T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
16 december 2010 - 13:57    reactie #25
geplaatst door: Max Gaav

Citaat
mgroeneboer om 13:43, 16-12-2010
Ik ben blij als de mijne afloopt. Gelijk terug naar KPN, dan maar 15 euro meer.

Telfort Mobiel is ook van KPN en -voor zover ik weet- volledig virtueel, dwz zonder ieigen masten en (dus) gewoon KPN. Maar wat voordeliger.
My Mac is my second brain.
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
16 december 2010 - 15:55    reactie #26
geplaatst door: mgroeneboer
Vind ik wel ergens onbetrouwbaar. Ik weet niet hoe groot de kans is dat Telfort straks ineens geen onderdeel meer van KPN is, maar als dat zou gebeuren zit je wel aan hun contract vast, en niet aan dat van KPN.

Na 6 maanden betaal je daar 40,- pm. en de telefoon is 200,- aanschaf ipv 120,- bij KPN. onderaan de streep heb je niet zo veel winst. Ja, 5,- per maand. Maar dan zit ik liever bij KPN met zekerheid. Tenzij ze mij er een contract bijgeven dat ze de komende 2 jaar gebruik zullen maken van KPN netwerk met dezelfde dekking/snelheden, dan zou ik er wel voor open staan.

Neem een kijkje op mijn fotokunst shop: Wallstars fotokunst
T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
16 december 2010 - 18:15    reactie #27
geplaatst door: Sypie
Wat ik duidelijk probeerde te maken, maar kennelijk kom ik van een andere planeet, is dat je volgens je consumentenrecht éérst met de verkopende partij moet kijken naar een oplossing. Als dat bijvoorbeeld een nieuwe iPhone zou zijn dan zou je daar mee akkoord kunnen gaan (het moet niet).

Jij als consument bent namelijk verplicht om de leverancier de kans te gunnen (3 werkweken is een redelijke termijn) om het probleem op te lossen. Doen ze dit niet dan kun je ze in gebreke stellen (doe dit zwart op wit en aangetekend). Als gevolg van het in gebreke stellen met daarbij dat ze niet nakomen wat ze aanbieden, kun je een contract laten ontbinden aan de hand van de voorwaarden die in de algemene voorwaarden staan. Hier zal ongetwijfeld in staan dat je de betreffende telefoon weer in moet leveren bij voortijdige ontbinding van een contract.

Dit alles noem ik een redelijke oplossing. Als jij bij T-Mobile aan komt rennen met je contract en de vraag om deze te ontbinden waar je bij staat omdat zij niet leveren wat ze beloven dan ben je onredelijk bezig, gezien je consumentenplicht. Hier is toch helemaal niets vreemds aan?

Het feit dat T-Mobile een bedrijf is met een waardeloze reputatie en een dito netwerk doet er even niet toe. Het gaat er om hoe jij het bedrijf de mogelijkheid biedt om een oplossing te bedenken.

T-Mobile ; ontbinding contract, schadevergoeding.
16 december 2010 - 19:03    reactie #28
geplaatst door: Max Gaav
@ Sypie; sec genomen zijn je argumenten natuurlijk geldig. Maar T-Mobile heeft al zo massaal klachten gekregen over hun netwerken en helpdesk (tot aan Youp aan toe) dat 'ze een redelijke kans geven het probleem op te lossen' tijdverspilling is.

Maar wellicht is het omruilen van de telefoon het proberen waard. Zal mijn vriendin even tippen.
Helaas was ze eigenwijs en was de hebzucht tot een iPhone zo groot dat mijn argumenten rond T-Mobile niet meer meespeelden. Liefde maakt blind...

My Mac is my second brain.