aanpak?

(Bewerkt door Max Gaav om 11:45, 14-12-2010)

My Mac is my second brain.
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 11:48    reactie #1
geplaatst door: bobmijwaard
Ik heb geen ervaring met het indienen van klachten bij T-mobile maar ik denk dat je sterk(er) staat als je in het recente verleden regelmatig hebt geklaagd over de slechte ontvangst. Ik kan dat uit je bericht niet opmaken. Geen enkele telecom provider biedt 100% garantie voor dekking, lees de contractvoorwaarden er eens op na.

Aan de andere kant wil je de telefoon behouden bij een ontbinding van het contract. Dat zal dan waarschijnlijk niet gaan zonder bijbetaling. Het contract zegt immers dat je een iPhone hebt met een bepaalde databundel. Pas na een of twee jaar is de iPhone vrij (en dus van jou).

Indien je het contract zou kunnen ontbinden moet je vermoedelijk de telefoon ook inleveren.

iMac 21.5" - iPad 32 GB - iPhone4 16 Gb - TimeCapsule - Laserjet P1005
http://www.mijwaardwebontwerp.nl
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 11:49    reactie #2
geplaatst door: Kapotlood
Ik heb geen slechte ervaring met T-Mobile, maar ik heb wel een dergelijk
akkefietje gehad met Online.nl, destijds mijn ADSL-provider.

Wat ik heb gedaan:
- 2 à 3x per week bellen om te zorgen dat ze weten dat het menens is
- Na 21 dagen (volgens mij de wettelijk gestelde tijdsduur dat je een
 bedrijf de kans moet geven om het op te lossen), een ondertekende brief
 en via aangeschreven post versturen naar hun klachten afdeling
- Dan krijg je binnen 2 weken bericht van iemand daar (als het goed is).
 We gaan er maar even vanuit dat ze niet binnen die 21 dagen het netwer
 hebben kunnen verbeteren, dus;
- Na dat bericht heb ik ze in gebreke gesteld via een telefoontje aan hun
 klachtenservice, en gemeld dat ik per direct mijn contract wilde beëindigen
 en een restitutie van de gemaakte kosten wil hebben. Er werd mij verteld
 dat dit niet mogelijk is, waarna ik nog een brief naar een andere afdeling
 heb gestuurd. Binnen een week had ik een telefoontje met excuses, dat
 hierbij het contract ontbonden is, én dat ik de afgelopen 3 maanden terug
 gestort kreeg.

Zo is het bij mij ongeveer gegaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Ik kan me voorstellen dat als je de iPhone wilt houden, dat je deze dan nog
wel moet afbetalen natuurlijk... ik zou niet verwachten dat je deze simpelweg
mag houden voor nop ;)

Mvg,
Joram

(Bewerkt door joram om 11:49, 14-12-2010)

T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 11:55    reactie #3
geplaatst door: Ger Nijkamp
Contact opnemen met Youp van het Hek, via youp@nrc.nl[/b] of info@hekwerk.nl[/b]...

:happy:

[ Ger ]

Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 11:58    reactie #4
geplaatst door: FanBoy
TMobile heeft in de voorwaarden staan dat de telefoon eigendom van hen blijft tot einde initiele contractperiode.
Dat betekend dus teruggeven bij ontbinden.

Sowieso moet je eerst een dekkingsklacht indienen, dan kunnen ze de kans nemen om het op te lossen.
Is er na heel veel klagen nog geen oplossing, kun je voor ontbinding gaan.

Wil je de iphone houden zul je die gewoon moeten betalen zoals iedereen zonder contract, als jij je contract niet uitdient, hoeven zij natuurlijk niet de volledige subsidie aan jou te geven (verkapt gedaan door iPhone goedkoper te leveren)

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 15:54    reactie #5
geplaatst door: Max Gaav
Dank voor de reacties tot nu toe. Natuurlijk wordt er gewoon -binnen redelijke grenzen- betaald voor de iPhone. Anders moet-ie ook maar terug...

Gewoon centrum Amsterdam geen 3G ontvangst, op meerdere plekken niet. Totaal debiele club wat mij betreft. Net ook weer geen (GSM-)ontvangst in Den Haag centrum. Gelukkig zit ikzelf niet bij TM.

Graag meer reacties / tips!

Thanx,
Max

My Mac is my second brain.
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 15:58    reactie #6
geplaatst door: Kapotlood
Geen GSM-ontvangst in Den Haag? Ik ben nog nergens in Den Haag
geweest zonder ontvangst... alleen 3G kan heel soms een beetje
wazig werken... zelfs hier in een bunker waar ik werk in hartje
Rotterdam (Delfshaven) heb ik met 60cm dikke muren gewoon
een beetje 3G bereik. Geen 5-balkjes natuurlijk, maar voldoende
voor een telefoontje :)

Mvg,
Joram

T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 16:02    reactie #7
geplaatst door: mgroeneboer
Ik zit ook bij T-Mobile, na 8 jaar KPN. Wat een drama. Kan bijna over, nog een paar maandjes.

Ik kan thuis niet eens vrij bellen. De lijn is vaak stotterend enzo, valt soms weg. Ik heb wel de NetwerkRadar app. Daarmee kun je statussen opslaan als je geen bereik hebt, en zo een logje bijhouden. Als je meer dan 3 log-momenten hebt, kun je deze versturen naar T-Mobile met 1 druk op de knop, en nemen ze het in behandeling. Niet dat ik daar ooit iets van gehoord heb, maar ik stuur ze lekker plat met deze onzin :)

T-Mobile heeft de regel dat je minimaal 3 exacte momenten moet kunnen aangeven met slecht bereik, dan kijken ze er naar. Daarom is dus deze app ontwikkeld. Maakt het wat makkelijker.

Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 16:10    reactie #8
geplaatst door: dwijers
Ik heb NOOIT problemen met T-mobile....

Soms eens een plekje zonder 3G bereik maar dan zit ik echt in the middle of nowhere

Maar je kan inderdaad onder je contract uit als je regelmatig netwerk problemen hebt.
Dit moet dan regelmatig gemeld zijn bij de provider. Echter ze moeten dan wel meerdere meldingen hebben dat er op die locatie geen bereik is (door andere klanten dus)

Anders zou het ook aan je simkaart kunnen liggen of aan je iPhone.


T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 17:02    reactie #9
geplaatst door: bertvanderveen
 Ik heb de helpdesk wel eens gebeld — kon namelijk op twee van mijn vaste plekken niet of nauwelijks bellen. T-Mobile stelt dan voor:
a. Je krijgt een maand of drie korting op je abonnement (misschien in de hoop dat het dan over is??)
b. Je kunt je contract beëindigen en levert je telefoon in. Krijg je ook nog wat terug.

Dat laatste is voor een MacFreak natuurlijk geen optie. En gelukkig heb ik de pest aan telefoneren.

Bert Vanderveen [...]
+++ Applegebruiker sinds 1989 (van System 6 via OSX naar macOS 15)
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 17:15    reactie #10
geplaatst door: Maurice van Gaal

Citaat
bertvanderveen om 17:02, 14-12-2010En gelukkig heb ik de pest aan telefoneren.

Zo heeft een enkele Macfreak ook de pest aan T-Mobile
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 18:45    reactie #11
geplaatst door: Max Gaav

Citaat
joram om 15:58, 14-12-2010
Geen GSM-ontvangst in Den Haag? Ik ben nog nergens in Den Haag geweest zonder ontvangst...

Vanmorgen onbereikbaar in De Bijenkorf, koffiecorner.
My Mac is my second brain.
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 19:54    reactie #12
geplaatst door: lions193
Mijn bereik in huis is ook niet goed, want als ik wil bellen dan duurt het soms een minuut voordat ik de telefoon hoor overgaan. Ik heb ook geklaagd en ook via NetwerkRadar 3 logjes doorgegeven. Ze hebben mij wel teruggebeld en gaven 2 opties: contract ontbinden en iPhone 4 terugsturen of 50% korting voor 4 maanden. Op mijn werk (Brainpark Rotterdam!!) is de verbinding ook slecht trouwens. Ik ga dus voor de 50% korting en ze hebben gezegd dat het bereik over 4 mnd beter moet zijn. Geloof er niks van. Thuis zit ik op wifi dus maakt op zich niet uit. Op werk is wel minder. Bellen kan ik wel maar 3G heb ik daar niet. Conclusie: klagen loont dus wel.
Mac mini m2, iPhone 12 Pro Max, iPad Air
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 21:44    reactie #13
geplaatst door: dwijers
Ik zou het contract lekker laten ontbinden en dan overstappen naar kpn of vodafone want die verkopen nu ook iphone 4
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 22:32    reactie #14
geplaatst door: lions193
Ja ik wacht die 4 mnd nog wel af..als het dan niet beter is dan laten ontbinden als dat dan nog kan.
Mac mini m2, iPhone 12 Pro Max, iPad Air
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 22:47    reactie #15
geplaatst door: jasperr
Ik kreeg dit aanbod na een jaar aanmodderen van het "Dekkingsteam" van T-Mobile: over de resterende periode 1/2 van het abonnementsgeld betalen, mocht het toestel daarna houden.

Heb wel enige tijd gedocumenteerd op welke plaatsen ik geen bereik had, inclusief tijdstippen. Zowel op kantoor als thuis had ik geen bereik. Dus niet gebrek aan 3G, maar echt helemaal geen bereik. Ben flink blijven klagen, en de aanhouder wint. Vodafone heeft een abonnement SIM-only, waarmee de optelsom van de helft van het oude abonnement en de kosten van het nieuwe abonnement van Vodafone op ongeveer dezelfde prijs uitkwam. Toen had ik na een jaar dus eindelijk een iPhone waarmee ik wel kon bellen.

T-Mobile, nooooooooit meer.

T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
14 december 2010 - 23:26    reactie #16
geplaatst door: lions193
Ok ik heb pas sinds oktober dit abonnement en zit er nog tot oktober 2012 aan vast, dus kijk het wel aan. Ik kan overal wel bellen, maar stoort wel af en toe. Jij had dus op belangrijke plekken helemaal geen bereik en dan zou ik ook gek worden. Ik kwam van Vodafone haha, maar goed tmobile is goedkoop en geen datalimiet. Voorlopig dus 4 mnd korting en kijk daarna wel.
Mac mini m2, iPhone 12 Pro Max, iPad Air
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
15 december 2010 - 07:06    reactie #17
geplaatst door: Robert
@ TS/Mac Gaav: Heb je al gekeken of iemand met een andere iPhone wel bereik heeft op de plekken waar jullie geen bereik hebben? Jullie hebben op zoveel plekken geen bereik dat ik me afvraag of er niet gewoon wat fout is met die iPhone...

(want zó slecht is T-Mobile volgens mij nu ook weer niet, zie ook de reactie van joram).

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
15 december 2010 - 07:32    reactie #18
geplaatst door: Sypie
Ik heb nog nooit problemen met de ontvangst gehad. Ik heb ook geen data-abonnement bij mijn 3G, misschien dat zoiets scheelt.

Maar aan TS: Heb je T-Mobile al de kans gegeven om aan jouw problemen te werken? Je kunt niet eisen dat je bij je eerste klacht meteen je contract wil ontbinden en je telefoon wilt houden zónder dat je T-Mobile de kans hebt gegeven om een oplossing te zoeken.

Kortingen op maandbedragen is in mijn ogen geen oplossing. Als men een andere 3GS heeft liggen dan zou men minimaal kunnen aanbieden om die eens te proberen.

Je gaat bezig tegen een redelijk bedrijf als een onredelijke klant op deze manier. Dat is niet zo heel erg netjes...

T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
15 december 2010 - 08:04    reactie #19
geplaatst door: lions193
Tmobile geeft genoeg problemen met bereik maar dan met name 3G. Bellen kan je wel bijna overal, maar 3G sucks gewoon. Op mijn werk geen 3G en ik werk in Rotterdam nogmaals midden in het Brainpark vol met bedrijven. Andere collega's zonder iPhone klagen ook over tmobile. In trein bijvoorbeeld ook geen 3G. Thuis 1 streepje...nee tmobile is niet al te best maar daar betaal je ook voor. De oplossing die ze mij bieden vind ik op dit moment ok en ik heb ook niet enorm last van de storingen. Als ik niet kan bellen zou het een heel ander verhaal zijn. Thuis zit ik toch op Wifi. Tmobile mag wel eerlijk zijn dat het bereik niet goed is, want de de klantenservice weet hier zgn. niks van af.
Mac mini m2, iPhone 12 Pro Max, iPad Air
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
15 december 2010 - 13:35    reactie #20
geplaatst door: bertvanderveen
Wat wel van belang is — en dat moet ook gezegd — is dat het vaak geen kwestie van bereik is, maar van capaciteit. Ik ben ervan overtuigd dat er in mijn huis in Amsterdam wel bereik is (zou heel vreemd zijn als de hoofdstad geen totale dekking heeft), maar dat er onvoldoende capaciteit is om een groot aantal gelijktijdige verbindingen in stand te houden.

Het feit dat het aantal bars erg fluctueert lijkt mij daar ook op te wijzen. Maar misschien is er een technisch onderlegd persoon die er het fijne van weet… Ik lees het graag!

Bert Vanderveen [...]
+++ Applegebruiker sinds 1989 (van System 6 via OSX naar macOS 15)
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
16 december 2010 - 11:16    reactie #21
geplaatst door: Max Gaav

Citaat
Robert om 7:06, 15-12-2010
@ TS/Mac Gaav: Heb je al gekeken of iemand met een andere iPhone wel bereik heeft op de plekken waar jullie geen bereik hebben? Jullie hebben op zoveel plekken geen bereik dat ik me afvraag of er niet gewoon wat fout is met die iPhone...

Nee, we hebben geen mensen in de omgeving met een iPhone.
My Mac is my second brain.
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
16 december 2010 - 11:35    reactie #22
geplaatst door: Max Gaav

Citaat
Sypie om 7:32, 15-12-2010
Ik heb nog nooit problemen met de ontvangst gehad. Ik heb ook geen data-abonnement bij mijn 3G, misschien dat zoiets scheelt.

Je zegt het al...


Citaat
Heb je T-Mobile al de kans gegeven om aan jouw problemen te werken?

Op welke planeet leef jij Sypie? ;-)


Citaat
Je kunt niet eisen dat je bij je eerste klacht meteen je contract wil ontbinden en je telefoon wilt houden zónder dat je T-Mobile de kans hebt gegeven om een oplossing te zoeken.

Eisen? Ik vraag hier om ervaringen met protesteren tegen wanprestatie.


Citaat
Je gaat bezig tegen een redelijk bedrijf als een onredelijke klant op deze manier. Dat is niet zo heel erg netjes...

Welke planeet zei je? ;-)

Toch wel schokkend dat zo veel mensen problemen hebben met dataverkeer en T-Mobile nog steeds overeind staat. Moet er niet harder worden geprotesteerd? Temeer daar andere providers voor (bijna) hetzelfde geld veel betere ontvangst bieden.
Mijn vriendin klimt nu in ieder geval in de pen. Ik laat het weten als ze geen nul op rekest krijgt.

My Mac is my second brain.
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
16 december 2010 - 13:36    reactie #23
geplaatst door: Rutger
Achteraf was het voor mij slimmer geweest om even te wachten en KPN te nemen, maar dat is altijd makkelijk praten nu, zelfde geld T-Mobile nog veel langer een exclusief contract gehad.

Ik heb ook vaak een slechte of geen 3G ontvangst, met de iPhone 4 wel een stuk beter omdat deze toch blijkbaar een betere antenne heeft dan de 3G, maar vooral als je in de trein zit kom je op veel plekken waar het 3G signaal wegvalt (gewoon in de Randstad).

Wat ook regelmatig voorkomt is dat je wel 3G signaal hebt, maar dat het netwerk heel traag is omdat het blijkbaar overbelast is, vooral op drukke stations wil ik dat nog wel eens ervaren.

Als ik er nu af zou kunnen en naar KPN over zou kunnen, dan zou ik dat meteen doen.

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
16 december 2010 - 13:43    reactie #24
geplaatst door: mgroeneboer
Ik heb ook eens vernomen van iemand die jaren bij T-Mobile gewerkt heeft, dat als je met meerdere mensen in 1 ruimte staat (zeg een festival) met T-Mobile, je dan inderdaad een overbelasting veroorzaakt en dus geen bereik meer hebt. Ik had deze ervaring zelf midden in Rotterdam.

Ik ben blij als de mijne afloopt. Gelijk terug naar KPN, dan maar 15 euro meer.

Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst