Een verhuizing is ook altijd een leuk moment om alle abonnementen eens onder de loep te nemen. Mijn KPN telefoonabonnement bijvoorbeeld.
We hebben een KPN abonnement, en gebruiken deze voornamelijk om af en toe eens uitgebreid met iemand te bellen. Korte gesprekken (zowel bellen als gebeld worden) gaan vaak via onze mobiele telefoons.
Ik heb van 2,5 jaar geleden zeer slechte ervaringen met internet telefonie via Wanadoo (nu Orange). En ruim een jaar geleden was @Home internet telefonie ook niet geheel vrij van problemen; er waren hele uitzendingen van Kassa aan geweid.
Alleen zijn we nu weer wat verder. Het bellen via @Home / Ziggo is misschien beter / stabieler / betrouwbaarder geworden.
Over internet via @Home ben ik tevreden. Geen supersnelheden, maar het volstaat. Nu ben ik van plan KPN op te zeggen en (via hetzelfde nummer) met Ziggo te gaan bellen. De 99,999% beschikbaarheid van KPN is mooi, maar er hangen geen levens vanaf, als Ziggo een beschikbaarheid van 99,9% heeft, ben ik al tevreden.
Mijn vraag: is @Home / Ziggo zo betrouwbaar? Heeft iemand ervaringen?
Alvast bedankt!
Maar dit kan natuurlijk voor iedereen anders zijn. (helaas).
verder woon ik in zwolle en hebben vele vrienden internet /tv/telefoon van @ home = ok
dat zijn mijn ervaringen tot nu toe
aha
@Maroon: waar wonen jouw schoonouders? Het kan een lokaal probleem zijn.
@aha: Jij had wsch een 300 baud modem bij je C-64, dat is 0,3k en niet 300k...
1 ding wil ik je wel adviseren, laat niet tegelijk je nummer porteren van KPN naar @Home en geef tegelijk je verhuizing door. Doe dit 1 voor 1, dit gaat erg vaak fout tegelijk.
Ik gebruik al jaren Casema (oftewel Ziggo) en op zich zijn de produkten prima, en heb ik weinig storingen. 1 á 2 x per jaar ligt het internet er weleens een uur uit, tsja, dan loopt dat torrentje maar even niet. Zolang het niet voor zakelijk gebruik is is dat wel te overzien. Administratief is het inderdaad een bende, maar ik denk niet dat er tegenwoordig providers zijn waar het allemaal vlekkeloos gaat.
Ik vraag me dan altijd af zou het in andere landen ook zo'n bende zijn?Of is dit echt weer iets wat in NL zomaar kan gebeuren..
ik denk dat het wel uitmaakt waar je woont, en hoeveel mensen er inde wijk dezelfde kabel gebruiken etc...
[BLOEMETJES-OM-TEKST-MODUS]Ik bel ze elke week liefdevol op om ze even liefdevol aan hun afspraken te herinneren.[/BLOEMETJES-OM-TEKST-MODUS]
Indien mogelijk triple play. Doel is wat minder geld uit te geven aan internet, telecom en televisie. Die kosten lopen nu de spuigaten uit.
Ikzelf heb jaren @home gehad, geen telefonie maar wel digitale tv en internet. Heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Zo nu en dan wel een keer een verbinding weg ivm werkzaamheden maar deze werden dan ook vooraf duidelijk gemeld op de website... Dus geen probleem eigenlijk.
Totdat ik ging verhuizen en het briljante idee had om ook maar eens naar mijn providers te gaan kijken (ook omdat @home 30 euro verhuiskosten in rekening brengt). Omdat ik geen zin meer had in kabels in mijn huis ben ik eerst begonnen met Digitenne en wilde dus de tv bij @home opzeggen.. maar ja, dat kan dus niet want dan moet je ook je internet afzeggen (koppelverkoop?)..
Okay, dus ook maar internet van KPN.. en dat had ik dus niet moeten doen. Ik kan niet direct aangeven welke andere providers evt beter zijn dan @home (of Ziggo) maar ik kan je wel zeggen dat je NIET bij KPN moet zijn. En dan gaat het niet eens om de producten die ze leveren maar op de manier hoe KPN als bedrijf werkt... (hoewel ik Digitenne kwalitatief veel minder vindt dan digitale tv van Ziggo)..
Het zit mij inmiddels nu zo hoog dat ik er over na zit te denken om weer terug te gaan naar Ziggo maar ik wacht nog even totdat ze daar de zaken op orde hebben (en gestopt zijn met die belachelijke reclame campagne) ...
- Armand
MacFrankie om 13:22, 5-06-2008@Armand: De bandbreedte door de ether is beperkt, waardoor het Digitenne signaal (DVB-T) veel meer gecomprimeerd is dan een digitaal kabel signaal (DVB-C).
Daar kan ik mezelf wel iets bij voorstellen maar dat komt de kwaliteit dus niet ten goede ... Wel handig voor op de camping en zo ... dat dan weer wel .
[EDIT] TPG net in de straat, geen pakketje. Dus toch maar weer gebeld, kreeg nu al na 14 minuten iemand aan de lijn (10 ct. p/m) en eiste een Track & Trace nummer. Vertelde ze mij doodleuk dat ik pas vorige week een aanvraag had gedaan. Feit: ik heb een brief waarin staat dat het abo op 23 mei ingaat. T&T geeft verzending op 5-6 aan. Hoe vaak moet ik zeggen tegen ze dat ik al op vrijdag 25 april een aanvraag heb gedaan toen het nog Casema heette. Daarop gaf ze aan dat ze er ook niets aan kon doen. Denk er nog maar even over na voordat je een dienst van ze wil afnemen: het kan weleens gebeuren dat je wacht en wacht en wacht, en betaalt, dat ook. Maar niets krijgt. [/EDIT]
[EDIT 2] Net met een extra rit bezorgd: een settop box. Zouden ze bij Ziggo meelezen hier soms? Neeeh, daar hebben ze het veel te druk voor volgens het voorkeuzemenu van de helpdesklijn.[/EDIT 2]
Kost wel extra geld, maar voorkomt hopelijk veel problemen!